  • Data: 2013-06-05 01:15:04
    Temat: Re: 2 karty graficzne na 4 monitory Jak?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 02 Jun 2013 12:20:13 +0200, Michal napisał(a):

    > Ekhm - przypominam, że pisałem o PCI-E + PCI. Pomimo owczego pędu do
    > usuwania PCI mobo nadal mają co najmniej 1-2 takie złącza.

    Tylko z dostępnością kart graficznych na PCI, to już tak różowo nie jest...

    (ciach...)

    > Ale to nie jest wielomonitorowość IMHO. Bo w ten sposób można do
    > jednego podłączyć rozdzielacz i upierać się, "że mam kartę 50
    > monitorową. Każdą kartę, a przy złączach cyfrowych to nawet strat
    > jakości nie ma.

    OK - niech i tak będzie. Bywają zastosowania, gdzie taka
    pseudowielomonitorowość się przydaje. :)

    > Ale tu właśnie zaczynają się problemy o których pisaliśmy -
    > przejściówki, pie* się z wystającymi kablami i złączami, potencjalne złe
    > kontaktowanie, cena, wymiana monitora - to są problemy.

    Przejściówki mogą być, ale nie muszą. W znanych mi kartach posiadających 4+
    wyjść monitorowych jest to D-Sub, DVI i DisplayPort lub w ogóle same mini
    DisplayPort na przykład. Gdzie tu się

    > Jakby nie można było zaszyć w kartach za coraz częściej 1-4k zł normalnej
    > obsługi 3 monitorów na najpopularniejszych wyjściach.

    Normalna jest. Gorzej z jednoczesną. ;D

    > Nie uwierzę ;P

    Trudno. :D

    > Albo uznam że otaczasz się gadżeciarzami. Nie zapomnij im powiedzieć że
    > już nie są "trendy" bo teraz modne jest połączenie przez
    > Thunderbolt/Lighning czy jak to światełko się nazywa (nie chce siegać mi
    > się teraz do googla) ;>

    Nie. W sporej maści DTPowcy. Jak kupują takiego EIZO ColorEdge, to tam
    często i gęsto DisplayPort po prostu jest.

    > A serio - nie wywala kilkunastu monitorów i nie polecę kupować nowych
    > tylko dla złącza DP skoro jestem z dotychczasowych zadowolony, a jak
    > patrzę na cenę przejściówek aktywnych to zdrowy rozsądek mówi, że ktoś
    > tu robi kogoś w konia.

    Tu się zgadzam. W takiej sytuacji też bym się za drugą kartą graficzną
    rozglądał.

    uterowy_/Peryferia/20_HP_LA2006x.html

    > /me cicho płacze w kąciku ;)

    :D

    > Litości - to nazywasz monitorem? 20" w 16:9 z 900 pikselami w pionie?

    Whatever. Ktoś tu pisał, że >90% modeli AD 2013 nie ma DisplayPort, a z tym
    złączem są tylko topowe, raczej drogie modele. I to nie byłem ja. :D

    > Bleh - to już od czasów starożytnych używałem 1280x1024 nawet na
    > starych, wypukłych CRT 17" (Samsung 750P itp) a Ty w 2013 r. dajesz 900
    > px w pionie. I do tego ballmerowska jebitna wstążka. Widziałem
    > dziewczyny piszące na czymś takim na netbokach - zostaje z 10 linijek
    > tekstu. Tylko szare mydło i się ciąć. Pisaliśmy o monitorach, a nie
    > wyrobach monitoropodobnych ;)

    Wstążkę zawsze można zwinąć. Że 95% typowych użyszkodników ma o dostosowaniu
    interfejsu pod swoje potrzeby mierne pojęcie, to mnie nie musisz
    przekonywać. :D

    (ciach...)

    > 1. Nigdy nie kupuje się najtańszego moinitora. To się zawsze mści.

    Wiem. Sięgnąłem do cennika w celach orientacyjnych. :)

    > 2. Nie widzę powodu do wymieniania całej kolekcji monitorów dla DP tylko
    > po to by producenci podziwiali słupki sprzedaży.

    I tu całkowicie popieram decyzję. :D

    [ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby ]
    [ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi ]
    [ pastami termoprzewodzącymi. (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]