-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "HF5BS" <h...@...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
Subject: Re: 100C
Date: Thu, 27 Jul 2017 20:55:14 +0200
Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
Lines: 45
Message-ID: <oldcuf$4kc$1@node2.news.atman.pl>
References: <ol85gs$e78$1@dont-email.me>
<16plvx6z3dr5o.1wf20pve82bsx$.dlg@40tude.net>
<ol8go6$jk9$1@dont-email.me> <ol9kbq$4d5$1@dont-email.me>
<ol9nfe$fm0$1@node1.news.atman.pl>
<597916e2$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-214-7.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1501181711 4748 89.77.214.7 (27 Jul 2017 18:55:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Jul 2017 18:55:11 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7294
X-Antivirus: Avast (VPS 170727-4, 2017-07-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2611366 pl.misc.elektronika:721420
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
news:597916e2$0$15192$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
>> To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem? Tak,
>> że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale elektrolit,
>> stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
>> następnemu chętnemu sprzedają.
>>
> Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,
> jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
> przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
> naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
> osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
> wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
> rozładowanego aku!
Ale jasne jest, że nie chodzi o obecne aku kwasowe, zasadowe, czy jakiebądź!
Chodzi o takie, co będą przystosowane do takiego traktowania. Wyczerpie się,
to albo doładować, jak możemy, albo nowy elektrolit, jak nie możemy. Czy na
odwrót.
> Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
> elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna
Nawet chyba były takie pomysły. Ale chyba też nie przeszły.
> kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
> że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
> nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już
> wyeksploatowane.
Dlatego myślałem o wymianie elektrolitu, spuścić rozładowany, rzecz jasna,
zebrać to w jakieś naczynie, bo ch.. wie, co tam przybyło, oczyścić,
naładować i znów zapodać do wymiany. A akumulator zostawałby ten sam.
Bo tak w ogóle, pomysł z wymianą elektrolitu nie jest mój, ma on całkiem
sporo lat. Tylko jakoś nikt jeszcze chyba nie wymyślił akumulatora, który by
się nadawał do w miarę łatwej obsługi w ten sposób.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=