  • Data: 2010-12-21 21:11:17
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mirek pisze:
    > Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > hej,
    > jesteś pewien, że to świece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
    > 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 tyś. parkowany tylko pod
    > chmurką, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zeszłe mrozy odpala za pierwszym
    > razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej potrzymać
    > (ok. 5 sek).

    nie żebym sie chwalił, ale moja Xsara ma na liczniku 160tyś (tyle
    wyświatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne świece zarowe. Tyle ze
    w HDi to sie tylko zimą zapalają i to na bardzo krótki czas. Zapalam tak
    ze przekręcam kluczyk, i czekam aż elektryczna pompa paliwa skończy
    pompować - wtedy dopiero kręce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
    15 stopni poniżej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
    zderzaka, ale silnik - zapala. Był w zeszłym roku problem ze nie chciała
    zapalać a objaw był podobny do padającego akumulatora. Rozrusznik kręcił
    tak trochę niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
    "rwie" jak dziki.
    Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke
    (>50W) i dotykaj nią po kolei syków świec. jak zarówka sie zaświeci ( a
    nie zrobiłeś zwarcia) - swiece są OK.

    ToMasz