-
51. Data: 2014-09-08 01:59:51
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>>>>> O ile nie jest spekana, to raczej nic sie nei dzieje.
>>>>>>>
>>>>>>> Chyba że akurat strzeli na zakręcie i będzie wielkie zdziwienie
>>>>>>> skąd ten dzwon.
>>>>>>>
>>>>>> Jasne...
>>>>>> Wiadomo przeciez, ze przez sparciałą gume opony strzelają cały
>>>>>> czas...
>>>>>
>>>>> Nie muszą cały czas, wystarczy 1 raz i będziesz z Charonem
>>>>> dyskutował o częstotliwości.
>>>>>
>>>> Cały czas w sensie ze wiele osób jezdzi na starych gumach a jakos o
>>>> strzelaniu opon nic nie słychać...
>>>
>>> A gdzie chciałbyś to słyszeć?
>>
>> W przyczynach wypadków?
>
> W sensie, że szkieł miałby zapodawać w tv iż przyczyną wypadku były
> stare opony?
> Czy miałby o tym Cię listownie informować?
>
Tak. A Ciebie nie powiadamia?
>
>>> Ale nie mam problemu z wyguglaniem na pierwszym ekranie przypadków
>>> wystrzałów opon.
>>> Nawet w ciągu ostatnich kilku dni.
>>
>> Ale chodzi o to, ze opony czasami odmawiaja posłuszenstwa?
>> Czy ze o to, ze stare opony czasami odmawiają posłuszenstwa?
>
> Rozumiem, że masz wątpliwości, iż szansa iż wystrzeli stara, sparciała
> opona jest o kilka rzędów wielkości większa niż w przypadku nowej?
Mam wątpliwości. Zarówno czy jest o rząd wielkości wieksza jak i czy jest
to liczba ktorą warto rozpatrywać.
> No to ja na taki brak logiki nie poradzę.
Bo załozyłes ze jest wieksza?
> HINT: Z samochodami jest dokładnie tak samo.
>
To znaczy jak?
>>
>> Ale poproszę o kilka linków - zobaczymy jakie to dane.
>
> Ale proszę bardzo - wchodzisz na stronę google, wpisujesz "wystrzał
> opony wypadek" i czytasz wyniki.
> Dasz radę czy za trudne?
>
Wyskakują same tiry. To trochę inny temat. Nic nie znalazłem ani na temat
korelacji wieku opony do prawdopodobienstwa usterki, ani jakiegos szerszego
ujęcia tematu.
>
>> Osobiscie w ostatnich 10 latach tylko w przypadku tirów widziałem
>> takie przypadki.
>
> Ale też w nie nie uwierzyłeś, czy też Twoim zdaniem TIR-y nie używają
> starych opon?
>
Nie mam pojecia jakich uzywają.
Ale skąd załozenie, ze pękają tylko stare?
-
52. Data: 2014-09-08 09:27:43
Temat: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: Przemek <p...@g...com>
Kiedyś miałem wątpliwą przyjemność jeździć na oponach 9-cio letnich i o ile na suchym
jeździło się znośnie, to w deszczu łatwo wpadały w poślizg. Tak samo przy gwałtownym
hamowaniu. W kolejnym roku zaczęły robić się jajowate i pękała guma, z tym że te
opony całe 10 lat jeździły na aucie okrągły rok. Przebieg był symboliczny, bo było to
ok 60tys. km i tyle wytrzymały te opony, bo bieżnika jeszcze zostało na sezon lub
dwa.
-
53. Data: 2014-09-08 17:41:52
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>>>> A gdzie chciałbyś to słyszeć?
>>>
>>> W przyczynach wypadków?
>>
>> W sensie, że szkieł miałby zapodawać w tv iż przyczyną wypadku były
>> stare opony?
>> Czy miałby o tym Cię listownie informować?
>>
> Tak. A Ciebie nie powiadamia?
Nie, ale nie czuję nawet takiej potrzeby.
>> Rozumiem, że masz wątpliwości, iż szansa iż wystrzeli stara, sparciała
>> opona jest o kilka rzędów wielkości większa niż w przypadku nowej?
