    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 3x 1GB DDR2 Dual Chanel AMD 780G
    Date: Thu, 19 Jul 2012 14:32:57 +0200

    W dniu 2012-07-19 07:29, m7marek pisze:

    > To trochę mnie zmartwiłeś. Wniosek: musiałbym wymienić obu moduły na
    > wieksze, aby utrzymać DC.

    Albo dołoży dwa takie same moduły na do drugiego kanału. Trzeba liczyć
    się jednak z obniżeniem command rate w konfiguracji 4 modułowej
    - mniej więcej na jedno wyjdzie jeśli chodzi o wydajność.

    > Zostanę wiec chyba przy tych 2GB, szkoda
    > pakować kasy do starej architektury, może to dziwne w dzisiejszych
    > czasach, ale 1,75GB mi starcza, a chciałem dołożyc by pozbyc się całkiem
    > pliku wymiany, z uwagi na SSD.

    Jeśli w grę wchodzi SSD i uważanie na jego wear level, to ponownie
    zastanowiłbym się nad 4 GB, nawet na systemie 32bit, a jak OS 64bit to
    nawet nie ma nad czym się zastanawiać.
    System 32bit wykorzysta ~3,4 GB, resztę możesz przeznaczyć na RAMdysk -
    bardzo łądnie spisuje się DATA RAM:
    http://memory.dataram.com/products-and-services/soft
    ware/ramdisk
    W wersji free można go skonfigurować, by od razu na starcie ładował się
    jako usługa i zakładał katalog TEMPa, a ponadto wykorzystywał dzięki PAE
    pamięć niedostępną dla OSa. Do 4GB Ramdysku jest darmowy dla
    użytkowników domowych.

    Oczywiście jeśli chodzi o DDR2 szukaj pamięci używanej - jak będziesz
    cierpliwy kupisz za małe pieniądze potrzebny Ci zestaw 2x 1 GB - ludzie
    bardzo często sprzedają taką właśnie typową ilość pamięci na aukcjach -
    wystarczy odrobina cierpliwości (jeśli chodzi o RAM nie pali się przecież).

    --
    /MB