eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
  • Data: 2012-01-27 23:17:08
    Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 27 Jan 2012 02:30:34 +0100, J.F. wrote:

    > Dnia Fri, 27 Jan 2012 01:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> On Fri, 27 Jan 2012 01:23:08 +0100, J.F. wrote:
    >>>> No to jest nas dwoch zdziwionych :) Silnik i uklad przeniesienie napedu
    >>>> jest pelen ruchomych czesci i to metalowych... Radar reagujacy na wiatrak
    >>>> nigdy nie dalby wiarygodnego odczytu.
    >>>
    >>> Ruchome czesci silnika sa dobrze schowane. Mniej wiecej tak jak ten wiatrak
    >>> za chlodnica. Ale przed chlodnica moze byc jakis drugi, metalowy.
    >>
    >> Takich wiatraków to ja chyba nie widziałem w żadnym samochodzie.
    >> A na pewno nie w Omedze którą mierzyli na postoju na filmie z YT - tam jest
    >> plastikowy za dwiema warstwami chłodnic.
    >
    > Na pewno nie w omedze ?
    > http://allegro.pl/opel-omega-b-fl-c-chlodnica-wentyl
    ator-komplet-i2027432784.html
    >
    > Co prawda wyglada na plastik ...

    Ooo... takiej nie widziałem.

    Omega którą widziałem na 100% nie miała wiatraka z przodu, ale tak jak
    teraz myślę to mogła też nie mieć klimy.

    Ale większość samochodów, nawet z klimą wiatraki ma za chłodnicą - moja
    Vectra na 100%, reszta samochodów też.

    No ale w sumie nieważne - plastikowy nie powinien też odbić fali radiowej.

    Zastanawia mnie coś innego - bo chłodnica może drżeć, od minimalnie źle
    wyważonego wentylatora, albo od impulsowego ciśnienia wytwarzanego przez
    zawór rozprężny czy tam kompresor. Ciekawe jaka jest prędkość szczytowa
    ruchu w takim drganiu.


    >> Chociaż ciekawe jak wygląda spektrum dudnienia sygnału odbitego od
    >> samochodu w typowych warunkach.
    >> Bo może się okazać że jest dość szerokie, a próbek niewiele (częstotliwość
    >> dudnienia dla 24.15GHz i 100km/h to 4472Hz, co przy czasie 0.17s daje 760
    >> okresów - a to przy założeniu że przez całe 0.17s radar próbkuje).
    >
    > Ja bym tam raczej tak dobral czas pomiaru, zeby dostac np 100 okresow, albo
    > 1000, albo choc 400 czy 800. Czas nadawania musialby byc troche wiekszy.
    > Ale tam chyba faktycznie ambitna analize dali.
    >
    > http://download.anacron.pl/iskra_instrukcja_img.pdf
    >
    > Wrecz pisza ze izoluja najszybszy sygnal z wielu

    Tak z liczeniem okresów to pewnie nie jest takie proste - stawiam że sygnał
    odbierany przez antenę to jakieś tam widmo które trzeba rozmontować jakimś
    FFT.

    A skoro oprogramowanie "izoluje najszybszy" to pewnie po ptostu oblicza
    prędkość na podstawie prążka najwyższej częstotliwości który przekroczył
    zadany próg i to może być cała słabość algorytmu.
    Bo to może być np. echo dwukrotnie odbite od samochodu, odbite od górnej
    części felgi, jakieś właśnie "przyspieszone" drganiami itd.

    Algorytm powinien wykonywać pomiar na podstawie mediany, lub jakiejś
    średniej z tego widma i wtedy wskazywałby prędkość najsilniejszego sygnału,
    a nie najszybszego.

    Tylko to może być świadome zagranie producenta - robi urządzenie które w
    laboratorium, kamertonem będzie działać świetnie, natomiast w rzeczywistych
    warunkach często będzie prędkość zawyżać.

    A zawyżające odczyt urządzenie które ma wszystkie papiery w porządku, to
    idealne urządzenie np. dla straży gminnych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: