eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody140km/h na autostradach w PLRe: 140km/h na autostradach w PL
  • Data: 2010-11-04 16:32:02
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-11-04 15:39, Cavallino pisze:
    >
    >>> Przepustowość to ilość przejeżdżających samochodów w czasie.
    >>
    >> Przejeżdżających CO?
    >> Autostradę, czy jakiś punkt na niej?
    >> Bo obawiam się, że właśnie na tym polega nieporozumienie.
    >
    > Przepustowość to liczebność w czasie, czyli mierzona w punkcie.

    To jest przepustowość punktu.
    A ja mówię o przepustowości autostrady.

    >> 100 km autostrady przejedzie więcej samochodów, jeśli będą jechać
    >> szybciej, a nie wolniej
    >
    > To co mówisz to jest po prostu średnia prędkość

    Nie, to jest przepustowość 100 km autostrady.

    > Przepustowość to stosunek liczebności do czasu.

    Dokładnie.
    Im mniejszy czas potrzebny na przebycie odcinka, tym więcej aut jest w
    stanie przejechać ten sam odcinek w tym samym czasie.


    >
    > > , choćby z tego powodu że jadąc wolniej dodatkowe
    >> się już nie zmieszczą.
    >> Wiadomo, odstęp też gra rolę, przy wyższych prędkościch musi być większy
    >> żeby było bezpiecznie, ale mówiliśmy o przepustowości a nie
    >> bezpieczeństwie. ;-)
    >
    > Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i stąd
    > bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.

    Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa.
    Przy pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa,
    czym większa jest prędkość.


    >
    > Wiadomo że gdyby jechać szybciej bez zmiany odstępów to przepustowość by
    > rosła, ale w praktyce to się nie uda.

    Podobnie jak takie zapełnienie autostrady, żeby jej przepustowość była
    wykorzystana w stopniu w którym odstępy zaczynają grać rolę.

    >> A jak ruch przyspiesza, to i płynność również.
    >
    > No ale to się dzieje jak ilość samochodów się zmniejszy.

    Albo jak wszyscy jadą szybciej.
    Wjedź sobie w duży ruch w mieście (na dwupasmowej drodze bez skrzyżowań) i
    na autostradzie poza miastem.
    Gdzie da radę przejechać więcej aut?

    Zwolnienia to tylko kwestia psychiki, a nie bezwzględna konieczność.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: