    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 3 Jun 2015 03:21:58 -0700 (PDT)
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: 144 prawka odebrane pierwszego dnia
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 18:00:25 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Dzis w radio juz sie chwalili ze ilosc wypadków i zabitych na drogach dosc
    > mocno spadła.
    > Czy to mozliwe, zeby ta zmiana miała na to wpływ?
    > Czy okres badanie nie jest za krótki?
    > Co wreszcie porównali - ostatnie nascie dni do kazdych wczesniejszych nastu
    > powiedzmy w ciagu 2-3 lat, czy moze wybrali sobie jakies pasujace inne
    > nascie dni i stad taka dobra statystyka?

    Wczoraj w nocy jakiś dwóch dziennikarzy i chyba ważny paolicmajster o tym rozmawiali.
    Policmajster twierdzi że nastąpił skokowy spadek pewnych wykroczeń związanych z
    przekraczaniem prędkości. Potwierdził to dziennikarz który pytał patrol z radarem.
    Policjanci od radaru mówili mu że nic nie są w stanie zarobić a za 61 na 50 na
    głupków nie będą wychodzili żeby łapać. I że kolejny dzień praktycznie bez utargu
    mają. Że mniej wypadków, policmajster ocenił to na utrzymujący się trend spadkowy. Na
    tyle widoczny że może powiedzieć że jest mniej. I że to dobrze bo przynosi duże
    oszczędności budżetu państwa. Z tym się akurat zgadzam że oszczędności budżetu
    związane z brakiem mandatów bo jest mało przekroczeń prędkości. Niższe prędkości to
    lżejsze wypadki. Koszt budżetu związany z wypadkami to 30-40 mld złotych rocznie. A z
    mandatów jak dobrze pójdzie mogą zebrać miliard. Wypadki są tym kosztowniejsze im
    prędkość była wyższa. To jak zbiorą 300 milionów mniej z mandatów a budżet
    zaoszczędzi na tym 10 miliardów to należy przed trybunałem postawić posłów że
    wcześniej tego prawa nie uchwalili. Pozytywnych skutków nowych przepisów będzie
    sporo. Spadnie zużycie paliwa i trzeba będzie go mniej kupić za granicą co poprawi
    bilans w handlu zagranicznym Polski. Mniejsze obciążenie budżetu skutkami wypadków.
    Niewielki wzrost zatrudnienia w transporcie samochodowym. Powinna też spaść składka
    na ubezpieczenie OC. Pomimo że nie przybędzie ani lekarzy ani pielęgniarek to będą
    mieli mniej pracy z ofiarami wypadków i zaoszczędzony czas dostaną inni chorzy.
    Wzrost, może nieduży ale wzrost to wzrost, zapotrzebowania na usługi hotelarskie i
    gastronomiczne. Plus ujemny to że niektórzy sobie nie pozapiedalają. Prywatnie to mi
    ich trochę zal. Młodzi z fajnymi autami, ja nie miałem takiego farta bo zaczynałem od
    Trabanta 601, i na 1/3 gwizdka będą tylko mogli żeby nie mieć stosunki na 3 miesiące
    przerywanego.