-
1. Data: 2017-07-25 21:17:48
Temat: 100C
Od: Pszemol <P...@P...com>
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?
-
2. Data: 2017-07-25 23:09:29
Temat: Re: 100C
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
> najszybciej ładujące się akumulatory?
> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
> się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
>
> Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?
Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P
J.
-
3. Data: 2017-07-26 00:29:26
Temat: Re: 100C
Od: Pszemol <P...@P...com>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>> Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
>> najszybciej ładujące się akumulatory?
>> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
>> się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
>>
>> Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?
>
> Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P
>
No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w
kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.
-
4. Data: 2017-07-26 00:55:11
Temat: Re: 100C
Od: JaNus <bez@adresu>
W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
> J.F.<j...@p...onet.pl> wrote:
>> Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
> ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności
> akumulatora...
>> Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil
>> :-P
>
Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by
raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.
>>
> No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym
> w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.
>
Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane, i to
bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym. A druga, a raczej
pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
degradacji ogniwa.
--
Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!
-
5. Data: 2017-07-26 10:41:08
Temat: Re: 100C
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
> Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
> najszybciej ładujące się akumulatory?
>
> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
> się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
>
> Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?
>
Ja się nie znam.
Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi
w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari.
-
6. Data: 2017-07-26 10:41:13
Temat: Re: 100C
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 26.07.2017 o 00:29, Pszemol pisze:
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>>> Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
>>> najszybciej ładujące się akumulatory?
>>> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
>>> się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
>>>
>>> Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?
>>
>> Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P
>>
> No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w
> kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.
>
dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania.
-
7. Data: 2017-07-26 10:49:49
Temat: Re: 100C
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2017-07-25 21:17, Pszemol wrote:
> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
> się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
Nie pomylilo Ci sie jednak przypadkiem z rozładowywaniem?
--
memento lorem ipsum
-
8. Data: 2017-07-26 10:56:43
Temat: Re: 100C
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol9l3i$j2g$...@p...wsisiz.edu.pl...
On 2017-07-25 21:17, Pszemol wrote:
>> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
>> ładuje
>> się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
>Nie pomylilo Ci sie jednak przypadkiem z rozładowywaniem?
Te "boostery" do samochodow sa niezle, bateryjka moze z 5Ah, a pradu
daje 200A.
Ale ... jesli tyle daje, to i tyle powinna przyjac przez pewien czas,
zanim nie wybuchnie :-)
J.
-
9. Data: 2017-07-26 11:30:36
Temat: Re: 100C
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości
news:ol9kbq$4d5$1@dont-email.me...
>> No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w
>> kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.
>>
>
> dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania.
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i następnemu
chętnemu sprzedają. To nie taka nowa koncepcja, już dwucyfrowo lat temu o
tym czytałem. Chcę to tylko uzupełnić o możliwość podładowania, jak jest się
z dala od takiej stacji, tak, żeby uzupełnianie energii mogło się odbywać
zamiennie, możliwie bez szkody dla drugiej możliwości (aby podładowanie nie
wyłaczyło możliwości przetankowania elektrolitu, a przetankowanie,
możliwości podładowania).
Albo paliwowe, kupić autku literka spirytu, ostatecznie IPA, który jest
tańszy, nalać i jadziem w Polskie :) Tylko, co policjant na pijane auto, ale
trzeźwego kierowcę? :)
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
10. Data: 2017-07-26 11:38:55
Temat: Re: 100C
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol9nfe$fm0$...@n...news.atman.pl...
>To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
>Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
>elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
>następnemu chętnemu sprzedają.
Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.
Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
dzialaja.
Ale moze bedzie lepiej.
J.