  • 21. Data: 2013-01-05 23:38:46
    Temat: Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-05 20:45, Użytkownik rs napisał:
    :

    > a ja sie podpisze pod tym to pisze R.e.m.e.K. ty sobie wydawaj na inne
    > wydatki, a dla niego (a na pewno dla mnie) cenniejsza jest wygoda
    > pracy, ktora niewatpliwie te dyski zwiekszaja. to by bylo tyle w tym
    > temacie, bo widac, ze do kasy sie on, w twoim ujeciu sprowadza. chyba
    > pozwolisz R.e.m.e.K'owi wydawac kase na to, co mu sprawia przyjemnosc,
    > nie? <rs>

    Dla mnie wygoda pracy to w pierwszej kolejności szybsza praca procesora.
    Ale moja praca to obciążanie procesora a nie tylko wczytywanie
    co chwila jakiegoś programu lub danych więc zysk przy wczytywaniu
    jest dla mnie pomijalny. Nie zabraniam ani tobie ani poprzedniemu
    rozmówcy posiadać SSD, ale jeśli już go zachwalacie na grupie
    to piszcie na jego temat prawdę. Nie czarujcie tekstami o używaniu
    i jednoczesnym spoglądaniu z politowaniem na wczytujący się komuś
    program bo to zwykłe kłamstwo jest.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2013-01-06 03:30:51
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 05 Jan 2013 23:38:46 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >to piszcie na jego temat prawdę. Nie czarujcie tekstami o używaniu
    >i jednoczesnym spoglądaniu z politowaniem na wczytujący się komuś

    ja jestem zachwycony, ze np. firefox z dwudziestowma otwartymi
    zakladkami otiera sie w mgnieniu oka, a przy HDD moglem sobie
    spokojnie kawe zrobic. to samo z otwieraniem programow z pakietu CS6.
    nie mowiac, to tym, ze okazjonalny restart kompa jest w ciagu
    kilkunastu sekund, a ktory trzeba wykonac czasami w najmniej
    korzystnnym momencie.
    na pewno powiesz, ze klamie, ale taka opinia w tej kwestii mi akurat
    dynda i powiewa, a interesuje mnie wylacznie moje wlasne wrazenie na
    temat obslugi mojego komputera, o ktorym ty nie mozesz miec
    najmniejszego pojecia. <rs>

  • 23. Data: 2013-01-06 04:40:28
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 21:30:51 -0500, rs napisał(a):

    > ja jestem zachwycony, ze np. firefox z dwudziestowma otwartymi
    > zakladkami otiera sie w mgnieniu oka, a przy HDD moglem sobie
    > spokojnie kawe zrobic. to samo z otwieraniem programow z pakietu CS6.

    Milion razy prosiłem, by nie przesadzać...

    > nie mowiac, to tym, ze okazjonalny restart kompa jest w ciagu
    > kilkunastu sekund, a ktory trzeba wykonac czasami w najmniej
    > korzystnnym momencie.

    Restart w najmniej korzystnym momencie? Hmm... U mnie występuje wtedy, kiedy
    jest zaplanowany, więc...

> [...]
    > dynda i powiewa, a interesuje mnie wylacznie moje wlasne wrazenie na
    > temat obslugi mojego komputera, o ktorym ty nie mozesz miec

    Kłamać, to może nie, ale na mój gust lekko przesadzasz. Parę razy już
    zdarzyło mi się znajomym komputery konfigurować, w których bazowym dyskiem
    był napęd SSD. Owszem - w laptopie, w porównaniu z wolnym napędem 5400rpm,
    różnica jest odczuwalna. Natomiast w zestawie służącym do pracy w DTP czy
    obróbce grafiki, w którym dane użytkownika oraz materiał do obróbki i tak
    leży na klasycznym dysku (już nie wspominając o dyskach sieciowych), praca z
    SSD - przynajmniej mnie - już tak bardzo głowy nie urywa. Tyle, że ja czy te
    kilka osób, którym komputer z SSD konfigurowałem, po prostu uruchamiamy
    potrzebny zestaw programów i pracujemy, a dane - powtórzę - i tak leżą na
    klasycznym dysku/dyskach.

    Komfort pracy (ja akurat w DTP) mnie osobiście poprawił się bardziej po
    przesiadce z 4 na 8GB ram i z pojedynczego dysku 7200rpm na konfigurację
    dwóch takich napędów w RAID0 (system, programy, obrabiane dane).

