  • 1. Data: 2012-01-12 19:27:13
    Temat: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Odebrałem safrane od mechanika - mam nowe świece i nie ma dziury w tłumiku
    i padł temat:

    "oo fajnie - hmmm... czy dało by się tak ustawić to LPG żeby miał 250koni ?"

    "nie,
    nie nie da się, no chyba że...
    chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

    To jak bym olej zmieniał to bym wpadł przestawić tą mapę paliwa
    - tylko ponoć to w trakcie jady trzeba i trzeba "wyczuć" ta moc
    powiedzmy że pamiętam jak jedzie VelSatis 3.5 wiec powinno być
    trochę szybciej.

    pytania:
    -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?
    -ile to będzie paliło przy pełnej mocy - 45l/100 ;) ?
    -czy to psuje silnik i w jaki sposób ?
    -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
    -czy da se tą "inną" mapę ustawić dopiero przy pedale do dechy ? (ponoć tak)
    -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?

    pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2012-01-12 19:53:08
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    ...nie nie da się, no chyba że...
    chyba że by mu tak ustawić mieszankę ...

    Moc składem mieszanki to się w dieslu reguluje ( i to też do granicy
    dymienia).
    W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów.
    Do tej ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład
    mieszanki był ściśle określony.

  • 3. Data: 2012-01-12 20:05:27
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-12 19:27, Michał pisze:
    [..]
    > -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?

    Samym LPG? Nie.

    [..]
    > pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

    Bo automat ciągnie od niskich obrotów a ma na nich mały moment obrotowy?
    Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

  • 4. Data: 2012-01-12 20:54:19
    Od: to <t...@i...pl>

    begin V-Tec

    > Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

    Chyba góra.

  • 5. Data: 2012-01-12 20:56:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Michał

    > "nie,
    > nie nie da się, no chyba że...
    > chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

    Bredzi, jak doleje za dużo paliwa, to moc spadnie. Seryjne auta benzynowe
    i tak przy mocno otwartej przepustnicy jeżdżą na bardzo bogatej
    mieszance, zwykle bogatszej niż trzeba i ich tuning polega zwykle na
    ODJĘCIU nieco paliwa i lekkim przyspieszeniu zapłonu. Daje to zwykle
    kilka KM.

    Chyba, że mówimy o turbo, wtedy oczywiście dolanie paliwa zwiększy moc,
    ale oczywiście tylko jeśli jednocześnie zwiększymy ilość powietrza (czyli
    ciśnienie doładowania).

  • 6. Data: 2012-01-12 20:56:57
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-01-2012 19:27, Michał pisze:

    > -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?

    Da się zrobić 2x tyle.
    Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie 400KM.

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2012-01-12 20:58:50
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > Da się zrobić 2x tyle.
    > Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie
    > 400KM.

    A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy,
    gdy jest dobrze natleniony.

  • 8. Data: 2012-01-12 21:04:32
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Samym LPG? Nie.

    hmm... to co on gada ? (a gazem się zajmuje chyba długo)

    > [..]
    >
    > Bo automat ciągnie od niskich obrotów a ma na nich mały moment obrotowy?
    > Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

    Instalacja jest chyba 4gen (sekwencja)

    generalnie jak daje do dechy to sobie wyłączam gaz, tylko tu
    różnicy nie czuć i auto "ciągnie" dopiero gdzieś od 80km/h
    na PB i LPG.

  • 9. Data: 2012-01-12 21:08:59
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    to <t...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Chyba, że mówimy o turbo, wtedy oczywiście dolanie paliwa zwiększy moc,
    > ale oczywiście tylko jeśli jednocześnie zwiększymy ilość powietrza (czyli

    Tu turba nie ma i nie było.

    te mniejsze silniki (2.5) miewały w innych autach (V70R) i miało to
    chyba ~305koni, lub z mniejszymi turbo ~205koni, tu poprzednik tego
    silnika (12v zamisat 24v) miał coś koło 268koni (biturbo).

    więc na samym ustawieniu jakiś map to nie bardzo da się trochę
    podnieść moc ?

  • 10. Data: 2012-01-12 21:13:27
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    PavveL <l...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Do tej ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład

    to takie bmw 535 diesel co rusza spod świateł w kłębach czarnego dymu
    (ale tylko niektórych świateł) to auto po czipie na granicy maxa mocy ?

    a co do PB/LPG - serio bez większej ilości powietrza nawet 25% więcej
    się nie da ?