  • 91. Data: 2015-06-28 08:33:37
    Temat: Re: 300
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1506272315060.1424@quad..
    .
    > On Fri, 26 Jun 2015, Cavallino wrote:
    >
    > [...o frankowiczach...]

    > Nic mi o tym nie wiadomo.
    > I dlatego tak samo, jak "nam" (indywidualnie oraz zbiorowo) nic by się
    > nie należało, tak samo "im" się nie należy.

    O ile druga strona nie naruszyła takowych przepisów.
    A z tego co się mówi, 99% banków je naruszyła, sprzedając kredyt złotówkowy,
    który nigdy nie widział pokrycia w walucie, jako kredyt walutowy.
    A tak nie wolno.

    > Problem w tym, że całkiem na poważnie rozważa się "obowiązek pomocy".

    I bardzo dobrze - państwo ma obowiązek kontrolować czy obowiązujące prawo
    jest przestrzegane.
    I wcale nie ma obowiązku działać w interesie banksterów, czy też dbać o
    niezakłóconą realizację ich zysków, jako to sobie wielu daje wmówić.
    Z Tobą jak widać też.

    A tylko na tym polega problem.

  • 92. Data: 2015-06-28 22:30:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-06-18 o 13:37, p...@g...com pisze:

    > tak wiec cierpliwosci najgorsze dopiero przed nami :-)

    Masz racje i to jest celowa robota lewactwa aby ludzie utracili
    przyjemność z jazdy samochodem.
    A tracąc przyjemność przesiądą się do komunikacji zbiorowej.
    A najbardziej zatwardziali indywidualiści zostaną załatwieni samochodami
    z "automatycznym kierowcą" jadącymi gęsiego jak ustawa przewiduje.

  • 93. Data: 2015-06-29 07:51:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Jun 2015 22:30:06 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
> [...]
    samochodami
    > z "automatycznym kierowcą" jadącymi gęsiego jak ustawa przewiduje.

    Przepraszam ale jaka jest przyjemność jazdy samochodem po mieście z
    pkt, a do b. ? Akurat w mieście komunikacja miejska zamiast samochodu
    to dobry pomysł. Sam od czasu do czasu wybieram km aby trochę się
    dosocjalizować.

    --
    Marek

  • 94. Data: 2015-06-29 12:43:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    On Fri, 26 Jun 2015, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    [...]
    > Widac też nie mieli statusu "wolnych obywateli".
    > Bo chyba tego dowodzi fakt braku praw, prawda"

    My biedni niewolnicy.
    Ani broni, ani narkotykow, ani zlego slowa na kosciol nie mozemy
    powiedziec, ani nawet gazu w samochodzie przycisnac do oporu :-)

    > Uuuu, ichnia historia podbojów zewnętrznych *i wewnętrznych* [....]
    > A jak już raz "zwyczaj zakazu" zostanie wprowadzony, to każda
    > kolejna
    >władza stara się go utrzymywać.
    > U nich zaś władze które brały obywateli "za mordę" najwyraźniej
    >rzadkie nie były, opis roku 1534 (w Wikipedii) brzmi zachęcająco ;)
    >a i zgniecienie republiki RACZEJ było rzeczą skłaniającą władzę
    >do rozbrojenia społeczeństwa, żeby przypadkiem jej (władzy) nie
    >utracić.

    Mieli tez rewolucje Cromwella, o ile pamietam wygrana.
    A zakaz posiadania broni to jednak pozniejsza sprawa - ba, zauwaz ze u
    nich policjanci byli nieuzbrojeni, tak sie wladza obywateli bala :-)

    > IMVHO ciekawym by było, kiedy zakaz posiadania broni został po
    >raz ostatni (obowiązujący do dziś) uchwalony (nie jako nowa
    >ustawa "stara ustawa traci moc", ale poprzez odebranie prawa).

    Przykrecali srube stopniowo. Jak chcesz Lordowi zabronic tradycyjnego
    polowania na lisa ?

