-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: 450kW szybka ładowarka
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <puu9a8$j3t$1@dont-email.me> <puuads$33j4c$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@4...net>
<puvt7v$3l5im$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Date: Sat, 15 Dec 2018 01:35:54 +0100
Message-ID: <1rh44qmrlf3d0$.1aeawcmg65xpf.dlg@40tude.net>
Lines: 44
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.239
X-Trace: 1544834155 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 89.64.51.239:24521
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646013
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 14 Dec 2018 10:29:59 +0100, sirapacz napisał(a):
>>> Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z
>>> sieci SN...
>>
>> Pod warunkiem że miałoby być w ciągłym użyciu.
>
> przecież nie będzie jednego stanowiska. Spójrz na stacje paliw płynnych.
> Kilka dystrybutorów nawet w Pipidówku Dolnym i zwykle minimum połowa
> zajęta a na ruchliwych trasach kolejki.
>
>> W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania
>> może mieć własny akumulator który to będzie buforował. ;)
>
> który może nie mieć się kiedy naładować - nie takie hop.
>
>>> Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to
>>> znoszą ogniwa.
>>
>> Tesle mają już spore przebiegi, ludzie ładują z superchargerów i nic złego
>> się nie dzieje.
>>
>> Tam są tylko pewne ograniczenia szybkiego ładowania - nie można w ten
>> sposób ładować akumulatorów do pełnego naładowania i więcej niż ileś tam
>> kWh za jednym razem.
>
> Czyli jednak "złe dzieje się" :)
To nie do końca tak.
Baterie litowe żeby długo żyły nie mogą być ani przeładowywane, ani
rozładowywane zbyt głęboko.
A im szybsze ładowanie (lub rozładowywanie), tym trudniej panować nad tym
zjawiskiem.
Żeby z całą pewnością nie przeładować baterii przy szybkim ładowaniu po
prostu nie należy jej ładować bardziej niż do 75-80%.
Wtedy szybkie ładowanie nie szkodzi.
Do tego dochodzi kwestia chłodzenia - przy szybkim ładowaniu podzespoły się
grzeją, a mają pewien swój zakres temperatury pracy. W związku z czym po
prostu mogą działać tylko pewien, ograniczony czas po którym się
przegrzeją.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.18 14:24 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=