  • 1. Data: 2009-09-27 06:25:34
    Temat: 3G v H w C702
    Od: Irk <j...@w...pl>

    Witam,
    Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
    Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-27 06:56:56
    Temat: Re: 3G v H w C702
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Irk wrote:

    > Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
    > Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

    H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/High_Speed_Downlink_Pac
    ket_Access

    "Projektując sieci komórkowe trzeciej generacji skupiono się przede
    wszystkim na usprawnieniu przysyłania danych. Obecnie najpopularniejszym
    systemem 3G jest standard UMTS. Wprowadzony w nim interfejs WCDMA
    (opisany przez specyfikacje 3GPP w wersjach R99) umożliwiał transfer
    danych do abonenta z maksymalną szybkością ok. 384 kbit/s. W
    specyfikacjach 3GPP w wersji R5 zaproponowano nową technologię
    transmisji sygnału do abonenta - HSDPA, która umożliwiała maksymalną
    szybkość transmisji 14.4 Mbit/s*. Dzięki jej zastosowaniu operatorzy
    będą mogli znacznie polepszyć transfer danych przesyłanych do abonenta i
    odporność na warunki transmisji oraz zoptymalizować użycie sieci
    radiowej (posiadane częstotliwości będą mogły posłużyć do jednoczesnej
    obsługi większej ilości abonentów)."

    * na dzien dzisiejszy wdrozono juz komercyjnie do 21Mbit/s, a juz
    opracowano standardy ze bedzie 42 a nawet 53.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-09-27 07:16:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 09:56:56 +0300, darnok napisał(a):

    > H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

    W moim C902 (karta Plej) napis "3G" pojawia się w momencie zalogowania
    się telefonu (z włączoną pracą w 3G) do sieci Polkomtela, zaś literka "H"
    w chwili, gdy telefon loguje się w sieci macierzystej.

    Niech będzie wolno mi powiedzieć, że "H" to raczej "home".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-09-27 09:06:49
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu darnok tak oto obwieścił(a):

    > H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

    Mogę się mylić, ale może to zależy od marki fona, bo mam wrażenie że w
    Nokiach jest 3.5G, być może że w SE jest H..

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 5. Data: 2009-09-27 11:45:41
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:

    > Niech będzie wolno mi powiedzieć, że "H" to raczej "home".

    Powiedzieć wolno ale nie znaczy to że masz rację.
    W Motorolach też tak jest. Jak jest 3G to wyświetla 3G a jak BTS
    udostępnia HSDPA to wyświetla się "H".
    Oczywiście "H" pojawi się tylko wtedy gdy moduł telefonu obsługuje ten
    standard. ;)

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 6. Data: 2009-09-27 13:06:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 13:45:41 +0200, Flo napisał(a):

> [...]
    > jest. Jak jest 3G to wyświetla 3G a jak BTS udostępnia HSDPA to
    > wyświetla się "H". Oczywiście "H" pojawi się tylko wtedy gdy moduł

    Strasznie dziwne, bo oznacza to, że (telefon SE C902):
    - sieć Orange/karta Orange obsługuje tylko 3G
    - sieć Plus/karta Play obsługuje tylko 3G
    - sieć Play/karta Play obsługuje tylko H

    W zasadzie "H" świeci mi się tylko po założeniu karty Play i zalogowaniu
    się do sieci Play (ale nie GSM). Cała reszta -- zwykłe 3G.

  • 7. Data: 2009-09-27 13:32:14
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:

    > Strasznie dziwne, bo oznacza to, że (telefon SE C902):
    > - sieć Orange/karta Orange obsługuje tylko 3G

    Widać Orange w okolicy nie ma HSDPA

    > - sieć Plus/karta Play obsługuje tylko 3G

    Plus w roamingu nie udostępnia Play'owi HSDPA

    > - sieć Play/karta Play obsługuje tylko H

    Bo Play na własnej infrastrukturze ma HSDPA

  • 8. Data: 2009-09-27 14:11:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 15:32:14 +0200, Flo napisał(a):

    > Widać Orange w okolicy nie ma HSDPA

    Ma. Jakby tak na to patrzeć to nigdzie nie ma -- bo nigdzie mi się nie
    świeciło.
    Może nie znaczą tego sygnału.

    > Plus w roamingu nie udostępnia Play'owi HSDPA

    A mBankowi? A we własnej sieci? Bo owo "H" świeci się tylko jak założę
    kartę Play.

    > Bo Play na własnej infrastrukturze ma HSDPA

    Aczkolwiek muszę uznać argumenty i przyznać, że błądziłem.

  • 9. Data: 2009-09-27 17:09:49
    Od: Bart <b...@w...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Aczkolwiek muszę uznać argumenty i przyznać, że błądziłem.

    Nie rozumiem po co ta całą dyskusja ?

    3G = UMTS = prędkość do 384 kbps
    H = HSDPA/HSUPA = prędkość do 7,2 Mb/s

    W obu przypadkach możliwa jest videorozmowa

  • 10. Data: 2009-09-27 18:06:03
    Od: Bart <b...@w...pl>

    Nie rozumiem po co ta całą dyskusja ?

    3G = "goły" UMTS sprzed wprowadzenia HSDPA/HSPA = prędkość do 384 kbps
    H = HSDPA lub HSPA = prędkość do 7,2 Mb/s

    W obu przypadkach możliwa jest videorozmowa