  • 1. Data: 2009-05-16 21:15:07
    Temat: 220v /5-9v - jak zrealizować
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    jak obecnie się realizuje zasilanie układów 5-9-12 v z sieci?
    Bo tak z 20 lat temu wskazany był transformator
    potem był kondensator lub rezystor
    a teraz? Jest jakiś dedykowany i tani układ?
    Chodzi mi o zasilanie z sieci układu o poborze prądu ok 3-8 mA prz
    zasilaniu 5-12 V

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-05-16 21:50:45
    Temat: Re: 220v /5-9v - jak zrealizować
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    pawelj pisze:

> [...]
    > a teraz? Jest jakiś dedykowany i tani układ?
    > Chodzi mi o zasilanie z sieci układu o poborze prądu ok 3-8 mA prz

    Teraz stosuje się chińskie zasilacze wtyczkowe. Jak tanie (3zł) to z
    transformatorem, jak nieco drożej (10zł) to z przetwornicą impulsową.
    Standard absolutny to wtyk 2,1/5,5mm z plusem w środku. Przy tej mocy
    kup najtańszy najmniejszy zasilacz i wystarczy. Konstruowanie samemu
    jakiegokolwiek standardowego zasilacza sieciowego jest ekonomicznie
    nieuzasadnione.

    Potrzebujesz te trzy napięcia w urządzeniu (5V, 9V, 12V) czy tylko jedno
    z nich? Jeżeli jedno - np. 5V - to najlepiej użyć zasilacz wtyczkowy o
    nieco wyższym napięciu (6V) i stabilizować 5V przy pomocy małego LDO.
    Straty mocy będą małe a LDO nie pożre dla siebie tyle mA co stary dobry
    78L05. Szczególnie gdy ciągniesz 3mA a 78L05 zjadłby dodatkowe 5mA (plus
    konieczne napięcie min. 7,5V).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-05-16 22:03:05
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Teraz stosuje się chińskie zasilacze wtyczkowe. Jak tanie (3zł) to z
    > transformatorem, jak nieco drożej (10zł) to z przetwornicą impulsową.

    Cały czas się zastanawiam czy odważył bym się zostawić taki zasilacz w
    gniazdku i wyjść z domu...

  • 4. Data: 2009-05-16 23:14:10
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > a teraz? Jest jakiś dedykowany i tani układ?
    > Chodzi mi o zasilanie z sieci układu o poborze prądu ok 3-8 mA prz

    Poszukaj zasilacza do wzmacniacza antenowego.

    zyga

  • 5. Data: 2009-05-16 23:59:56
    Od: "Lam3r" <l...@a...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

    > Teraz stosuje się chińskie zasilacze wtyczkowe. Jak tanie (3zł) to z
    > transformatorem, jak nieco drożej (10zł) to z przetwornicą impulsową.
    > Standard absolutny to wtyk 2,1/5,5mm z plusem w środku. Przy tej mocy

    To prawda.
    Wiesz ile chcą za zalewane trafo do pcb 10VA w Indelu? 12zł netto przy
    1000szt :-) Niech sie wypchają :-)

  • 6. Data: 2009-05-17 10:14:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 May 2009 23:15:07 +0200, pawelj wrote:
    >jak obecnie się realizuje zasilanie układów 5-9-12 v z sieci?
    >Bo tak z 20 lat temu wskazany był transformator
    >potem był kondensator lub rezystor
    >a teraz? Jest jakiś dedykowany i tani układ?

    Teraz jest przetwornica. Chinska.

    Swoja droga ciekawe czy to sie za pare lat nie zakonczy masowymi
    pozarami ..

    J.

  • 7. Data: 2009-05-17 11:37:14
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Teraz jest przetwornica. Chinska.
    >
    > Swoja droga ciekawe czy to sie za pare lat nie zakonczy masowymi
    > pozarami ..

    Zawsze możesz ten zasilacz podłączyć do przedłużacza chińskiego ;)... w
    takim przedłużaczu przewody są tak małej średnicy, że działają jak
    doskonały bezpiecznik topikowy ;)....trzeba całość ustawić na niepalnej
    powierzchni i jazda ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-05-17 11:37:40
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Lam3r pisze:

    > To prawda.
    > Wiesz ile chcą za zalewane trafo do pcb 10VA w Indelu? 12zł netto przy
    > 1000szt :-) Niech sie wypchają :-)

    10VA przy 25 szt. jest w TME po 11.50 PLN, tyle że firmy BREVE TUFVASSONS.
    Podejrzewam, że da się znaleźć taniej :)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 9. Data: 2009-05-17 11:41:06
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Konop pisze:

> [...]
    > takim przedłużaczu przewody są tak małej średnicy, że działają jak
    > doskonały bezpiecznik topikowy ;)....trzeba całość ustawić na niepalnej

    A... ja używam takowych jako rezystorów dużej mocy (do póki nie
    zamieniają się w bezpiecznik topikowy ;>).

    m.

  • 10. Data: 2009-05-17 12:30:42
    Od: "Lam3r" <l...@a...com>

    "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> wrote in message

    > 10VA przy 25 szt. jest w TME po 11.50 PLN, tyle że firmy BREVE TUFVASSONS.
    > Podejrzewam, że da się znaleźć taniej :)

    A cały zasilacz stabilizowany na allegro za 5zł