>
> Mam wątpliwości.
No na to nie poradzę, wiara to bardzo potężne, ale i bardzo głupie
narzędzie.
Jedyne co jest w stanie tego typu zabobony zweryfikować to praktyka - więc
skoro nie ogarniasz tematu, a na słowo wierzyć nie chcesz, zakładaj te
sparciałe kapcie i czekaj na weryfikację na sobie.
>> HINT: Z samochodami jest dokładnie tak samo.
>>
> To znaczy jak?
Stary, nieremontowany rzęch, ma większą szansę na zakończenie żywota którejś
z ważnych części, której dawno się zakładana żywotność skończyła, akurat w
trasie.
>>>
>>> Ale poproszę o kilka linków - zobaczymy jakie to dane.
>>
>> Ale proszę bardzo - wchodzisz na stronę google, wpisujesz "wystrzał
>> opony wypadek" i czytasz wyniki.
>> Dasz radę czy za trudne?
>>
> Wyskakują same tiry. To trochę inny temat.
Nie - to jest ten sam temat.
Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich właściciele
zakładają na koła byle co.
>> Ale też w nie nie uwierzyłeś, czy też Twoim zdaniem TIR-y nie używają
>> starych opon?
>>
> Nie mam pojecia jakich uzywają.
> Ale skąd załozenie, ze pękają tylko stare?
Wiem, jakie opony używa się na TIR-ach w Polsce.
-
54. Data: 2014-09-08 18:59:48
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>> A gdzie chciałbyś to słyszeć?
>>>>
>>>> W przyczynach wypadków?
>>>
>>> W sensie, że szkieł miałby zapodawać w tv iż przyczyną wypadku były
>>> stare opony?
>>> Czy miałby o tym Cię listownie informować?
>>>
>> Tak. A Ciebie nie powiadamia?
>
> Nie, ale nie czuję nawet takiej potrzeby.
>
>>> Rozumiem, że masz wątpliwości, iż szansa iż wystrzeli stara,
>>> sparciała opona jest o kilka rzędów wielkości większa niż w
>>> przypadku nowej?
>>
>> Mam wątpliwości.
>
> No na to nie poradzę, wiara to bardzo potężne, ale i bardzo głupie
> narzędzie.
A kto tu mówi o wierze?
Prosze o dane to nie chcesz ich podać.
> Jedyne co jest w stanie tego typu zabobony zweryfikować to praktyka -
> więc skoro nie ogarniasz tematu, a na słowo wierzyć nie chcesz,
> zakładaj te sparciałe kapcie i czekaj na weryfikację na sobie.
>
Alez w pewnym sensie weryfikacja jest juz za mną.
Jezdze na różnych oponach zarówno na nowych, czasami na nowych z rodzaju
troche drozszych niz najtansze debie oraz te stare.
Jedyny kapec jaki złapałem był własnie na tych drozszych i lepszych.
A pare km w zyciu zrobiłem wiec próbka nie jest mała.
>>> HINT: Z samochodami jest dokładnie tak samo.
>>>
>> To znaczy jak?
>
> Stary, nieremontowany rzęch, ma większą szansę na zakończenie żywota
> którejś z ważnych części, której dawno się zakładana żywotność
> skończyła, akurat w trasie.
>
Utrzymymwany w złym stanie - jasne.
Ale w przypadku zadbanego nie byłbym juz taki pewny.
To co obecnie robią i nazywaja samochodami czesto bywa podejrzanie czesto
zepsute.
>>>>
>>>> Ale poproszę o kilka linków - zobaczymy jakie to dane.
>>>
>>> Ale proszę bardzo - wchodzisz na stronę google, wpisujesz "wystrzał
>>> opony wypadek" i czytasz wyniki.
>>> Dasz radę czy za trudne?
>>>
>> Wyskakują same tiry. To trochę inny temat.
>
> Nie - to jest ten sam temat.
> Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich
> właściciele zakładają na koła byle co.
>
Ale skoro to ten sam temat, to dlaczego nie ma informacji o awariach w
osobówkach?
