  • 1. Data: 2024-06-30 02:34:18
    Temat: 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    buha muchachacha :)

    Nie wiem czy wiedzą, że po kowidach, srowidach i innych wojnach
    lud oczekuje nowego Volks Wagena. Samochodu dla ludu.

    Prostego jak konstrukcja cepa. Wolnossące 2 litry 8v.
    Żadnego gówna w stylu turbo. Żadnych ekranów. Blutoofów kamer AI
    chujów mujów. Może być czysty, 3 katy, niechtam. Jak nie to kupimy
    Dacie.

    Tymi 1250 euro to możecie sobie dupe podetrzeć.

    czytaj mniej więcej
    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-placa
    -ponad-5-3-tys-zl-za-rezygnacje-z-auta-kierowcy-tylk
    o-k,nId,7596205

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 2. Data: 2024-06-30 09:49:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 02:34, PiteR pisze:
> [...]
    > Żadnego gówna w stylu turbo. Żadnych ekranów. Blutoofów kamer AI
    > chujów mujów. Może być czysty, 3 katy, niechtam. Jak nie to kupimy

    Dokładnie, żadna komunikacja nie zastąpi auta. Wystarczy jak sie zepsuje
    i trzeba z siatami z zakupami wrócić autobusem :(

    > Tymi 1250 euro to możecie sobie dupe podetrzeć.
    Na rok, czyli 100 na miesiąc, już widzę jak jeżdżą taksówkami czy
    zbiórkomem za tę kasę.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2024-06-30 09:55:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > Żadnego gówna w stylu turbo. Żadnych ekranów. Blutoofów kamer AI
    > chujów mujów. Może być czysty, 3 katy, niechtam. Jak nie to kupimy

    Akurat turbo ma sens, bo zmniejsza spalanie (przez zmniejszenie
    pojemności, co ma sens w korkach). Więc chcemy żeby turbo był proste i
    tanie i żeby dało się wymienić bez demontażu połowy osprzętu.

    Ale rynek samochodów mamy tak "wolny" że producenci mają w dupie czego
    chcemy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-06-30 11:35:15
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Już widzę jak ten lewacki pomysł można obejść na kilka sposobów i
    Zmarnować miliony podatków ;-)

    Ech te lewaki ;-)

    Ale... Czy te lewaki zatrybiły w końcu że MOŻNA stosować politykę
    MARCHEWKI zamiast TYLKO KIJA?

  • 5. Data: 2024-06-30 11:38:04
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 09:55, Shrek pisze:
    > Akurat turbo ma sens, bo zmniejsza spalanie (przez zmniejszenie
    > pojemności, co ma sens w korkach).

    Ale tylko w krótkiej perspektywie bo takie wysilone silniki się
    szybckiej psują, naprawy są kosztowne i dochodzi do wyprodukowania
    kolejnego auta ;-)

    I gdzie tu sens? W ekologii czy ekonomii? ;-)

  • 6. Data: 2024-06-30 14:51:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 30.06.2024 02:34, PiteR wrote:
    > buha muchachacha :)
    >
    > Nie wiem czy wiedzą, że po kowidach, srowidach i innych wojnach
    > lud oczekuje nowego Volks Wagena. Samochodu dla ludu.
    >
    > Prostego jak konstrukcja cepa. Wolnossące 2 litry 8v.
    Wolnossące 2 l, a nawet 4 jest OK, ale co jest złego w 16V.

    A wytrysk jest OK, czy jednak musi być gaźnik? :-) I zapłon na kopułce,
    oczywiście takiej z mechanicznym przerywaczem, żadne tam fejkowe
    elektroniczne podróbki. :-)

  • 7. Data: 2024-06-30 15:08:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 11:38, _Master_ pisze:

    > Ale tylko w krótkiej perspektywie bo takie wysilone silniki się
    > szybckiej psują, naprawy są kosztowne i dochodzi do wyprodukowania
    > kolejnego auta ;-)

    Bez przesady - z 1,4 140 koni i nic się nie będzie sypać (o ile nie
    będzie spierdolone z innych powodów).

  • 8. Data: 2024-06-30 15:08:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 30.06.2024 09:49, Janusz wrote:
    [...]
    > Dokładnie, żadna komunikacja nie zastąpi auta. Wystarczy jak sie zepsuje
    > i trzeba z siatami z zakupami wrócić autobusem :(
    Widać, że nigdy nie mieszkałeś w centrum Warszawy. Nikt mi nie musiał
    płacić, abym przesiadł się na zbiorkom. :-) Auta używałem w weekendy do
    wypadów np. na ryby itp.

    Podejrzewam, że np. w takim Wrocławiu czy Łodzi w centrum jest podobnie.

    BTW. Jeden z dyrektorów samochód służbowy trzymał na parkingu pod firmą,
    a do roboty jeździł rowerem kilkanaście km w jedną stronę.

  • 9. Data: 2024-06-30 15:21:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 30.06.2024 09:55, Shrek wrote:

    > Akurat turbo ma sens, bo zmniejsza spalanie (przez zmniejszenie
    > pojemności, co ma sens w korkach). Więc chcemy żeby turbo był proste i
    > tanie i żeby dało się wymienić bez demontażu połowy osprzętu.
    Może i zmniejsza spalanie (nie wiem, nie sprawdzałem), ale jak dla mnie
    to właśnie po mieście uturbionym 1 l (100 KM) jeździ się gorzej niż
    wolnossakiem 1,2 (75 KM). Bo na wyższych obrotach go trzeba trzymać, aby
    jakoś jechał. Aczkolwiek w trasie ewidentnie lepiej jest z turbo.

  • 10. Data: 2024-06-30 15:24:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 15:08, JDX pisze:
> [...]
    > Widać, że nigdy nie mieszkałeś w centrum Warszawy. Nikt mi nie musiał
    > płacić, abym przesiadł się na zbiorkom. :-) Auta używałem w weekendy do

    Częściowo potwierdzam. Do samego centrum to samochodem nie warto się
    wbijać, natomiast do wrocka bym nie porównywał - metra nie mają a i
    tramwaje wrocławskie są legendarne;)

    Natomiast poza ścisłym centrum wygodniej i na ogół szybciej jest
    samochodem. Ja akurat jeżdzę w lato rowerem, a poza to jeżdziłem KM dla
    zdrowotności, ale wprowadzili odezwę żeby jeździć KM bo na ropie się
    putin pasie i co dziwne nawet zadziałało. Trzy miesiące później
    dostaliśmy maile że jak ktoś nie korzysta z miejsc parkingowych to kartę
    zdać (na parkingu zawsze jest koło 70 wolnych miejsc). No i od tej pory
    ludzie jeżdzą samochodami zamiast KM bo im miejsca zabiorą;) Lewactwo w
    praktyce;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!