  • Data: 2012-12-17 22:37:41
    Temat: Re: 400V
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com> szukaj wiadomości tego autora

    > jestem w stanie zrozumieć "zamiana określonych żył z określonymi", ale
    > tu jest tak, że można zamienić DOWOLNE...

    Słyszałeś o permutacjach, czyli ustawieniach zbioru w ciąg? Otóż znak
    permutacji zmienia się przy transpozycji dowolnych dwóch elementów. W
    układzie trójfazowym znak permutacji możesz kojarzyć z kierunkiem wirowania.

    W układzie 4-fazowym też tak jest, tylko trzeba pilnować, żeby nie
    zerwać sekwencji, zatem zamieniać można co drugą fazę.

    W układzie 5-fazowym trzeba zamienić 4 fazy, bo inne możliwości mi nie
    wychodzą, więc znak permutacji o dziwo się nie zmienia (2 transpozycje).