I to nie jest ten sam temat. Opony do tirów to jednak zupełnie inny
produkt.
>>> Ale też w nie nie uwierzyłeś, czy też Twoim zdaniem TIR-y nie
>>> używają starych opon?
>>>
>> Nie mam pojecia jakich uzywają.
>> Ale skąd załozenie, ze pękają tylko stare?
>
> Wiem, jakie opony używa się na TIR-ach w Polsce.
>
Jakie?
Czy opony do tirów wytzymuja jakies mega ilosci km?
o jezeli nie, to biorac pod uwage ilosc przejezdzanych km - skąd miałyby
jezdzic na tych starych?
-
55. Data: 2014-09-08 23:00:07
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>> Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich
>> właściciele zakładają na koła byle co.
>>
> Ale skoro to ten sam temat, to dlaczego nie ma informacji o awariach w
> osobówkach?
Proste - skutki są mniej spektakularne.
Innych wjazdów w drzewo na zakręcie jest codziennie za dużo.
Za to gdy się TIR właduje komuś w dom, albo w inny autobus - to jest
sensacja i pismak za wierszówką goni.
> I to nie jest ten sam temat. Opony do tirów to jednak zupełnie inny
> produkt.
No fakt - są większe.
Ale prawa fizyki i właściwości gumy te same.
>> Wiem, jakie opony używa się na TIR-ach w Polsce.
>>
> Jakie?
Tanie.
> Czy opony do tirów wytzymuja jakies mega ilosci km?
> o jezeli nie, to biorac pod uwage ilosc przejezdzanych km - skąd miałyby
> jezdzic na tych starych?
Nalewa się nowy bieżnik i jeździ się dalej.
-
56. Data: 2014-09-09 05:59:47
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>> Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich
>>> właściciele zakładają na koła byle co.
>>>
>> Ale skoro to ten sam temat, to dlaczego nie ma informacji o awariach w
>> osobówkach?
>
> Proste - skutki są mniej spektakularne.
Hmm, ale ogólnie nie brakuje informacji o wypadkach osobówek...
> Innych wjazdów w drzewo na zakręcie jest codziennie za dużo.
> Za to gdy się TIR właduje komuś w dom, albo w inny autobus - to jest
> sensacja i pismak za wierszówką goni.
>
A jak osobówka właduje sie w dom to o tym nie pisza?
Proszę cię...
>> I to nie jest ten sam temat. Opony do tirów to jednak zupełnie inny
>> produkt.
>
> No fakt - są większe.
> Ale prawa fizyki i właściwości gumy te same.
>
Co prawda dalej wyszło ze to zupełnie inne rzeczy ale to ze prawa fizyki te
same nie oznacza ze wartosci te same.
Pstryczek w nos i cios boksera w ten sam nos to tez te same zasady dynamiki
a jednak skutki zupełnie inne...
>
>>> Wiem, jakie opony używa się na TIR-ach w Polsce.
>>>
>> Jakie?
>
> Tanie.
>
:)
>> Czy opony do tirów wytzymuja jakies mega ilosci km?
>> o jezeli nie, to biorac pod uwage ilosc przejezdzanych km - skąd miałyby
>> jezdzic na tych starych?
>
> Nalewa się nowy bieżnik i jeździ się dalej.
>
Czyli porównujesz stare opony w osobówce do bieznikowanych w tirach?
Coraz lepiej...
-
57. Data: 2014-09-09 17:15:11
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA3A33CC49B5F6budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>>> Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich
>>>> właściciele zakładają na koła byle co.
>>>>
>>> Ale skoro to ten sam temat, to dlaczego nie ma informacji o awariach w
>>> osobówkach?
>>
>> Proste - skutki są mniej spektakularne.
>
> Hmm, ale ogólnie nie brakuje informacji o wypadkach osobówek...
Z analizami przyczyn?
Praktycznie nie spotyka się.
Babolenia o prędkości przy każdej okazji rzecz jasna liczyć się nie da.
>> Nalewa się nowy bieżnik i jeździ się dalej.
