  • 1. Data: 2009-05-25 10:06:03
    Temat: 4G
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Witam.

    W Szwecji w przyszłym roku ruszy 4G co pozwoli oglądać programy
    telewizyjne w HD - no chyba nie w komórce :D Co to będzie się działo za
    jakieś kilka lat.. Jaki transfer będzie..? Ludziska w autobusach i
    tramwajach będą siedzieć i gapić się w telefon bo akurat serial,
    teleekspress, DEBATA sejmowa... :D

    Bardzo krótka notatka
    http://www.fkn.pl/1,0,1976976,1,rss,wiadomosc.html

    --
    pzdr, Piotr M

  • 2. Data: 2009-05-25 11:41:45
    Temat: Re: 4G
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Mon, 25 May 2009 12:06:03 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Witam.
    >
    > W Szwecji w przyszłym roku ruszy 4G co pozwoli oglądać programy
    > telewizyjne w HD - no chyba nie w komórce :D

    Dlaczego nie? Mam dwuletniego smartfona z rozdzielczością 800x480 (WVGA),
    to już gdzieś jedna trzecia rozdzielczości HD 720p (po przeliczeniu ilości
    pikseli). Teraz wystarczy sobie wyobrazić jakiś wysuwany/otwierany ekran :)

    > Co to będzie się działo za
    > jakieś kilka lat.. Jaki transfer będzie..? Ludziska w autobusach i
    > tramwajach będą siedzieć i gapić się w telefon bo akurat serial,
    > teleekspress, DEBATA sejmowa... :D

    Gdzieś czytałem, że do transmisji FULL HD potrzeba pasma rzędu kilkunastu
    megabitów. Chociaż trudno teraz ocenić, czy będzie to przez transmisję
    danych, czy może upowszechni się jakiś WiMAX czy jeszcze coś innego, to
    wydaje się to być kwestią czasu.

    Generalnie komputer, telefon i telewizor idą w jednym kierunku. Kto wie,
    czy już za czas niedługi nie będzie to jedno urządzenie. 15 lat temu, w
    czasach ceglastych komórek było niewyobrażalne, że w komórce zmieści się
    pełnoprawny komputer z systemem operacyjnym i multimediami, pełną
    klawiaturą i aparatem fotograficznym. Wtedy sporzęt mający tą
    funkcjonalność ważyłby np. 10 kg :)

    Co więc dziś waży 10 kg? Laptop i mały zestaw kina domowego na przykład :)

    Pozdrawiam
    Tony

  • 3. Data: 2009-05-25 18:19:38
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał w
    wiadomości news:zflti3icg6cw.1wuoeqi5n5q8p.dlg@40tude.net...

> [...]
    > pikseli). Teraz wystarczy sobie wyobrazić jakiś wysuwany/otwierany ekran

    Poniewaz nie zobaczysz roznicy miedzy HD a dobrym SD..
    Tak jak na tv np. 32" czlowiek z normalnej odlegosci ogladania
    nie jest w stanie odroznic HD 720 od 1080.

    Ale pewnie marketing wmowi ludziom, ze potrzebuja HD:)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2009-05-25 19:27:38
    Od: X <m...@g...pl>

    Użytkownik Piotr M napisał:

> [...]
    > jakieś kilka lat.. Jaki transfer będzie..? Ludziska w autobusach i
    > tramwajach będą siedzieć i gapić się w telefon bo akurat serial,

    To kiedy w Plusie będzie pokrycie 4G 90% populacji? 60% terenu Polski?
    Czekam na Wasze typy:)

  • 5. Data: 2009-05-25 21:29:19
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Marcin pisze:

    > Ale pewnie marketing wmowi ludziom, ze potrzebuja HD:)

    Pewno że tak.

    Ale z innej strony to po prostu sieć daje możliwość, a do czego ja
    zastosujemy.. A np wkładamy w tv kartę sim i jedziemy... samochodem :)

    --
    pzdr, Piotr M

  • 6. Data: 2009-05-25 22:10:37
    Od: jack <n...@s...pl>

    watpie czy to sie sprzeda, moim zdaniem dobrze chodzace hsdpa jest w
    zupelnosci wystarczajace

  • 7. Data: 2009-05-26 07:32:50
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    jack pisze:
    > watpie czy to sie sprzeda, moim zdaniem dobrze chodzace hsdpa jest w
    > zupelnosci wystarczajace

    Jakiś czas temu to samo mówiono o sieci 3G, było wtedy spore grono co
    twierdziło że dobrze działający EDGE jest wystarczający i po co komu ta
    cała 3-cia generacja. Świat idzie do przodu, za kilka lat HSDPA będzie
    tak przestarzałe jak dzisiaj EDGE.

  • 8. Data: 2009-05-26 19:05:48
    Od: Little Brother <r...@g...com>

    On 25 Maj, 12:06, Piotr M <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > jakieś kilka lat.. Jaki transfer będzie..? Ludziska w autobusach i
    > tramwajach będą siedzieć i gapić się w telefon bo akurat serial,

    Telewizję w jakości HD możesz oglądać w komórce nawet dziś, wystarczy
    ściągnąć program z mobiclip.com i podłączyć do netu via Wi-fi lub 3G.
    Sam tak robię od dłuższego czasu i powiem że jakość jest naprawdę
    rewelacyjna na 2,8" ekraniku SE P990i. Transfer jest około 300 kb/s.
    Zastanawiam się jak tu wykorzystać transfer 4G w komórce i oglądać TV
    w HD i jedyne co mi przychodzi do głowy to albo podłączyc fona do
    telewizora kablem HDMI lub podłączyć do słuchawki specjalne okulary z
    niewielkimi ekranikami lcd, które po nałożeniu symulują obraz 60"
    oglądany z 3 metrów. Czytałem niedawno o takich właśnie okularach na
    engadget.com, ale zapomniałem nazwy.