-
21. Data: 2010-04-15 13:58:03
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Thu, 15 Apr 2010 13:44:56 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Jeśli to mają być auta pościgowe, to chyba są sensowne warunki?
>
> Nie bardzo.
> Coś powoduje że wygrała Alfa a nie np. mocne Bravo.
Rozmiar. Zaś ofert było 7.
> I nie wierzę że przetestowali właściwości trakcyjne.
> Więc pewnie wystawili jakieś wymagania, że Fiat zaproponował Alfę a nie
> Fiata, a Ople Insignię a jakąś Astrę.
Masz opisane warunki w SIWZ. Główne ograniczenia dotyczą minimalnego
rozstawu osi i długości auta (chyba, że zaczniesz marudzić na wymóg
klimatyzacji i elektrycznie opuszczanych szyb).
Dużym bezpieczniej i wygodniej.
> Na pewno nie była to cena (a tak być powinno).
Kryteria oceny: Cena - 100%.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
22. Data: 2010-04-15 14:10:42
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
news:1bpgy1kcl59cp.p5l9j2ezdnh0.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 15 Apr 2010 13:44:56 +0200, Cavallino napisał(a):
>
>>> Jeśli to mają być auta pościgowe, to chyba są sensowne warunki?
>>
>> Nie bardzo.
>> Coś powoduje że wygrała Alfa a nie np. mocne Bravo.
>
> Rozmiar.
Ano właśnie.
Trzeba było S-klasy sobie zażyczyć.
> Masz opisane warunki w SIWZ. Główne ograniczenia dotyczą minimalnego
> rozstawu osi i długości auta
Zapewne.
I to jest właśnie przegięcie.
O tym przecież piszę.
> Dużym bezpieczniej i wygodniej.
Alfa nie jest ani zasadniczo większa, ani pewnie bardziej bezpieczna od
dużych kompaktów.
Tylko dłuższa i przede wszystkim droższa.
>> Na pewno nie była to cena (a tak być powinno).
>
> Kryteria oceny: Cena - 100%.
Kryteria które krytykuję, leżą w zakresie wymagań przetargowych.
Przecież nie mam pretensji do Fiata, tylko do polucji.
-
23. Data: 2010-04-15 14:29:30
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>
Cavallino wrote:
> Nie bardzo.
> Coś powoduje że wygrała Alfa a nie np. mocne Bravo.
>
> I nie wierzę że przetestowali właściwości trakcyjne.
> Więc pewnie wystawili jakieś wymagania, że Fiat zaproponował Alfę a
> nie Fiata, a Ople Insignię a jakąś Astrę. Na pewno nie była to cena
> (a tak być powinno).
Wiesz... troche strach tak zapier...ac na zlamanie karku jako tajniak
malym autem ;p
Duzo stabilniej sie trzyma kiedy przy 200kmph wyprzedzasz na 3go
filmujac morderce co konczyl manewr wyprzedzania na wylaczonym obszarze
jezdni i to przy 120@90.
;>
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
24. Data: 2010-04-15 14:35:27
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Rafał Grzelak" <n...@d...com> napisał w wiadomości news:
>> Więc pewnie wystawili jakieś wymagania, że Fiat zaproponował Alfę a
>> nie Fiata, a Ople Insignię a jakąś Astrę. Na pewno nie była to cena
>> (a tak być powinno).
>
> Wiesz... troche strach tak zapier...ac na zlamanie karku jako tajniak
> malym autem ;p
Znaczy co, 40 cm więcej blachy z tyłu niesamowicie zwiększa poczucie
bezpieczeństwa?
Bez przesady, hot hatche są przygotowane na prędkości jakie rozwijają.
Pewnie nie mniej niż auta klasy D o podobnej mocy, a może nawet bardziej.
Nie mówię przecież, że mieli kupić 100 konne auta klasy B, 200 konne
kompakty też są w sprzedaży i są sporo tańsze niż Alfa, o Insigni nie
wspominając.
> Duzo stabilniej sie trzyma
A co go trzyma poza psychiką policaja?
-
25. Data: 2010-04-15 15:47:21
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:10:42 +0200, Cavallino napisał(a):
> Zapewne.
> I to jest właśnie przegięcie.
> O tym przecież piszę.
Zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego, to mają rzucać na
siedzenie? Poza tym hot-hatche też nie są zbyt tanie.
>> Dużym bezpieczniej i wygodniej.
>
> Alfa nie jest ani zasadniczo większa, ani pewnie bardziej bezpieczna od
> dużych kompaktów.
Ma typowe rozmiary dla auta swojej klasy, jest większa od kompaktów.
