  • Data: 2014-02-18 08:26:55
    Temat: Re: 386DX-40 plus nostalgia...
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-17 20:56, Jan Stożek pisze:
    > padły. A z kserokopii "ZX Spectrum ROM Dissassembly" (kompletne,
    > opisane komentarzem źródła ROM-u) uczyłem się asemblera.

    O, to mi przypomniało, że ja się uczyłem BASICa z takich gazet IKS
    (Zdaje się, że to był skrót od Informatyka Komputery Systemy, ale mogę
    coś przekręcać) w kolorze zwykle różowym, na bardzo marnym papierze.
    Wyglądały gorzej niż "kserówki" dzisiejszych studentów. W tym były
    opisane program w BASICu chyba na ZX, który lekko różnił się od Atari
    (którego miałem), więc czasem trzeba było pokombinować przepisując
    listing programu, żeby to zadziałało. To z tej gazety dowiedziałem się,
    że do zmiennej X można podstawić jej zmienioną wartość (X = X + 1) i
    użyć tego zamiast pętli FOR ;).
    A ile to było lat temu...

    --
    GAD Zombie