-
1. Data: 2020-05-18 06:51:43
Temat: 3 cylindry vs
Od: Peter <p...@o...pl>
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają
brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.
Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i
ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na
(kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.
-
2. Data: 2020-05-18 07:04:10
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-05-2020 o 06:51, Peter pisze:
> Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
> się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
>
> Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają
> brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.
Kwestia ucha.
Ja dźwięku 3 cylindrowca nie za bardzo trawię.
>
> Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i
> ciężko z tym jechać dłużej
Ale wyje bardziej niż 3 cylindrówka przy tej samej prędkości?
W jakim to dziwnym samochodzie tak jest?
No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to
jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....
>a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
> dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na
> (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.
A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
Bo raczej głośniejsze nie będą....
-
3. Data: 2020-05-18 07:54:57
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Peter <p...@o...pl>
> No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to
> jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....
>
>> a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny
>> ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic)
>> autostradzie i takie mam właśnie wnioski.
>
> A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
> Bo raczej głośniejsze nie będą....
stonic wyje przy =>4 tys,buczy przy już przy 3,5tys, chodzi o obroty a
nie o prędkość, jazda na 4biegu przy 4 tys to wycie, przy tych samych
obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie
jest uciążliwy, a nawet powiem niezauważalny, jest brzydki o ile uroda
to rzecz względna
niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma
silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?
-
4. Data: 2020-05-18 08:52:43
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 18 May 2020 06:51:43 +0200, Peter
> Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej
> mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.
Powiedz że sobie żarty stroisz... :P Żona ma 3 cylindrowego Spacestara,
brzmi to jak kupa niezależnie od obrotów. Jak mam tym jechać to zatyczki
biorę, bo szkoda słuchu.
--
Pozdor
Myjk
-
5. Data: 2020-05-18 10:49:55
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-05-18 o 06:51, Peter pisze:
> Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
> się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
>
> Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają
> brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.
>
> Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i
> ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
> dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na
> (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.
>
Miałem przez 2 tygodnie samochód zastępczy Focusa z trzycylindrowym
silnikiem nieznanej pojemności i mocy. Samochód miał przejechane 5 tys.
km, więc któryś ze współcześnie sprzedawanych.
Po pierwszym szoku, co do dźwięku tego silnika dalej jeździło się tym
bardzo fajnie.
-
6. Data: 2020-05-18 11:44:20
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Peter <p...@o...pl>
> niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma
> silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?
tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów
na minute następuje 8000 zapłonów na minute
3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute
następuje 6000 zapłonów na minute
czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/
-
7. Data: 2020-05-18 14:49:25
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2020-05-18 o 11:44, Peter pisze:
>
>
>> niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału
>> ma silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?
>
>
> tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów
> na minute następuje 8000 zapłonów na minute
No nie, każdy cylinder ma co 2 obroty zapłon, najczęściej idą parami
więc są dwa zapłony co obrót, czyli dla 4000 obrotów jest 4000
zapłonów/minutę.
--
Janusz
-
8. Data: 2020-05-18 14:53:34
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2020-05-18 o 06:51, Peter pisze:
> Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do
wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
>
> Pomijam trwałość
Ale ja bym nie był taki pewien, że 3 cylindry są z założenia takie nietrwałe.
Chociaż przyznaję, że osobiście wolałbym 12.
-
9. Data: 2020-05-18 15:29:09
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5ec2145f$0$499$6...@n...neostrada.
pl...
>Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
>się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
>Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają
>brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.
>Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i
>ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3
>cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy
>nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie
>wnioski.
Ja ostatnio mam glownie z dieslami do czynienia, ale jak pamietam to
raczej od samochodu zalezy.
Sa benzynki dobrze wyciszone i sa bardzo dobrze wyciszone :-)
Przy 4k rpm silnik 4-suw 3 cyl ma 100 zaplonow na sekunde, a 4 cyl
133.
Raczej niewielka roznica - albo sie ma dobry subwoofer/dziure w
tlumiku, albo nie ma.
Gorzej z takim 6-cyl albo 8-cyl ... ale one jada przy 2k rpm :-)
Nie wiem na ile rownomiernosc jest istotna - w 3 cyl spaliny chyba
mocniej pulsuja niz w 8 cyl :-)
J.
-
10. Data: 2020-05-18 16:51:16
Temat: Re: 3 cylindry vs
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze:
> tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów
> na minute następuje 8000 zapłonów na minute
>
>
> 3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute
> następuje 6000 zapłonów na minute
>
>
> czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/
Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000 zapłonów,
dla 3 cylindrów - 1333.