-
11. Data: 2020-05-18 16:59:29
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5ec2a0e4$0$523$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze:
>> tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000
>> obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute
>
>> 3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute
>> następuje 6000 zapłonów na minute
>
> czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/
>Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000
>zapłonów,
Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec
2000/min,
ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.
>dla 3 cylindrów - 1333.
A 6000/min = 100Hz.
J.
-
12. Data: 2020-05-18 17:00:20
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
> Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
> się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o
pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.
-
13. Data: 2020-05-18 17:15:22
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze:
> Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec
> 2000/min,
> ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.
A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego co
piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco?
-
14. Data: 2020-05-18 17:36:42
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5ec2a68a$0$522$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze:
>> Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu,
>> wiec 2000/min,
>> ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.
>A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego
>co piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco?
Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu
walu jest zaplon w jakims cylindrze.
Nie rozumiem co Ci wypada ..
J.
-
15. Data: 2020-05-18 18:06:16
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 18.05.2020 o 17:36, J.F. pisze:
> Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu
> jest zaplon w jakims cylindrze.
Faktycznie, popierdoliło mi się.
-
16. Data: 2020-05-18 19:10:12
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-05-2020 o 07:54, Peter pisze:
>> No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to
>> jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....
>>
>>> a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny
>>> ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic)
>>> autostradzie i takie mam właśnie wnioski.
>>
>> A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
>> Bo raczej głośniejsze nie będą....
>
> stonic wyje przy =>4 tys,buczy przy już przy 3,5tys, chodzi o obroty a
> nie o prędkość, jazda na 4biegu przy 4 tys to wycie,
A jaki Stonic konkretnie?
Z jakim silnikiem?
>przy tych samych
> obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie
> jest uciążliwy,
Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?
-
17. Data: 2020-05-18 19:16:32
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Peter <p...@o...pl>
> A jaki Stonic konkretnie?
> Z jakim silnikiem?
1.2 84KM tym starym
>> przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale
>> ten dźwięk nie jest uciążliwy,
>
> Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?
kona 1.0 120KM
tcross 1.0 115KM
-
18. Data: 2020-05-18 19:25:40
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Peter <p...@o...pl>
> 1.2 84KM tym starym
> kona 1.0 120KM
> tcross 1.0 115KM
ale to nie tylko te samochody, w pracy mam
citigo 1.0 75KM 3 cyl warczy ale słaby
fabie 1.0 95TSI 3 cyl świetnie śmiga
fiorina 1.4 77KM które wyją na każdej prędkości obrotowej > 3500obr
-
19. Data: 2020-05-18 19:28:41
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-05-2020 o 19:16, Peter pisze:
>
>> A jaki Stonic konkretnie?
>> Z jakim silnikiem?
>
> 1.2 84KM tym starym
>
>
>>> przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel
>>> ale ten dźwięk nie jest uciążliwy,
>>
>> Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?
>
> kona 1.0 120KM
> tcross 1.0 115KM
No to co Ty porównujesz?
Wolnossącego gniota, do nowoczesnego silnika doładowanego?
No to pewnie że musi być gorszy - słaby, wolnossący silnik, o małej
pojemności jest gorszy od wszystkiego, niezależnie od ilości cylindrów.
A do tego jeszcze jest konkurencja jest o połowę mocniejsza - no
wybacz......
Porównaj sobie tą Konę 3 cylindrową, z doładowaną Koną 4 cylindrową i
potem opowiadaj jaka to ona głośna.
Proporcje będą podobne, tyle że w drugą stronę (mimo że faktycznie Kona
1.6 cicha nie będzie).
Ale zanim ją zmusisz do wycia, to w 3 cylindrowej, przy podobnej jeździe
ogłuchniesz (a już na pewno się pochorujesz od słuchania dźwięków jak w
Wartburgu).
HINT: to nie liczba cylindrów jest tutaj decydująca.
W każdym razie 3 miesiące temu miałem taki właśnie wybór (Nowy Juke,
Arona, Kona lub Stonic 1.0) i wahałem się (głównie ze względu na cenę,
ale i spalanie), dopóki mi w ręce nie wpadła właśnie Kona z 1.6......
-
20. Data: 2020-05-18 20:37:07
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-05-18 o 17:00, nadir pisze:
> W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
>> Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
>> się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
>
> Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o
> pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.
>
Za to można więcej przejechać rozpędem na odcięciu -> zużycie 0l/100 km.