  • 61. Data: 2012-01-25 08:27:32
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2012 16:38, DoQ pisze:

    > Tak, te bez numerka były mega badziewne.

    Z ciekawostek...

    2 zimy temu jeździłem Pandą na zimowych oponach (w sumie nie pamiętam
    jakich, bo to nie była moja Panda i jeździłem niedużo, ale chyba Dębice,
    w każdym razie wtedy miału już 4 lata) i było bardzo niepewnie i ślisko.

    Zeszłą zimę przejeździłem tą moją starą Corsą na nowiutkich... letnich
    (kupionych wiosną) - też coś z Dębicy. W sumie jeździło mi się nieco
    lepiej niż tamtą Pandą na zimowych, a kłopoty miewałem w miejscach,
    gdzie inni mieli kłopoty (jak było więcej śniegu to zakładałem łańcuchy
    i było pięknie).

    Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy
    (Nawigator 2 zdaje się) i jeździ mi się pięknie, nawet na tej
    wczorajszej "szklance" było zupełnie OK - nawet jeśli traciłem
    przyczepność, to nie z zaskoczenia i kontrolę zawsze miałem.

  • 62. Data: 2012-01-25 09:03:28
    Od: tippyland <t...@g...com>

    On 24 Sty, 12:02, spaceman <s...@o...pixelspace.info> wrote:

    > Nie wiem jak Subaru, ale BMW sprawuje sie tak jak pisales.
    > Co do prawdziwego 4x4 to polecam tylko i wylacznie Toyote Land Cruiser
    > albo Nissana Patrola (mieszkam w Dubaju, na pustyni nic innego sie
    > spotka). Te auta daja sobie rade w kazdym terenie.

    tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
    tyl.

  • 63. Data: 2012-01-25 11:02:57
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F

    > Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami w
    > ogole,

    Jakbym mieszkał we Włoszech czy w Hiszpanii, to też bym nie dał się
    "ogłupić". :>

    > GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie
    > wiem - moze za malo zaplacil.

    Jak patrzyłem w poprzednich latach to ustawienie liderów zmieniało się w
    zależności od rozmiaru opony (albo metodologii testu), generalnie
    wszystkie typowe opony były porównywalne. Ja akurat jeżdżę na Dunlopach
    3D, a kolejne to pewnie będą 4D, bo byłem z nich bardzo zadowolony.
    Główne dlatego, że są bardzo uniwersalne i przewidywalne.

    > A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na
    > sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)

    Tylko, że ten śnieg jest może przez kilka dni w ciągu zimy. W pozostałe
    dni jest sucho/mokro/mokro + błoto + śnieg.

  • 64. Data: 2012-01-25 11:24:55
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=De0RstOO_iY

    na tym filmuku masz wyraźnie pokazaną różnice pomiędzy napędem dolączanym a
    stałym. (żeby nie było mi bardziej pasuje dołączany)

  • 65. Data: 2012-01-25 11:25:13
    Od: spaceman <s...@o...pixelspace.info>

    On 2012-01-25, tippyland <t...@g...com> wrote:

    > tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
    > tyl.

    Ja mam akurat land cruisera, ale nie slyszalem, zeby byly tu w sprzedazy
    patrole z napedem innym niz 4x4.Watek jest o atach 4x4 a nie jakis
    dziwactwatch.

  • 66. Data: 2012-01-25 11:31:01
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 25 Jan 2012 00:03:28 -0800 (PST), tippyland napisał(a):

    > tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
    > tyl.

    jak najbardziej standardowy/klasyczny napęd w terenówkach. Permanentny na
    tył i dołączany przód bez dyferencjału centralnego.

    Ale nie zapominajmy o czymś takim jak np jimny.
    Dzieki małej masie, małemu rozstawowi koł, sztywnym mostom to auto
    doskonale sobie radzi w terenie.
    Choć oczywiście ,,twardzieli" może nieco zrażać jego wygląd :D

  • 67. Data: 2012-01-25 11:52:46
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki
    > występuje np.
    > przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na
    > stałe i tak
    > jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?

    inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...
    pozdr.
    gr.

  • 68. Data: 2012-01-25 11:55:17
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 25 Jan 2012 11:52:46 +0100, GR001 napisał(a):

    > inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...
    > pozdr.
    > gr.

    no ale bez przesady - na jednym zarkęcie przy małej prędkości nic
    strasznego sie stanie - choć oczywiście zgadzam sie iż lepiej dmuchać na
    zimne i oszczędzać auto.

  • 69. Data: 2012-01-25 11:55:22
    Od: tippyland <t...@g...com>

    On 25 Sty, 11:31, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

> [...]
    > doskonale sobie radzi w terenie.
    > Choć oczywiście "twardzieli" może nieco zrażać jego wygląd :D

    okey, zgodze sie. Jednakze pernamentny tyl i dolaczany przod wg. mnie
    sprawdza sie, jesli mamy czas i mozliwosci na zapiecie przodu np.
    upalanie w terenie. W przypadku Patrola jazda po czarnym (RWD) nie
    uchroni nas przed sliska jezdnia (deszcz, oblodzenie). Pajero ma
    swojego Super Selecta, ktory do pewnej predkosci ratuje tylek.

  • 70. Data: 2012-01-25 11:59:15
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/01/2012 16:01, Cavallino wrote:

    > Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia
    > Delta Integrale?
    > Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
    > Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?

    Taki stary rupieć? Na pewno dawno jest na złomowisku, powinieneś czym
    prędzej wymienić ją na nowego Ceeda.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil