  • 51. Data: 2015-06-18 15:45:39
    Temat: Re: 300
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:5582a31a$0$2188$6...@n...neostrada
    .pl...

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:dab39382-073b-4ea2-b764-9be700c392b6@go
    oglegroups.com...

    >Co stawia pod pregierzem rzetelnosc niemieckich sadow :-)

    Misiek, raczej Twoje (Wasze) wyobrażenie o tym jak powinien działać sad.

  • 52. Data: 2015-06-22 07:46:12
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-16 o 10:45, J.F. pisze:

    > raczej za wspolsprawce.
    > Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
    > autostradzie.
    > Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

    zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu
    przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez
    kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że
    jedziesz 190 a oni 140km/h
    Dodatkowo obaliłem mit że jeżdżą przepisowo - w normalny dzień jak jest
    ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w dupie
    - na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na ograniczeniu do 100
    - jadą 140...
    Choć fakt - w niedzielę zauważyłem że jeżdżą przepisowo, ale ruch był
    mały i te kilkaset km od granicy PL to i mi nie robiło różnicy że na
    kilka minut zwolnię do 100km/h, skoro trasę "jak nad morze" zrobiłem w
    niewiele ponad 3h...
    Za to w piątek - jazda na zderzaku, blokowanie lewego pasa (tiry nas po
    prawej wyprzedzały...), olewanie głupich ograniczeń...

    Łukasz

  • 53. Data: 2015-06-22 08:16:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-16 10:45, J.F. wrote:
    > raczej za wspolsprawce.
    > Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
    > autostradzie.
    > Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

    Niby tak ale jednak często stau-ją autostrady.
    Dosyć regularnie korzystam z ichnich autostrad i o ile jeździ się dosyć
    dobrze to jednak uważam, że niemcy to ogólnie słabi kierowcy.
    Mają tylko dobre auta ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 54. Data: 2015-06-22 09:01:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello quent,

    Monday, June 22, 2015, 8:16:28 AM, you wrote:

    [...]

    > dobrze to jednak uważam, że niemcy to ogólnie słabi kierowcy.
    > Mają tylko dobre auta ;-)

    Tacy słabi kierowcy a tak mało wypadków i ofiar... To dopiero
    paradoks.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2015-06-22 09:58:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-22 09:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello quent,
    >
    > Monday, June 22, 2015, 8:16:28 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tacy słabi kierowcy a tak mało wypadków i ofiar... To dopiero
    > paradoks.

    Nie wymieniłeś wszystkiego.
    Są jeszcze inne równie ważne jak nie ważniejsze w kontekście wpływu na
    ilość wypadków - jakość/ilość dróg wszelakich, wysokość mandatów,
    jakość/sensowność oznakowania itp.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 56. Data: 2015-06-22 11:05:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez
    >kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że

    Ale ile razy ci tak zajechali droge, a ile przejechales km polska
    autostrada i ile tam bylo zajechan ?

    IMO - Niemcy to jednak robia znacznie rzadziej.

    >Dodatkowo obaliłem mit że jeżdżą przepisowo - w normalny dzień jak
    >jest

    A kto tak twierdzil ?

    >ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w
    >dupie - na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na
    >ograniczeniu do 100 - jadą 140...

    Ale to juz nie wszyscy. Tam za przekroczenie o 31+ km/h traci sie PJ
    na miesiac, dwa, trzy ...

    >Za to w piątek - jazda na zderzaku, blokowanie lewego pasa (tiry nas
    >po prawej wyprzedzały...), olewanie głupich ograniczeń...

    Piatek :-)

    Tylko ze ...
    a) te osobowki lewym pasem jada jednak szybciej. Nie zawszem, czasem
    tir wyprzedza, ale na dystansie 20km to jednak szybciej.
    b) czesto juz maja 3 pasy ... i wszystkie zakorkowane :-)

    J.

  • 57. Data: 2015-06-22 11:11:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello quent,
    [...]
    >Tacy słabi kierowcy a tak mało wypadków i ofiar... To dopiero
    >paradoks.