    >Komu przeszło, skoro ktoś tu pisał o "takim wielkim kraju za wodą"?
    >;)

    Co wioska to obyczaj.
    Ale dziki zachod i u nich sie skonczyl, z koltami u pasa nie
    pochodzisz :-)

    > AFAIR są tam pojedyncze miasta/gminy w których jest *obowiązek*
    >posiadania broni przez niekaranych obywateli.
    > Co dziwne, jest nich bardzo niska przestępczość :P

    lokalny wyjatek.
    W Teksasie prawo liberalne, broni duzo, a przestepczosc tez duza.

    J.

  • 95. Data: 2015-06-29 17:03:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > Masz racje i to jest celowa robota lewactwa aby ludzie utracili
    > przyjemność z jazdy samochodem.

    W Polsce to Twoje "lewactwo" to prawica, a prawdziwa lewica nic podobnego
    nie proponuje - to tak gwoli ścisłości.

  • 96. Data: 2015-07-01 15:57:37
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 28.06.2015 o 08:33 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > A z tego co się mówi, 99% banków je naruszyła, sprzedając kredyt
    > złotówkowy, który nigdy nie widział pokrycia w walucie, jako kredyt
    > walutowy.
    > A tak nie wolno.

    I oczywiście gdyby kurs franka spadał to kredytobiorcy reagowaliby tak
    samo (po spostrzeżeniu tego uchybienia)...

    --
    SW3
    ----

  • 97. Data: 2015-07-01 16:42:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pisze:

    >I oczywiście gdyby kurs franka spadał to kredytobiorcy reagowaliby
    >tak samo (po spostrzeżeniu tego uchybienia)...

    Ba, on spadal przez wiele lat.
    Wiec ciekaw jestem ktory to taki madry bank, ze udziela kredytu np na
    4% we franku i jednoczesnie przyjmuje depozyty na 5% w pln.
    A po roku mu sie okazuje ze ten kredyt co byl warty 300k pln jak go
    wyplacal, to teraz jest warty 250k pln, choc we frankach tyle samo.

    Nie, cudow nie ma - banki musialy na to miec pokrycie w walucie. Tzn
    niekoniecznie w reczywistej walucie, ale podobnie jak kredyty - w tej
    walucie nominowane.
    Co wcale nie dziwi, bo jest masa instrumentow na rynkach swiatowych, z
    ktorych polskie banki tez moga korzystac.
    Ale to sa instrumenty w swiatowych walutach, a nie w pln :-)

    J.

  • 98. Data: 2015-07-01 16:59:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości grup

    > I oczywiście gdyby kurs franka spadał to kredytobiorcy reagowaliby tak
    > samo (po spostrzeżeniu tego uchybienia)...

    To już zupełnie inna kwestia, nie sądzisz?

    Clou jest inne - daliście się nabrać banksterom, że państwo (czyli Wy) ma
    komuś coś dopłacać.
    A to nie tak - to właściciele banków mają mniej zarobić na oszustwie.
    Pal sześć kwoty już zapłacone, ale jak dostaną teraz tyle co pożyczyli (z
    funduszy w złotówkach), to nie stracą na tym ani grosza, po prostu nie
    zarobią w przyszłości.

  • 99. Data: 2015-07-01 17:00:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...
    > Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    > Ba, on spadal przez wiele lat.

    Ale wiesz czy tak sobie piszesz?
    Bo w moim przypadku spadał przez jakiś rok.
    A potem już tylko rósł.

    Faktycznie - spadał wiele lat.....

    > Wiec ciekaw jestem ktory to taki madry bank, ze udziela kredytu np na 4%
    > we franku i jednoczesnie przyjmuje depozyty na 5% w pln.

    Sam spread to kolejne 5%....

    > Nie, cudow nie ma - banki musialy na to miec pokrycie w walucie.

    A jak nie miały, to nadal jest to legalne?

  • 100. Data: 2015-07-01 17:08:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

> [...]
    .pl...

    > Ale wiesz czy tak sobie piszesz?
    > Bo w moim przypadku spadał przez jakiś rok.

    to trzeba było nie brać w dołku

    > Sam spread to kolejne 5%....

    i do tego w kiepskim banku

    --