  • 11. Data: 2010-11-07 19:50:29
    Temat: Re: 4x LED z jednego AAA
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 07.11.2010 19:56, quasi pisze:
    > W dniu 2010-11-07 19:32, Dykus pisze:
    >>
    >> Białą też...?
    >>

    > Białą to nawet bez rezystora.
    I będzie super sprawność. Szkoda tylko, że dioda będzie pracować sporo
    poniżej swoich możliwości, zwłaszcza jak się trochę rozładują baterie.

    Michoo

  • 12. Data: 2010-11-07 20:08:12
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Po pierwsze - to bym sprawdzil jak sie sprawdzi oswietlenie tej
    > umywalki dwoma kiepskimi lampkami, bo chyba kiepsko.

    "Mają one mi oświetlać wnętrze szafki kuchennej narożnej"
    Obecnie przykleiłem jedną lampkę z przetworniczką z paluszka. Już widzę co
    jest głeboko wrzucone tam, czy ta puszka to ananas czy groszek.
    Przyłożyłem drugą z drugiej strony z 4LED na test i już jest extra.
    Wystarczy.

    patrz wyżej.
    Wolę wymienić 1 czy 2 paluszki a nie 6

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2010-11-07 20:10:38
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Irokez wrote:

    > patrz wyżej.
    > Wolę wymienić 1 czy 2 paluszki a nie 6

    Zobacz PR4401. Trzy nogi, kosztuje grosze. Do tego cewka i zasuwa toto od
    0.6V. Można wycyckać baterie prawie do zera. Max. 2 LEDy szeregowo.

    Waldek

  • 14. Data: 2010-11-07 22:35:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Nov 2010 21:08:12 +0100, Irokez wrote:
    >patrz wyżej.
    >Wolę wymienić 1 czy 2 paluszki a nie 6

    Ale tak generalnie cie nie minie. Albo 3 rzadko, albo po jednym
    czesto. Sa w tym niuanse, ale chyba nie warto kombinowac.

    J.

  • 15. Data: 2010-11-07 22:36:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:

> [...]
    > drzwiczek.
    > Zasilania sieciowego nie chcę dać, bo w tym narożniku jest umywalka.

    Dwa paluszki? Albo specjalizowany scalak robiony w technologii układów
    cyfrowych (niziutkie Vth tranzystorów) albo w takiej technologii
    zrobiona pompa ładunkowa do zasilania układów sterowania bramkami
    kluczy. A dalej - klasyczny indukcyjny step-up z pętlą stabilizującą
    prąd, przy odpowiednim doborze elementów (tranzystor kluczujący, cewka)
    nie powinno być problemów - w końcu co to czterokrotne podbicie
    napięcia, bez odczepów powinno się obejść.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2010-11-07 23:35:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pierwsze słyszę, żeby baterie stosować w domu pod umywalką. Ani to
    > eleganckie, ani praktyczne, ani ekologiczne, ani ekonomiczne... Są jakieś
    > zalety takiego rozwiązania?
    > Trafo, przetwornicę, można zalać żywicą, umieścić z dala i kabelka ze 2m,
    > jest możliwości.

    "Obawiam" się, że bardziej ekologiczne niż trafo chodzące 24h/265d. Przy
    założeniu, że oświetlenie działa tylko w czasie gdy szafka jest otwarta, to
    takie baterie będą działały latami. Ile w tym czasie "wygrzeje" trafo?

  • 17. Data: 2010-11-08 00:24:39
    Od: "Wojciech_B" <w...@g...com>

    Parę lat temu (3-4?) kupiłem latarkę prod.rosyjskiej na akumulatorek 4V
    żelowy?, niestety żle włożyłem do gniazdka sieciowego celem podładowania
    akumulatorka a to uszkodziło akumulator(rozsadziło).Latarka ma 5 ledów i
    jako zasilanie uzyłem baterii LiJon z "martwego" telefonu kom.Alcatel o
    pojemności 600mAh a gniazdko ładowarki wyprowadziłem w miejsce wtyczki
    sieciowej (jednej nóżki).Taki "zestaw" eksploatuję codziennie od tych paru
    lat a latarka świeci b.jasno. Akumulatorek ładuję na "czuja" (licząc na
    zabezpieczenie wewnetrzne baterii) co jakis miesiąc przez 2-4 godzin.

  • 18. Data: 2010-11-08 05:45:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
    > Wolę wymienić 1 czy 2 paluszki a nie 6

    Problem w tym, że moc chcesz dostarczyć taką samą,
    a więc jeśli pojemność zestawy baterii będzie 3x mniejsza
    to lampki będą świecić 3x krócej na zestawie baterii, a więc
    2 baterie będziesz wymieniał 3 razy częściej niż 6.
    Biorąc pod uwagę straty w przetwornicy, sądzę że będziesz
    je wymieniał 4x częściej.

  • 19. Data: 2010-11-08 09:53:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.11.2010 06:45, schrieb Pszemol:
> [...]
    > 2 baterie będziesz wymieniał 3 razy częściej niż 6.
    > Biorąc pod uwagę straty w przetwornicy, sądzę że będziesz

    Przy PR4401 nie, bo możesz bardziej rozładować baterie. Mam taką lampkę,
    do niej wstawiam R6, które wyciągam z innego urządzenia, bo tam już nie
    działają. Taki recycling ;-). W każdym razie z rozładowanej do 1.1V LR6
    jeden LED świeci jakieś 3-4 dni cięgiem.

    Waldek

  • 20. Data: 2010-11-08 17:32:01
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:ib7d49$lbg$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > to takie baterie będą działały latami. Ile w tym czasie "wygrzeje" trafo?

    No właśnie. Szafka się otwiera na moment jak się coś tam szuka czy coś do
    kosza wyrzucić.
    Dziennie uzbiera się powiedzmy średnio 2 minuty świecenia.
    I teraz czy 2 paluszki czy stara ładowarka 'Nokii'.
    Ile bierze jałowo taka ładowarka włączona 24h/365d?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez