  • 21. Data: 2010-04-06 00:03:05
    Temat: Re: 3D szkodzi zdrowiu
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Uzytkownik "Adam" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:hpdk34$f8i$1@inews.gazeta.pl...

    > Teoretyzujesz nie posiadajac wystarczajacej wiedzy.
    > Projektory holograficzne juz istnieja i umozliwiaja wyswietlanie
    > ruchomego obrazu. Technologii jest kilka, a zobaczyc je w akcji
    > mozna na kazdych wiekszych targach od kilku lat.
    > http://www.youtube.com/watch?v=_466onNW74M&feature=r
    elated

    > Jest kilka rozwiazan, np. http://www.vizoo.com/

    Poczytaj sobie co znaczy HOLOGRAM, bo mylisz pojecia.
    Obraz wyswietlany w powietrzu nie zawsze jest hologramem,
    a w 99% absolutnie nim nie jest.

    WIKI:
    Hologram - fotograficzny zapis na nosniku przynajmniej
    dwufalowego obrazu interferencyjnego, który w odczycie
    daje dwa niezalezne od siebie obrazy przestrzenne 3D (
    trójwymiarowe).

    System VIZOO model Cheoptics360_XL (i inne mniejsze wersje)
    nie wyswietlaja TRÓJWYMIAROWEGO OBRAZU lecz plaski
    obraz udajacy 3D. Obraz jest wyswietlany "w powietrzu"
    ale w jednej plaszczyznie.

    Podobnie jak reszta PSEUDO HOLOGRAMÓW która mozesz
    zobaczyc np. na YOUTUBE (z targów) Po czym to poznac?
    Gdy zatrzymasz na PAUSE np. te wyswietlane postacie
    to obchodzac je nie zobaczysz ich pleców. Baaa ... nie
    zobaczysz nawet czesci która wynikalaby z samej paralaksy
    bo nie zostala ona zarejestrowana.
    Sam robilem takie experymenty z wyswietlaniem obrazu
    z projektora LCD na warstwie dymu z maszyny do dymu.
    Po dodaniu do parafinowego plynu odrobiny opilków
    aluminium mozna bylo uzyskac podobne efekty, przy odrobinie
    zaangazowania, dobrym wentylatorze i strumiennicy mozna
    zbudowac taki system jak te targowe za 5000 zl
    przy czym nie zajmnie to wiecej niz kilka dni.
    Wiec nie pierd*l mi prosze o HOLOGRAMACH...

    na marginesie;

    Gdy mialem 12 lat ... widzialem pokaz w Parku Rozrywki w Chorzowie.
    Uzyty byl tam jakis rodzaj projektora holograficznego (prawdziwie
    holograficznego) i to zdziwiajaco dobrej jakosci. I co z tego?!
    Minelo 25 lat i nadal tego nie widze w sklepie, iluzjonista
    zostawil to pewnie dla siebie w koncu z czegos zyc musi :-)

    Przypomne Ci tylko ze w 2000 roku mielismy latac helikopterami
    do pracy. I co? I g*wno ... stoimy w miejscu.
    Moze dla Ciebie przejscie z CRT na LCD to jakis wielki skok
    technologiczny.
    Ale przypomnijmy sobie przejscie z TV czarno-bialej na kolorowa
    to byl SKOK TECHNOLOGICZNY!
    Cale te gadki o pedzacej technologii to stek bzdur którymi pasie
    sie rzesze klietów w marketach.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 22. Data: 2010-04-06 07:11:53
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 6 Apr 2010 01:42:04 +0200, Tomy M. napisał:
    > Użytkownik "pitpull" <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > i pewnie spore przebitki klatek. Technologia ta
    > byłaby droga, taniej jest dopracować OLED i wtedy
    > użyć polaryzatorów dla np. co drugiej lini.

    Na każdej linii, raz np pionowo, raz poziomo (mowa o polaryzacji)
    W przeciwnym razie jedno oko dostanie to co powinno, a drugie oba obrazy
    (światło niespolaryzowane przechodzi przez filtr polaryzacyjny).

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 23. Data: 2010-04-06 07:53:24
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-04-06 09:11, Verox pisze:
    > Na każdej linii, raz np pionowo, raz poziomo (mowa o polaryzacji)
    > W przeciwnym razie jedno oko dostanie to co powinno, a drugie oba obrazy
    > (światło niespolaryzowane przechodzi przez filtr polaryzacyjny).

    Przecież taka technologia jest normalnie dostępna. Problem jest tylko
    taki, że któraś z rozdzielczości jest wówczas mniejsza o połowę. Jakość
    obrazu natomiast jest b. dobra.
    Np. http://www.macworld.pl/news/132050/100/Trojwymiarowe
    .LCD.Zalmana.html

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 24. Data: 2010-04-06 09:03:45
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 04-04-2010 o 12:12:05 Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Producenci sie chyba z h*jami na glowy pozamianiali!
    > Za okulary migawkowe i nowy program do precesora obrazu
    > chca dodatkowo ok. 1000GBP ?!

    Każda rzecz kosztuje tyle ile ktoś jest skłonny za nią zapłacić.
    Jak te 1,4% wyda po 2000GBP to cena spadnie :)

    --
    SW3
    ----

  • 25. Data: 2010-04-06 23:46:16
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Adam" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci

    elated

    > Poczytaj sobie co znaczy HOLOGRAM, bo mylisz pojecia.

    Nie, po prostu Ty utozsamiasz holografie jedynie z fotograficznymi,
    nieruchomymi hologramami, a ja przenosze Cie w czasy obecne
    i pisze o hologramach tworzonych przy pomocy komputerów (CGH).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_generated_holo
    graphy

    > Obraz wyswietlany w powietrzu nie zawsze jest hologramem,
    > a w 99% absolutnie nim nie jest.

    Systemy vizoo sa holograficzne, a obraz moze byc ogladany
    ze wszystkich stron.
    http://www.i4u.com/article6786.html

> [...]
    > dwufalowego obrazu interferencyjnego, który w odczycie
    > daje dwa niezalezne od siebie obrazy przestrzenne 3D (

    J.w. - nie mówimy o hologramie fotograficznym, lecz o holografii,
    jako technice uzyskiwania obrazów przestrzennych metoda
    rekonstrukcji fali (artykul na ten temat znajdziesz równiez w Wiki)

    > System VIZOO model Cheoptics360_XL (i inne mniejsze wersje)
    > nie wyswietlaja TRÓJWYMIAROWEGO OBRAZU lecz plaski
    > obraz udajacy 3D. Obraz jest wyswietlany "w powietrzu"
    > ale w jednej plaszczyznie.

    Wiec jak moze byc ogladany ze wszystkich stron? Masz nieco
    przestarzale dane - tak jak piszesz dzialaly pierwsze urzadzenia
    Heliodisplay. Obecne wyswietlaja jak najbardziej obraz 3D (wyswietlaja
    go w przestrzeni 3D, a nie na plaszczyznie), czyli naleza do systemów
    wolumetrycznych.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volumetric_display

    > Podobnie jak reszta PSEUDO HOLOGRAMÓW która mozesz
    > zobaczyc np. na YOUTUBE (z targów) Po czym to poznac?
    > Gdy zatrzymasz na PAUSE np. te wyswietlane postacie
    > to obchodzac je nie zobaczysz ich pleców. [...]

    W kinie 3d tez nie mozesz ogladac pleców aktorów. A co do obchodzenia
    to widzialem taki pokaz na targach motorycacyjnych w Niemczech.
    Animacje samochodu mozna bylo ogladac ze wszystkich stron.
    Oprócz projektorów holograficznych zaczynaja sie pojawiac holograficzne
    monitory 3d, np. http://www.seereal.com/
    http://www.i4u.com/article9159.html

    > Sam robilem takie experymenty z wyswietlaniem obrazu
    > z projektora LCD na warstwie dymu z maszyny do dymu.

    Ale nie o tym rozmawiamy, lecz o wyswietlaniu obrazów 3D.

    > Gdy mialem 12 lat ... widzialem pokaz w Parku Rozrywki w Chorzowie.
    > Uzyty byl tam jakis rodzaj projektora holograficznego (prawdziwie
    > holograficznego) i to zdziwiajaco dobrej jakosci. I co z tego?!

    No widzisz, a pisales, ze to niemozliwe. ;-)

    A.

  • 26. Data: 2010-04-07 09:08:11
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Systemy vizoo sa holograficzne, a obraz moze byc ogladany
    > ze wszystkich stron.
    > http://www.i4u.com/article6786.html

    Tak obraz jest widoczny z kazdej strony , ale z kazej strony widac to samo.
    Zobacz na to zdjecie:
    http://static.i4u.com/images/2006/vizoo-cheoptics360
    .jpg
    Gdy przejedziesz z tylu tego wyswietlacza nie zobaczysz
    kraglego tyleczka tej pani po lewej, zobaczysz ta sama pania
    w odbiciu lustrzanym, tym razem z prawej strony.
    Problem w wyswietlaniem przestrzennym polega na tym ze
    to co jest z przodu przebijaloby z tylu, jedyna mozliwosc
    to podnszenie jasnosci punktów obrazu, skutkuje to
    utrata kontrastu (brak czerni) w calym wyswietlanym obrazie.

    > J.w. - nie mówimy o hologramie fotograficznym, lecz o holografii,
    > jako technice uzyskiwania obrazów przestrzennych metoda
    > rekonstrukcji fali (artykul na ten temat znajdziesz równiez w Wiki)

    Kazdy Hologram jest fotograficzny, wynika to z natury swiatla.
    Sposoby zapisu moga byc rózne, ale odtwarzanie polega z grubsza
    na tym samym (oswietlanie obrazu interferencji rozproszona wiazka
    swiatla spójnego)
    Ciagle obstaje przy tym ze wyswietlanie HOLOGRAMÓW to jedno
    a WYSWIETLANIE przestrzennych obrazów to drugie.

> [...]
    > Heliodisplay. Obecne wyswietlaja jak najbardziej obraz 3D (wyswietlaja
    > go w przestrzeni 3D, a nie na plaszczyznie), czyli naleza do systemów

    Heliodisplay to zupelnie inna para kaloszy , nie ma
    nic wspólnego z holografia, to zwykla optyka.

> [...]
    > Animacje samochodu mozna bylo ogladac ze wszystkich stron.
    > Oprócz projektorów holograficznych zaczynaja sie pojawiac holograficzne

    Mylisz wyswietlanie przestrzenne z wyswietlaniem 3D.
    To zupelnie co innego. Mozna wyswietlac plasko ale
    z efektem glebi, mozna tez wyswietlac przestrzennie
    i wtedy efekt glebi wynika z samego sposobu wyswietlania.

    > Ale nie o tym rozmawiamy, lecz o wyswietlaniu obrazów 3D.

    Nie. Mówimy o wyswietlaniu hologramów, hologramy sa przestrzenne,
    a wyswietlanie 3D polega na przedstawieniu tylko glebi obrazu
    ale nie na przedstawieniu czegos wiecej (zaslonietych czesci
    ze wzgledu na chociazby paralakse)
    Umiesz ogladac krzyzowo podwójne fotografie?
    To zauwaz ze przesuwajac glowe nie mozesz zobaczyc nawet
    kawalka boku obiektu. Hologram Ci na to pozwala.

    > No widzisz, a pisales, ze to niemozliwe. ;-)

    Nie tyle niemozliwe co nie w zakresie produkcji seryjnej i szerokiego
    dostepu

    Ale nie ma sensu sie sprzeczac, wiekszosc materialow na ten temat to
    tajemnice
    firm które to tworza, w necie jest mnóstwo artykulów pisanych
    przez dziennikarzy którzy tego nie rozumieja :-(
    Radze abys nie opieral sie na tych artykulach, lecz na zdrowym
    rozsadku i wlasnej wiedzy. Nawet cytowane przez nas artykuly w Wikipedi
    sa mocno kulawe :-/

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 27. Data: 2010-04-07 09:09:01
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    ale tak czy inaczej ciesze sie ze jest z kim o tym pogadac :-)

    pozdrówka! :-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com