    [ Jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w prosty sposób, oznacza to, że tak ]
    [ naprawdę nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze. (Albert Einstein) ]

  • 24. Data: 2013-01-06 05:38:00
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 6 Jan 2013 04:40:28 +0100, Przemysław Ryk

    >Milion razy prosiłem, by nie przesadzać...
    >
    >Restart w najmniej korzystnym momencie? Hmm... U mnie występuje wtedy, kiedy
    >jest zaplanowany, więc...

    wiec twoje zycie z kompem moze byc stosuknowo malo zroznicowane. ja
    jestem zachwycowny szczegolnie, kiedy mam robote szybko do zrobienia,
    a nowy program, ktory mi umozliwia szybsze, jej wykonanie, po
    zainstalowaniu, wymaga restartu systemu, przy fafnastu otwartych
    programach. chyba nie zabronisz mi byc zachwycony z faktu, jak pracuje
    moj komp, co?

    >Kłamać, to może nie, ale na mój gust lekko przesadzasz.

    to dogadajcie sie jak to w koncu jest, bo roznica pomiedzy klamstwem,
    a lekka przesada jest spora.

> [...]

    >przesiadce z 4 na 8GB ram i z pojedynczego dysku 7200rpm na konfigurację
    >dwóch takich napędów w RAID0 (system, programy, obrabiane dane).

    no to ty sobie poprawiles komfort pracy konfort pracy w taki sposob.
    ja nie mialem potrzeny rozszerzac pamieci z 32 do 64GB, bo mi by juz
    nic to nie dalo, ale wymiana dysku dala ogromnie. zdaje sobie jednak
    sprawe, ze panowie prezentuja myslenie: "moje musi byc najmojsze". no
    i dobrze. ja nie mam nic do tego, ale chyba nie bedziecie negowac, ze
    zycie rowniez sie toczy poza waszymi kokonami. no chyba ze bedziecie,
    ale do tego, mi rowniez nic. <rs>

  • 25. Data: 2013-01-06 09:20:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 23:38:00 -0500, rs napisał(a):

    > wiec twoje zycie z kompem moze byc stosuknowo malo zroznicowane.

    Działa jako maszyna do pracy, szeroko pojętej rozrywki (muzyka, filmy, gry),
    kontaktu ze światem. Faktycznie - mało zróżnicowane zastosowania.

> [...]
    > nowy program, ktory mi umozliwia szybsze, jej wykonanie, po
    > zainstalowaniu, wymaga restartu systemu, przy fafnastu otwartych

    I tych programów codziennie instalujesz minimum kilka, każdy z nich wymaga
    restartu, tak? To albo zaczynasz pracę wyłącznie od zainstalowanego systemu,
    bez żadnej podstawowej bazy oprogramowania do pracy, albo średnio potrafisz
    wykorzystać posiadane narzędzia, albo... ten przynajmniej jeden restart
    dziennie należy między bajki włożyć. Chyba, że podasz konkretne przykłady
    programów wymagających po instalacji restartu całego systemu, które
    zainstalowałeś przez ostatni tydzień.

    > chyba nie zabronisz mi byc zachwycony z faktu, jak pracuje
    > moj komp, co?

    Ależ zachwycaj się. Tylko może jednak bez przesady...

    > to dogadajcie sie jak to w koncu jest, bo roznica pomiedzy klamstwem,
    > a lekka przesada jest spora.

    Moim zdaniem lekko przesadzasz. Twój przedpiśca przedstawił swoje zdanie.
    Odnośnie czego się mam z nim dogadywać, bo nie rozumiem?

> [...]
    > i dobrze. ja nie mam nic do tego, ale chyba nie bedziecie negowac, ze
    > zycie rowniez sie toczy poza waszymi kokonami. no chyba ze bedziecie,

    W zasadzie można by odbić piłeczkę odnośnie tego kokonu i ,,Twoje musi być
    najtwojsze"... Może nie doczytałeś, ale powtórzę raz jeszcze - na laptopie, w
    porównaniu z dyskiem 5400rpm, przesiadka na SSD jest odczuwalna. Przy pracy
    w DTP (mojej), gdzie system i dane stoją na dwóch szybkich dyskach spiętych
    w RAID0 czy przy obróbce wideo (kilkoro znajomych), gdzie dane do obróbki
    leżą również na klasycznych dyskach 7200rpm, przesiadka z systemem i bazą
    zainstalowanego oprogramowania na SSD fajerwerków nie spowodowała. Programy
    startują szybciej. I owszem. Czy ja temu przeczę? Tylko widzisz - może to
    kwestia przyzwyczajenia, ale zarówno ja, jak i znajomi, programy potrzebne
    do pracy uruchamiamy raz, a nie co chwilę zamykamy i uruchamiamy. Również
    instalacja nowych narzędzi, które koniecznie wymagają restartu systemu,
    przynajmniej raz dziennie nie występuje.

