  • 21. Data: 2010-04-15 13:58:03
    Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 13:44:56 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie bardzo.
    > Coś powoduje że wygrała Alfa a nie np. mocne Bravo.

    Rozmiar. Zaś ofert było 7.

    > I nie wierzę że przetestowali właściwości trakcyjne.
    > Więc pewnie wystawili jakieś wymagania, że Fiat zaproponował Alfę a nie
    > Fiata, a Ople Insignię a jakąś Astrę.

    Masz opisane warunki w SIWZ. Główne ograniczenia dotyczą minimalnego
    rozstawu osi i długości auta (chyba, że zaczniesz marudzić na wymóg
    klimatyzacji i elektrycznie opuszczanych szyb).

    Dużym bezpieczniej i wygodniej.

    > Na pewno nie była to cena (a tak być powinno).

    Kryteria oceny: Cena - 100%.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2010-04-15 14:10:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Rozmiar.

    Ano właśnie.
    Trzeba było S-klasy sobie zażyczyć.

    > Masz opisane warunki w SIWZ. Główne ograniczenia dotyczą minimalnego
    > rozstawu osi i długości auta

    Zapewne.
    I to jest właśnie przegięcie.
    O tym przecież piszę.

    > Dużym bezpieczniej i wygodniej.

    Alfa nie jest ani zasadniczo większa, ani pewnie bardziej bezpieczna od
    dużych kompaktów.
    Tylko dłuższa i przede wszystkim droższa.

    > Kryteria oceny: Cena - 100%.

    Kryteria które krytykuję, leżą w zakresie wymagań przetargowych.
    Przecież nie mam pretensji do Fiata, tylko do polucji.

  • 23. Data: 2010-04-15 14:29:30
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > Więc pewnie wystawili jakieś wymagania, że Fiat zaproponował Alfę a
    > nie Fiata, a Ople Insignię a jakąś Astrę. Na pewno nie była to cena

    Wiesz... troche strach tak zapier...ac na zlamanie karku jako tajniak
    malym autem ;p
    Duzo stabilniej sie trzyma kiedy przy 200kmph wyprzedzasz na 3go
    filmujac morderce co konczyl manewr wyprzedzania na wylaczonym obszarze
    jezdni i to przy 120@90.

    ;>

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 24. Data: 2010-04-15 14:35:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rafał Grzelak" <n...@d...com> napisał w wiadomości news:

    > Wiesz... troche strach tak zapier...ac na zlamanie karku jako tajniak
    > malym autem ;p

    Znaczy co, 40 cm więcej blachy z tyłu niesamowicie zwiększa poczucie
    bezpieczeństwa?
    Bez przesady, hot hatche są przygotowane na prędkości jakie rozwijają.
    Pewnie nie mniej niż auta klasy D o podobnej mocy, a może nawet bardziej.

    Nie mówię przecież, że mieli kupić 100 konne auta klasy B, 200 konne
    kompakty też są w sprzedaży i są sporo tańsze niż Alfa, o Insigni nie
    wspominając.

    > Duzo stabilniej sie trzyma

    A co go trzyma poza psychiką policaja?

  • 25. Data: 2010-04-15 15:47:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:10:42 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Zapewne.
    > I to jest właśnie przegięcie.
    > O tym przecież piszę.

    Zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego, to mają rzucać na
    siedzenie? Poza tym hot-hatche też nie są zbyt tanie.

    > Alfa nie jest ani zasadniczo większa, ani pewnie bardziej bezpieczna od
    > dużych kompaktów.

    Ma typowe rozmiary dla auta swojej klasy, jest większa od kompaktów.

    No i ma te swoje pięć gwiazdek, siedem poduch plus masa blachy z przodu do
    gięcia się. Do tego świetnie się prowadzi.

    > Kryteria które krytykuję, leżą w zakresie wymagań przetargowych.
    > Przecież nie mam pretensji do Fiata, tylko do polucji.

    No tak, w końcu "u" jest blisko "i".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2010-04-15 15:56:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego, to mają rzucać na
    > siedzenie?

    LOL
    Jak zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego, to prędzej to przewiozą
    hatchbackiem niż sedanem.
    Dużo prędzej.

    >Poza tym hot-hatche też nie są zbyt tanie.

    20% różnicy w cenie to jednak spora kwota.

    > Ma typowe rozmiary dla auta swojej klasy, jest większa od kompaktów.

    Tak, o kilka cm w każdą stronę.
    Faktycznie warto wydać 20 000 zł więcej.

    > No i ma te swoje pięć gwiazdek, siedem poduch plus masa blachy z przodu do
    > gięcia się.

    Akurat tutaj niewiele się różni od kompaktów.

    >Do tego świetnie się prowadzi.

    Co nie znaczy że hot hatch prowadzi się gorzej.

  • 27. Data: 2010-04-15 16:50:10
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Oczywiście. Konstrukcja jest dużo bardziej pancerna i wytrzymała w
    > porównaniu do 156/147.

    A czy dzięki temu można ją uznać za odporną polskie drogi? Z tego co ja
    rozmawiałem z ludzmi to nadal nie jest zawieszenie do polskich warunków na
    zasadzie takiej, że jest lepiej ale nie jest dobrze.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 28. Data: 2010-04-15 16:51:56
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "hamberg" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > A coś się zmieniło w kwestii podatności zużycia tego zawieszenia w czasie
    > eksploatacji na _polskich_ drogach? Z chęcią się dowiem czegoś więcej.

    to po jaka cholere sie wypowiadasz jak nie wiesz?
    ==

    Wiem i z chęcią to skonfrontuje na PMS.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 29. Data: 2010-04-15 17:04:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 16:50:10 +0200, kml napisał(a):

    > A czy dzięki temu można ją uznać za odporną polskie drogi? Z tego co ja
    > rozmawiałem z ludzmi to nadal nie jest zawieszenie do polskich warunków na
    > zasadzie takiej, że jest lepiej ale nie jest dobrze.

    Do polskich warunków to jest zawieszenie Kamaza i analogiczne :)

    Tak, jest lepiej, ale tak skomplikowane zawieszenie siłą rzeczy będzie
    bardziej podatne na zużycie. Jednak nie zaczyna się sypać już po 20-30kkm
    jak to mogło się zdarzyć w poprzednim modelu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2010-04-15 17:33:44
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-04-15 13:36, Borys Pogoreło pisze:

    > Z warunków wynika, że pewnie 1750TBi - 2.4JTDm byłyby zbyt drogie.

    Licz po cenach netto. W grę wchodzi nawet 3.2