-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: 450kW szybka ładowarka
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <puu9a8$j3t$1@dont-email.me> <puuads$33j4c$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@4...net>
<puvt7v$3l5im$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Date: Sat, 15 Dec 2018 01:35:54 +0100
Message-ID: <1rh44qmrlf3d0$.1aeawcmg65xpf.dlg@40tude.net>
Lines: 44
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.239
X-Trace: 1544834155 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 89.64.51.239:24521
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646013
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 14 Dec 2018 10:29:59 +0100, sirapacz napisał(a):
>>> Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z
>>> sieci SN...
>>
>> Pod warunkiem że miałoby być w ciągłym użyciu.
>
> przecież nie będzie jednego stanowiska. Spójrz na stacje paliw płynnych.
> Kilka dystrybutorów nawet w Pipidówku Dolnym i zwykle minimum połowa
> zajęta a na ruchliwych trasach kolejki.
>
>> W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania
>> może mieć własny akumulator który to będzie buforował. ;)
>
> który może nie mieć się kiedy naładować - nie takie hop.
>
>>> Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to
>>> znoszą ogniwa.
>>
>> Tesle mają już spore przebiegi, ludzie ładują z superchargerów i nic złego
>> się nie dzieje.
>>
>> Tam są tylko pewne ograniczenia szybkiego ładowania - nie można w ten
>> sposób ładować akumulatorów do pełnego naładowania i więcej niż ileś tam
>> kWh za jednym razem.
>
> Czyli jednak "złe dzieje się" :)
To nie do końca tak.
Baterie litowe żeby długo żyły nie mogą być ani przeładowywane, ani
rozładowywane zbyt głęboko.
A im szybsze ładowanie (lub rozładowywanie), tym trudniej panować nad tym
zjawiskiem.
Żeby z całą pewnością nie przeładować baterii przy szybkim ładowaniu po
prostu nie należy jej ładować bardziej niż do 75-80%.
Wtedy szybkie ładowanie nie szkodzi.
Do tego dochodzi kwestia chłodzenia - przy szybkim ładowaniu podzespoły się
grzeją, a mają pewien swój zakres temperatury pracy. W związku z czym po
prostu mogą działać tylko pewien, ograniczony czas po którym się
przegrzeją.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.18 14:24 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=