  • 21. Data: 2016-09-22 16:36:26
    Temat: Re: 200 km/h w Polsce już dozwolone
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-22 o 16:34, Lewis pisze:

    > sprawdź PW.

    A dupa już dostałem zwrotkę.
    Daj maila.

    Lewis

  • 22. Data: 2016-09-22 16:41:06
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2016-09-22 o 16:36, Lewis pisze:

    > A dupa już dostałem zwrotkę.
    > Daj maila.

    x...@o...pl

    dzieki

  • 23. Data: 2016-09-27 12:54:45
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > Czemu? Rozpędzić się do 200 na girkówce to chyba żaden problem dużą

    Gierkówka jest zaprojektowana pod względem łuków drogi na 250 km/h.
    Poszukajcie sobie kto i kiedy to projektował. Pod tym względem
    jest lepiej niż na innych nowych S, gdzie czasem pójść 200 jest strach.

  • 24. Data: 2016-09-27 14:31:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Poszukajcie sobie kto i kiedy to projektował. Pod tym względem
    >jest lepiej niż na innych nowych S, gdzie czasem pójść 200 jest

    Nie pamietam ile, ale jest stosowne rozporzadzenie, i dla S predkosc
    projektowa nie jest duza, 120 czy tylko 100 km/h.

    Ale tez ta predkosc ma niewiele wspolnego z rzeczywistoscia.

    Poza tym ... nie bardzo mozesz pochylic luk jak dla 200, jesli obok ma
    jechac ciezarowka 90, pardon, 80.
    Co najwyzej mozesz tych lukow unikac ... ale tu sie wlasnie moze
    predkosc projektowa objawic - przebieg sie wytycza tak, jak warunki
    terenowe i administracyjne pozwalaja, walczac z posiadaczami
    nieruchomosci i ekologami.
    A potem juz nie mozesz powiedziec "nie da sie tak skrzywic, bo
    przepisy nie pozwalaja".
    Niestety - pozwalaja ...

    J.

  • 25. Data: 2016-09-27 17:01:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2016 o 12:54, megrims pisze:

    > Gierkówka jest zaprojektowana pod względem łuków drogi na 250 km/h.
    > Poszukajcie sobie kto i kiedy to projektował. Pod tym względem
    > jest lepiej niż na innych nowych S, gdzie czasem pójść 200 jest strach.

    Nie widaje mnie się;) Stoi tam trochę ograniczeń do 100, rzadkość na
    innych znanych mi eskach. Choć zależy na którym odcinku. A także nie
    zmienia to postaci rzeczy, że wyciągnąć 200 na gierkówce to żadna sztuka
    o ile auto wogóle taką prędkość jest w stanie oosiągnąć.

    Shrek

  • 26. Data: 2016-09-27 22:08:40
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 12:54, megrims pisze:

    > Gierkówka jest zaprojektowana pod względem łuków drogi na 250 km/h.
    > Poszukajcie sobie kto i kiedy to projektował. Pod tym względem
    > jest lepiej niż na innych nowych S, gdzie czasem pójść 200 jest strach.

    A mnie zastanawia kto i na jakiej podstawie wyznacza tę prędkość?
    Są samochody, które w takich samych warunkach mogą pokonać pewien
    odcinek z prędkością powiedzmy 180km/h i nie zrobi to na nich
    najmniejszego wrażenia, są również takie, które przy 100 będą balansować
    na krawędzi utraty przyczepności.

    Mało tego wystarczy zmienić parę pierdół w zawieszeniu tego samego
    samochodu aby diametralnie zmienić jego zachowanie na drodze (czy to na
    plus czy na minus).

    Więc określanie jakiegoś tam limitu prędkości dla jednych może się
    okazać marginalną prędkością, której bezwarunkowo nie można przekraczać,
    dla innych z kolei marnym żartem... ;)

    Lewis