>>
> Czyli porównujesz stare opony w osobówce do bieznikowanych w tirach?
Stare do starych, nowy bieżnik nie powoduje że opona robi się młodsza.
I nie on strzela.
-
58. Data: 2014-09-09 19:59:45
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>> Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich
>>>>> właściciele zakładają na koła byle co.
>>>>>
>>>> Ale skoro to ten sam temat, to dlaczego nie ma informacji o awariach w
>>>> osobówkach?
>>>
>>> Proste - skutki są mniej spektakularne.
>>
>> Hmm, ale ogólnie nie brakuje informacji o wypadkach osobówek...
>
> Z analizami przyczyn?
Również.
> Praktycznie nie spotyka się.
> Babolenia o prędkości przy każdej okazji rzecz jasna liczyć się nie da.
no niestety czesto sie pojawia ale dodatkow czesto sa podane okolicznosci
lub inne możliwe przyczyny.
>
>>> Nalewa się nowy bieżnik i jeździ się dalej.
>>>
>> Czyli porównujesz stare opony w osobówce do bieznikowanych w tirach?
>
> Stare do starych, nowy bieżnik nie powoduje że opona robi się młodsza.
> I nie on strzela.
>
Poddaje się.
Pytający zrobi jak chce - albo oprze sie na doswiadczeniach osób ktore z
takich opon korzystały (i tutaj opinie sa bardzo rózne) albo z Twojego
porównania do opon w tirach...
-
59. Data: 2014-09-09 21:49:13
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>>> Hmm, ale ogólnie nie brakuje informacji o wypadkach osobówek...
>>
>> Z analizami przyczyn?
>
> Również.
No mnie się nie zdarza spotkać.
>
>> Praktycznie nie spotyka się.
>> Babolenia o prędkości przy każdej okazji rzecz jasna liczyć się nie da.
>
> no niestety czesto sie pojawia ale dodatkow czesto sa podane okolicznosci
> lub inne możliwe przyczyny.
j.w.
-
60. Data: 2014-09-22 23:31:14
Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik cef c...@i...pl ...
>> O bieznikowanych sie nie wypowiadam - w ostatnim czasie nie
>> probowalem. Jezdzenie na łysolach - głupota. Ale nie o tym tutaj
>> mowa.
>>
>> Zdarzało mi sie za to jezdzenie ostatnio na oponach ktore miały po 10
>> lat. Miałem do dojezdzenia, założyłem i stwierdziłem ze zobaczymy jak
>> sie beda sprawowały.
>> Nic o czym piszesz mnie nie spotyka a jezdze naprawde sporo km,
>> czasami ze sporym bagazem.
>>
>> Zdarzało mi sie za to łapac gume np. na oponach nówkach, zmienianych
>> regularnie zgodnie z sezonowością.
>>
>> Czy jest wiec jakas prawidłowość?
>
> Wg mnie jest.
Ok, ale skąd taki wniosek?
> Ja też jeżdżę dużo i jak jeździłem firmowym, gdzie
> właściciela stać było na wszystko, ale miał chorobliwą manię
> oszczędzania na wszystkim, to więcej się wydawało na przypadkowe
> naprawy tego co się sypało
> niż by kosztowała "normalna" eksploatacja.
> W przypadku ogumienia również. Oczywiście można założyć takie
> zwietrzałe, z bieżnikiem
> wystarczająco dużym, ale już jeździłbym tym inaczej i raczej w obrębie
> miasta.
>
I co? Jak jezdziłes na 10 letnich to łapałes regularnie gume?
>>> Więc już nie chodzi o jakieś "strzelanie gumy" na zakręcie, tylko o
>>> zwykłą wygodę użytkowania.
>>
>> To niewatpliwie jest bardzo wazne równiez. Tylko czy jest jakas
>> korelacja?
>
> W znanych mi przypadkach jest.
>
To znaczył? Nowe nie łapały gum a stare łapały?
W ogole o jakiej czestotliwości łapania mówimy? Bo ja na kilkaset tysiecy
przejechanych km taka gume zeby mi od razu zeszło powietrze złapałem z tego
co pamietam raz.