  • Data: 2010-11-15 15:50:50
    Temat: Re: 4x LED z jednego AAA
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego z 3 baterii? Tak bardzo lubisz sobie zycie utrudniać?
    W gruncie rzeczy odpowiedź chyba powinna brzmieć "tak", bo przesłanki są
    irracjonalne, a projekt robię na zasadzie "jak nie mam co robić to o tym
    myślę".

    > To najgorszy możliwy pomysł.
    Latarka, którą przerabiam jest na 3 baterie, 4 nie wcisnę. Mógłbym
    wprawdzie użyć 2, ale:
    - z 3 rozładowanych baterii uruchomię procesor, przy 2 potrzeba
    dodatkowej przetwornicy (co nie jest może takim złym pomysłem swoją
    drogą, bo zyskam dość duży zakres napięć wejściowych)
    - LED (XPG) może dostawać do 1.5A - przy 2 bateriach ponad 2A średniego
    poboru ze źródła, w impulsie sporo więcej - albo musiałbym podnieść
    częstotliwość do ~MHz (niewykonalne na procesorze), albo użyć relatywnie
    dużego dławika, no i nie wiem, czy baterie tyle dadzą
    - miejsce na trzecią baterię jest, i powoduje teoretyczny wzrost czasu
    pracy o 1/3, praktycznie myślę, że o więcej, bo mniejszy prąd da
    mniejsze straty

    Rozważam 3 koncepcje:
    - boost + stabilizacja liniowa na MOSie (ale to mi nie odpowiada, bo
    najczęstszym trybem nie będzie 100%)
    - boost na dużym dławiku dający "około" 6V - niespecjalnie
    stabilizowane, za nim buck, który będzie zasilał diodę
    - buck/bust na jednym dławiku (jak się nie pomyliłem to 2 diody i 2
    tranzystory wystarczą) i przełączanie trybu pracy zależnie od napięcia
    na wejściu

    Nie mogę użyć gotowej przetwornicy, bo nie ma takiej zapewniającej
    sensowną regulację napięcia/prądu z procesora - musiałbym zrobić
    właściwie swój DAC z rezystorów i tranzystorów. No chyba, że masz jakąś
    sugestię?

    będą święta to zrobię prototypy i zobaczę jak będą działać ;)

    Michoo