No i ma te swoje pięć gwiazdek, siedem poduch plus masa blachy z przodu do
gięcia się. Do tego świetnie się prowadzi.
>> Kryteria oceny: Cena - 100%.
>
> Kryteria które krytykuję, leżą w zakresie wymagań przetargowych.
> Przecież nie mam pretensji do Fiata, tylko do polucji.
No tak, w końcu "u" jest blisko "i".
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
26. Data: 2010-04-15 15:56:00
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
news:4tpulirsr31u.1vnvjdcl4zjqx.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:10:42 +0200, Cavallino napisał(a):
>
>> Zapewne.
>> I to jest właśnie przegięcie.
>> O tym przecież piszę.
>
> Zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego, to mają rzucać na
> siedzenie?
LOL
Jak zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego, to prędzej to przewiozą
hatchbackiem niż sedanem.
Dużo prędzej.
>Poza tym hot-hatche też nie są zbyt tanie.
20% różnicy w cenie to jednak spora kwota.
>> Alfa nie jest ani zasadniczo większa, ani pewnie bardziej bezpieczna od
>> dużych kompaktów.
>
> Ma typowe rozmiary dla auta swojej klasy, jest większa od kompaktów.
Tak, o kilka cm w każdą stronę.
Faktycznie warto wydać 20 000 zł więcej.
>
> No i ma te swoje pięć gwiazdek, siedem poduch plus masa blachy z przodu do
> gięcia się.
Akurat tutaj niewiele się różni od kompaktów.
>Do tego świetnie się prowadzi.
Co nie znaczy że hot hatch prowadzi się gorzej.
-
27. Data: 2010-04-15 16:50:10
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
news:1xy7s10eo0vtm$.1pz1lhagnqrih.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 15 Apr 2010 12:08:45 +0200, kml napisał(a):
>
>>> Widziałeś kiedyś na oczy zawieszenie w 159?
>>
>> A coś się zmieniło w kwestii podatności zużycia tego zawieszenia w czasie
>> eksploatacji na _polskich_ drogach? Z chęcią się dowiem czegoś więcej.
>
> Oczywiście. Konstrukcja jest dużo bardziej pancerna i wytrzymała w
> porównaniu do 156/147.
A czy dzięki temu można ją uznać za odporną polskie drogi? Z tego co ja
rozmawiałem z ludzmi to nadal nie jest zawieszenie do polskich warunków na
zasadzie takiej, że jest lepiej ale nie jest dobrze.
--
pozdrawiam
kml
-
28. Data: 2010-04-15 16:51:56
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "hamberg" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:9cf28256-5dd4-4228-acc8-45d3a63847a0@30g2000yqi
.googlegroups.com...
> A coś się zmieniło w kwestii podatności zużycia tego zawieszenia w czasie
> eksploatacji na _polskich_ drogach? Z chęcią się dowiem czegoś więcej.
to po jaka cholere sie wypowiadasz jak nie wiesz?
==
Wiem i z chęcią to skonfrontuje na PMS.
--
pozdrawiam
kml
-
29. Data: 2010-04-15 17:04:41
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Thu, 15 Apr 2010 16:50:10 +0200, kml napisał(a):
>> Oczywiście. Konstrukcja jest dużo bardziej pancerna i wytrzymała w
>> porównaniu do 156/147.
>
> A czy dzięki temu można ją uznać za odporną polskie drogi? Z tego co ja
> rozmawiałem z ludzmi to nadal nie jest zawieszenie do polskich warunków na
> zasadzie takiej, że jest lepiej ale nie jest dobrze.
Do polskich warunków to jest zawieszenie Kamaza i analogiczne :)
Tak, jest lepiej, ale tak skomplikowane zawieszenie siłą rzeczy będzie
bardziej podatne na zużycie. Jednak nie zaczyna się sypać już po 20-30kkm
jak to mogło się zdarzyć w poprzednim modelu.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
30. Data: 2010-04-15 17:33:44
Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
Od: CUT <C...@C...pl>
W dniu 2010-04-15 13:36, Borys Pogoreło pisze:
> Dnia Thu, 15 Apr 2010 13:08:51 +0200, Darek. napisał(a):
>
>>> Może ktoś z tego SIWZu wyczyta czy rejestrator ma chodzić cały czas i
>>> czy mikrofon, który jest w kabinie będzie cały czas włączony ;)
>>
>> Wiadomo jakie silniki?
>
> Z warunków wynika, że pewnie 1750TBi - 2.4JTDm byłyby zbyt drogie.
>
Licz po cenach netto. W grę wchodzi nawet 3.2