    Wyprzedzac na zwyklych drogach nie potrafia. No bo i nie maja takiej
    potrzeby :-)

    Slabi ... nie, ogolnie rzecz bioraca poprawni, jak sie tylko ktory
    dobrze popatrzy w lusterko przed zmiana pasa, to ofiar mniej.

    Ale ... deszcz czy snieg, a oni nadal pedza.
    Co ciekawe -wypadkow masowych przy tym nie widac, wiec ciekaw jestem -
    autostrada duzo wybacza, czy opony maja lepsze ?

    J.

  • 58. Data: 2015-06-22 11:12:56
    Od: p...@g...com

    kolejny tendencyjny artykul :-)

    http://motoryzacja.interia.pl/raport-polskie-drogi/w
    iadomosci/news-polaku-nie-rob-wiochy-naucz-sie-jezdz
    ic-na-autostradzie,nId,1838449

    P.

  • 59. Data: 2015-06-22 11:31:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup

    >Misiek, raczej Twoje (Wasze) wyobrażenie o tym jak powinien działać
    >sad.

    Spojrz na to tak: jest rozbite auto na autostradzie i w srodku martwa
    matka i corka.
    Slady na jezdni sugeruja, ze wpadlo w poslizg.
    Swiadkowie jadacy z tylu zeznaja, ze chwile wczesniej wyprzedzil ich
    szybko jadacy czarny mercedes.
    Hipoteza robocza: merc matke wystraszyl, chciala zjechac w prawo, zbyt
    gwaltownie to zrobila, wpadla w poslizg, rozbila sie na barierce.

    Swiadek odstawil dobra robote, opisal merca dokladnie, byl troche
    nietypowy, policja tez sie postarala, znaleziono pasujacysamochod i
    kierowce, trasa i czas sie mniej wiecej zgadzaly.

    Hipoteza byc moze prawdziwa ... ale tylko byc moze.
    Matka sie mogla przestraszyc normalnie zblizajacego sie samochodu,
    mogla spojrzec na coreczke chwile po wyprzedzeniu i machnac
    kierownica.

    A teraz sobie wyobraz ... policja puka, czy pan jestes kierowca np
    czerwonego bmw, i co pan robil dzis rano.
    Bo mamy wypadek, swiadkowie twierdza ze czerwone bmw wymusilo
    pierwszenstwo, w winiku czego inny obywatel skrecil swoim autem do
    rowu i sie zabil.
    Nie, przepraszam - swiadkowie nic nie twierdza, eksperci twierdza, ze
    mogl ktos na nim wymusic pierwszenstwo, zahamowal i skrecil i dlatego
    wpadl do rowu,
    a swiadkowie kilometr wczesniej widzieli jak ich czerwone bmw
    wyprzedzilo.

    Ze dwa takie przypadki byly na grupie opisywane, ale jakos bez
    zakonczenia.

    Jedno trzeba sadowi przyznac, ze uwolnil go od zarzutu ucieczki z
    miejsca wypadku, bo stwierdzil, ze to wtedybyl juz 100-150m od miejsca
    wypadku i mogl nic nie zauwazyc w lusterku.

    J.

  • 60. Data: 2015-06-22 13:06:09
    Od: p...@g...com

    --Hipoteza byc moze prawdziwa ... ale tylko byc moze.

    dla sadu zeznania swiadkow i opinie bieglych byly wystarczajace zreszta jak juz
    pisalem dawno jest po frytkach ...

    PS
    gdzies w Mediatece ARD powinien sie znajdowac reportaz o Turbo Rolfie, przylapali go
    podobno na paru klamstewkach, jakies telefony do dzialu prawnego w dniu wypadku o
    ktorym podobno nie widzial, "pomylka" co do dokladnej godziny wyjazdu itp

    PS2
    koles w opowiadaniach wspolpracownikow wyszedl na niezlego pacjenta, ja jeszcze moge
    zrozumiec dresiarza po zawodowce ale tutaj pan inzynier kwalifikowal sie co najmniej
    do MPU
    http://www.zeit.de/2004/10/Autobahnraser_10/komplett
    ansicht