  • 21. Data: 2015-06-17 00:35:59
    Temat: Re: 300
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > my polacy,

    Polacy. Mam duzo zastrzezen do wlasnego narodu, ale jednak Polacy, a nie
    polacy.

    > mentalnie jesteśmy jak te nieodpowiedzialne dzieci,

    Jestesmy na takim samym poziomie mentalnym, jak Belgowie (tych
    zabojezycznych z pewnoscia przewyzszamy poziomem
    intelektualno-kulturowym), jak Wlosi, Czesi, czy dziesiatki innych
    nacji. Owszem, Sovieci i Niemcy wybili nam spora czesc inteligencji,
    potem komuna bardziej kochala proletaryat, a na koniec 2 mln ludzi
    wyjechalo, ale mimo wszystko nie czuje kompleksow przed jakakolwiek nacja.

    > ale
    > jednocześnie chcemy nieograniczonej wolności.

    Czyli jednak nie jestesmy tacy nieodpowiedzialni.
    Serio, to nieograniczona wolnosc = anarchia. Nie znam zadnego
    anarchisty, wiec trudno mi o nich rozmawiac. Nie bede sie tez za ludzi
    wypowiadal, bo tak jak ja mysli jakies 3-5% populacji, powiem czego ja
    oczekuje: minimum zaufania, minimum wolnosci, albo przynajmniej
    konsekwencji - zabierasz mi wolnosc? OK, to co dajesz w zamian.
    Przyklad? Nie moge przestac placic skladek na sluzbe zdrowia/emeryture.
    OK, niech tak bedzie, tylko w zamian oczekuje realnej sluzby zdrowia i
    realnej emerytury. Skoro panstwo mi tego nie jest w stanie zapewnic, to
    nie krzycze na ulicy i nie pale opon, bo panstwo mi tego nie chce dac,
    tylko chce sam o siebie zadbac. To nieodpowiedzialne?

    > jak życie pokazuje nie
    > dorośliśmy do tego.

    No skoro nie dorosliscie...
    Odbieglismy od tematyki grupy, wiec wracam - jest ulica 3 pasmowa, bez
    skrzyzowan/przejsc i ograniczenie do 50. 99% kierowcow jedzie tam 80. No
    normalnie piraci. Trwa to przez dlugie lata, od czasu do czasu staja tam
    miski z suszarka i zabawa kto kogo pierwszy zauwazy trwa i trwa. Az tu
    pewnego pieknego dnia przychodzi ekipa i robi tylko jedna zmiane:
    zamienia 50 na 80. Taki cud sie dokonal w DC na jednej z tras.
    To teraz powiedz mi czy nieodpowiedzialny/ni jest/sa:
    a) kierowcy, ktorzy przekraczali tam predkosc o 30
    b) ten, kto postawil tam 50
    c) ten, kto postawil tam 80

    > Budujemy domy na terenach zalewowych,

    Zaraz, ale to przeciez wladze wydaja pozwolenia na budowe. Trwa to
    dlugo, kosztuje, cala masa urzedasow ma zajecie. Skoro to panstwo wydaje
    pozwolenie, to powinno tez brac za to odpowiedzialnosc. Co innego, gdyby
    nie bylo takiego wynalazku jak pozwolenie na budowe. Postawiles chalupe
    na takim terenie, "zaoszczedziles" na badaniach geotechnicznych kilka
    stow, a teraz chalupa za milion tonie w bagnie - no to zachowales sie
    nieodpowiedzialnie.

    > bierzemy
    > kredyty we frankach,

    Mam mieszane uczucia/nie mam specjalnie jednoznacznego stanowiska w tej
    sprawie. Jest umowa - ma byc przestrzegana. Nie jest - problem tej
    strony, ktora jej nie przestrzega. Panstwo daje sobie prawo
    kontrolowania bankow i umow, to niech bierze na klate caly problem. Bank
    znal ryzyko, a nie wykupil ubezpieczenia, lub nie postawil takiego
    warunku klientowi, no to jak w kazdym normalym biznesie, czasem nie
    wychodzi i trzeba poniesc konsekwencje swojej nieodpowiedzialnosci.

    > rozbijamy sie samochodami/motorami,

    Ja tam sie nie rozbijam, szczerze mowiac to nie znam ludzi, ktorzy sie
    rozbijaja (tzn. jezdza bez wyobrazni). Z pewnoscia tacy bywaja.
    Wiekszosc wypadkow, jak sama nazwa wskazuje, jest nieumyslna.
    Przynajmniej jesli chodzi o kierujacych. Jesli przy drodze krajowej
    rosna drzewa, to jest niemal pewne, ze pod ktoryms beda wkrotce znicze.
    Jesli na przejazd kolejowy trzeba wjechac, zeby widziec czy cos sie
    zbliza po torach, to tez jest tylko kwestia czasu, kiedy czarny worek
    sie przyda. itp, itd.

    > a jak staje nam
    > się krzywda to żądamy pomocy. odszkodowań, pieniędzy, darmowej służby
    > zdrowia....

    To wlasnie jest efekt braku wolnosci. W wolnym spoleczenstwie obowiazuje
    stara rzymska zasada "Volenti non fit iniuria".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2015-06-17 00:47:02
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jakie prędkości maksymalne rozwijały wtedy auta, które można było
    > spotkać na polskich drogach?

