  • 31. Data: 2014-08-23 16:58:31
    Temat: Re: 1600 W nie więcej!
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No właśnie w tym, że ludzie się nie znają na nowych
    > konkstrukcjach i podejmują decyzje ze starymi kryteriami.
    > Owszem, odkurzacz z workiem, który się zapycha, wymaga
    > dużej mocy - dobrze zaprojektowany taki bez worka wymaga
    > dużo, dużo mniej mocy więc oszczędzasz elektrykę a przy
    > okazji oszczędzasz na tym, że nie musisz kupować worków :-)
    OK.
    A co zrobić z dobrym na worki - do Afryki na wysypisko? :)
    Choć zajmuję się w życiu nowoczesnymi technologiami zawodowo, to temat
    odkurzaczy umknął mojej uwadze.
    Wciąż używam "workacza" i to z wielorazowym workiem...
    Jak teraz panuje moda w tej dziedzinie?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 32. Data: 2014-08-23 19:10:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bartekltg" <b...@g...com> wrote in message

    > Jejjkujejku, Ty jeszcze używasz procesora bez AVX-512, auta z zeszłego
    > roku i iphona z zeszłęgo miesiące? Co za wpadka...

    Mowimy o kupowaniu nowego - mialem powiedziec kupujesz nie uzywasz :-)

    > Mniej więcej tak widzę to zdanie. A nawet gorzej. O ile rozumiem,
    > że niektórzy gonią za nowinkami technicznymi, to odkurzacz...
    > To jest coś, co większość osób kupiło n lat temu i nie kupuje
    > nowego, póki poprzedni ssie i nie hałasuje zanadto.

    Mnie by pokręciło gdybym wciąż musiał torby zmieniac i kupowac nowe.
    A poza tym odkurzacz za chwile tracil moc jak sie mu torba zapychala...
    Dlatego odkurzacz z torba musi miec te waty i ampery w silniku.
    Nie sprytem tylko siłą pracuje.

    > Zresztą, zerknąłem do losowego sklepu w necie. Nie wygląda na to,
    > by bezworkowe wyparły tradycyjne. Choć bezworkowych istotnie sporo,
    > tylko dwa razy mniej niż zwykłych.

    Zajrzałes do danych ile sie ich sprzedaje?
    To, ze na półce wciaz sa i czekaja na frajera to jedno...

  • 33. Data: 2014-08-23 19:13:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
> [...]
    > to temat odkurzaczy umknął mojej uwadze.
    > Wciąż używam "workacza" i to z wielorazowym workiem...

    Ojezu... Zerknij pod lupa/mikroskopem czy moze jakas wysoce
    rozwinieta cywilizacja robakow i owadow sie w tym Twoim
    worku w odkurzaczu nie wyewoluowała przez te lata cale :-)

    > Jak teraz panuje moda w tej dziedzinie?

    Na takie co sprytem a nie siłą kurz z zassanego powietrza separują.

  • 34. Data: 2014-08-23 19:24:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    > Wciąż używam "workacza" i to z wielorazowym workiem...
    > Jak teraz panuje moda w tej dziedzinie?

    https://www.youtube.com/watch?v=6YePw4Y6bd4
    https://www.youtube.com/watch?v=AZ_Dz0nQR-M

    Ja kupiłem tego parę lat temu i jestem bardzo zadowolony:
    https://www.youtube.com/watch?v=wlmVbAZzRjQ
    W porównaniu z popularnymi w Polsce odkurzaczami
    kanistrowymi, takimi z długą rurą, ten stojący ma lepsze
    ssanie bo nie tracisz na przejściu powietrza przez długą rurę.

    Mało tego - hałas jaki on wydaje przy pracy jest zupełnie
    inny, przyjemniejszy do zniesienia - tradycyjny odkurzacz
    jest po tych latach używania Dysona nie do wytrzymania
    jesli chodzi o hałas jaki generuje. Bardzo głośny, uciążliwy.

    Jeśli chodzi o 'modę' to ostatnio moda jest na takie małe,
    ładowalne, na akumulatory: lżejsze, poręczniejsze.
    https://www.youtube.com/watch?v=vn9G1PnVGTE

  • 35. Data: 2014-08-23 19:25:13
    Temat: Re: 1600 W nie wi?cej!
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-23 14:25, michal pisze:
    > U?ytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Cze??.

    Po pierwsze ustaw sonie kodowanie bo strasznie krzaczysz albo
    pisz polskawo.

    > To o czym piszesz czyli black out spowodowany przez solary
    > na domu kowalskiego to zasz?o gdzie? w praktyce czy tylko
    > to takie "urban legend" - z tego co wiem owszem by?y blackouty
    Czytałem artykuł na ten temat, wypowiadali się fachowcy, chyba rok temu.

    > przez _du?e_ farmy wiatrowe czy tez _du?e_ E. Pv.
    Farmy wiatrowe także swoje dokładają ale są bardziej przewidywalne z
    tego względu łatwiej nad tym zapanować.

    Zreszt? dla mnie jedyn?
    > przyczyn? black out by?o to ?e z powodu g?upiego obowi?zku zakupu
    > tzw. energi odnawialnej nikt na czas nie o?mieli? si? zmniejszy?
    > produkcji z wy?ej wymienionych i z tutaj pojawia si? problem, jednak
    > nie techniczny tylko administracyjny.
    Techniczny szczególnie bo turbiny niebyt szybko reagują na skok mocy,
    poza tym Niemcy mają słabą sieć przesyłową co powoduje komplikacje z
    transferem mocy. A że produkują dużo to na szybko znalazłem artykuł
    http://ise.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=4
    418:po%C5%82owa-niemiec-zasilana-ze-s%C5%82o%C5%84ca
    ale to się kończy, ograniczają dopłaty
    http://ise.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=4
    334:niemcy-rz%C4%85d-ograniczy%C5%82-wsparcie-dla-od
    nawialnych-%C5%BAr%C3%B3de%C5%82-energii

    ale tego co chciałem to nie znalazłem :(

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 36. Data: 2014-08-23 19:52:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 12:10:54 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Mnie by pokręciło gdybym wciąż musiał torby zmieniac i kupowac nowe.

    A zamiast tego robisz....?

    --
    Marek

  • 37. Data: 2014-08-23 20:02:32
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 sierpnia 2014 19:52:20 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A zamiast tego robisz....?
    >

    > --
    >
    > Marek

    Kiedyś awaryjnie kupiłem do odkurzacza na papierowe worki worek wielokrotnego użytku.
    Od tamtego czasu nikomu się nie chce kupić papierowych worków. Opróżnianie banalnie
    proste i czyste.

  • 38. Data: 2014-08-23 20:14:11
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Moskwa taka glupia nie byla

    Nie, dawała wręcz pomoc. Jak na Ukrainie dzisiaj.
    Przem
    PS przechodziła jakbyś nie zauważył.

  • 39. Data: 2014-08-23 20:14:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Kiedyś awaryjnie kupiłem do odkurzacza na papierowe worki
    > worek wielokrotnego użytku. Od tamtego czasu nikomu się
    > nie chce kupić papierowych worków. Opróżnianie banalnie
    > proste i czyste.

    Jasne... a zapachy przy odkurzaniu masz jakie?

  • 40. Data: 2014-08-23 20:15:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > A zamiast tego robisz....?

    Nie wiesz jak się wyrzuca śmieci i kurz z odkurzacza beztorbowego?
    Otwiera się klapkę nad koszem i śmieci spadają do kosza.