    Skoro pytamy o predkosci, to zapytajmy tez o hamulce, zawieszenie, ABS,
    kontrole trakcji, pasy i wszelkie inne bierne i czynne systemy
    bezpieczenstwa. Osobiscie czulbym sie zanacznie bezpieczniej w swoim
    prawie pelnoletnim Volvo przy 100km/h, niz w Syrence, czy Warszawie przy
    50. A jednak 100 to tamte samochodziki osiagaly i w razie czego, hmm,
    nie bylo rannych...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2015-06-17 07:18:14
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 18:21, t-1 pisze:

    > Były takie czasy w Polsce, niektórzy je jeszcze pamiętają, kiedy na
    > zwykłej drodze przez pola nie było ograniczeń i każdy mógł decydować sam
    > z jaką szybkością jedzie bezpiecznie.
    Tak, a wielki ruch na drodze krajowej to były 2 auta na kwadrans...

    > Czyżby nasi dziadowie (a nawet niektórzy z nas ) byli idiotami?
    Ciekawe skąd się wzięły do niedawna stosowane przepisy budowlane - 2
    miejsca parkingowe na 100 mieszkańców bloku?

  • 24. Data: 2015-06-17 07:41:30
    Od: p...@g...com

    --Patrząc się na otoczenie - chyba tak, masz 100% racji - popierdolone są... Niemcy:

    powiedzmy ze jest to pewnego rodzaju schizofrenia :-) z jednej strony ochrona
    srodowiska, bezpieczenstwo a z drugiej koncerny samochodowe od ktorych uzalezniona
    jest niemiecka gospodarka ... jaki sens ma produkowanie aut ktore spokojnie wyciagaja
    grubo powyzej 200 km/h jesli jakies dranie (patrz ponizej) wprowadza limit na
    autostradach ? to jest decyzja mocno polityczna (choc 120 km/h IMHO to za malo nasze
    140 km/h jest znacznie rozsadniesze) ale poki liczba ofiar utrzymuje sie na
    stosunkowo niskim poziomie nic sie nie zmieni ...

    https://www.bremen.de/bremen-fuehrt-tempolimit-auf-a
    utobahnen-ein-4596389

  • 25. Data: 2015-06-17 07:58:16
    Od: p...@g...com

    --Widział

    tresc wyroku:
    http://lrbw.juris.de/cgi-bin/laender_rechtsprechung/
    document.py?Gericht=bw&nr=3578

    ps juz po tym wypadku doszlo do 2 kolejnych z udzialem kierowcow testowych Daimlera:
    http://www.bild.de/news/2010/mercedes-testfahrer-ras
    t-in-unfallstelle-12320242.bild.html
    teraz wzieli jakis tanich Rumunow i chyba krocej ich trzymaja bo od paru lat spokoj i
    cisza:
    http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/st
    aatsanwaltschaft-ermittelt-unter-4-euro-stundenlohn-
    fuer-daimler-testfahrer-12452551.html

    P.

  • 26. Data: 2015-06-17 08:51:56
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >są państwa gdzie każdy moze co chce

    wskażesz? czy wolisz ksywę ToMatoł?

  • 27. Data: 2015-06-17 12:39:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-16 16:56, ToMasz wrote:
    > są państwa gdzie każdy moze co chce. ale sam bierze za to co robi
    > odpowiedzialność.

    To musiałoby być państwo, w którym nie ma przymusu ubezpieczeń.
    To filar socjalizmu

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 28. Data: 2015-06-17 13:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >140 km/h jest znacznie rozsadniesze) ale poki liczba ofiar utrzymuje
    >sie na stosunkowo niskim poziomie nic sie nie zmieni ...

    A jaki sens ma 4 czy 6 litrowy silnik w kraju, gdzie nie wolno 55mph
    przekroczyc ?

    To nie koncerny, to ludzie. Wyborcy.
    Powiedz im, ze maja jezdzic 130 po autostradzie, to przestana na
    ciebie glosowac :-)
    W slad za tym idzie zapotrzebowanie na szybkie auta ... choc dawniej
    wcale tak wiele tych szybkich i mocnych nie bylo (jak zwykle z powodu
    podatkow) ... aczkolwiek na autostradzie moc nie jest tak bardzo
    potrzebna, a nawet 75KM pozwala pojechac 160 ...

    Choc jak widac - powiedz im ze 55mph jest dobre i beda na ciebie
    glosowac :-)

    Chociaz ...
    >https://www.bremen.de/bremen-fuehrt-tempolimit-auf-
    autobahnen-ein-4596389

    O ile pamietam to takie pomysly juz byly ... w Bawarii ?

    Organizacyjnie Niemcy przypominaja USA - maja Landy, w ktorych jest
    wlasny rzad, parlament - i jak widac nawet przepisy drogowe. A nie,
    przepisy sa federalne, ale zarzad drog jak widac landowy.
    Swiadomosc ekologiczna ?
    Komputer w nowoczesnym dieslu wcale nie zacheca do zwolnienia :-)

    J.

  • 29. Data: 2015-06-17 13:46:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.06.2015 o 08:51, Ghost pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup

    > wskażesz? czy wolisz ksywę ToMatoł?
    usa
    no chyba że trolujesz, więc będę musiał przyznać że niema takich państw.

    ToMasz

  • 30. Data: 2015-06-17 14:49:54
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-06-17 o 13:46, ToMasz pisze:

    > usa
    > no chyba że trolujesz, więc będę musiał przyznać że niema takich państw.
    ^^^^^
    http://sjp.pl/niema

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.