    [ Szarańcza jest plagą, chociaż jeden jej owad nie stanowi potęgi. ]
    [ Podobnie jest z głupcem. (Karol Capek) ]

  • 26. Data: 2013-01-06 09:53:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    > zainstalowaniu, wymaga restartu systemu, przy fafnastu otwartych
    > programach. chyba nie zabronisz mi byc zachwycony z faktu, jak pracuje

    A jakie to będą programy? Podaj konkretne nazwy. Do tej pory spotkałem może
    z 3 programy, które wymagały restartu (a zaczynałem od Windows 3.11).

  • 27. Data: 2013-01-06 10:33:59
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 6 stycznia 2013 (05:38:00) napisano:
    /ciach/

    Odpiszę zbiorczo do całej tej gałęzi:
    Panowie! Nie kłóćcie się!

    Chyba wszyscy się zgodzimy, że dyski SSD kupuje się głównie dla
    wygody. A wygoda jest jak dupa (każdy ma swoją). W tym miejscu nie ma
    miejsca na dyskusję "warto" albo "nie warto" - to już każdy musi
    osądzić po sobie.

    Jedni kupią sobie dla wygody myszkę za 300zł, i nikt nie komentuje,
    czy warto, czy nie.
    Inni wydadzą kilka kpln na wypasiony monitor, bo im wygodniej.
    Jeszcze inni kupią sobie drogie krzesło, albo biurko.
    Jeszcze inni - zaoszczędzą na staanowisku pracy, i za te pieniądze
    kupią ekspres do kawy.

    Czy warto? - na to pytanie każdy musi sobie sam odpowiedzieć.

    Mnie osobiście doprowadza do pasji, jak po kliknięciu w ikonkę muszę
    czekać 0,5s - i dla mnie dysk SSD okazał się wybawieniem. Przy okazji
    jestem zachwycony, bo mój laptop jest teraz całkowicie bezgłośny.

    Ale nie zamierzam nikogo nawracać na siłę - wiele sób tego
    opóźnienia nawet nie zauważa, a zdecydowanej większości użytkowników
    w niczym nie przeszkadza - i w ich przypadku zakup SSD będzie bez
    sensu.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 29. Data: 2013-01-06 10:54:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-05 10:18, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Gdyby moja praca polegała na uruchamianiu różnych kobył po kilkadziesiąt
    > razy dziennie te kilka sekund może miało by znaczenie, w sytuacji
    > kiedy uruchamiam raz te kilka sekund nie jest warte kilkuset złotych.
    Wiesz, poza przyspieszeniem odpalania systemu i aplikacji można też z
    SSD korzystać w inny sposób. Ja np. kupiłem SSD do mojej domowej maszyny
    tylko po to, aby trzymać tam katalog PGDATA PostgreSQL-a. Używam go w
    ten sposób od ponad dwóch lat i uważam, że to były dobrze wydane pieniądze.

  • 30. Data: 2013-01-06 12:01:19
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 09:20:29 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Działa jako maszyna do pracy, szeroko pojętej rozrywki (muzyka, filmy, gry),
    > kontaktu ze światem. Faktycznie - mało zróżnicowane zastosowania.

    Tylko o ile kojarze to Ty w swoim kompie nie masz SSD, wiec... :P

> [...]
    > dziennie należy między bajki włożyć. Chyba, że podasz konkretne przykłady
    > programów wymagających po instalacji restartu całego systemu, które

    Mam dokladnie takie same odczucia jak rs. Restart co prawda nie codzien, ale
    2-3 razy w tygodniu w szczycie roboczym nie jest niczym fajnym, gdy sie ma
    HDD, a "na linii" czeka ktos na to co musisz zrobic za sekunde. Przy SSD
    przeladowanie stanowiska roboczego trwa kilkanascie sekund. Zwlaszcza jak
    sie ma poinstalowanego sporo softu i uslug startujacych z systemem - przy
    HDD to nic tylko sepuku sobie zrobic.

    > Ależ zachwycaj się. Tylko może jednak bez przesady...

    Tu nie ma przesady, po prostu nie masz podobnych warunkow, zeby to
    zrozumiec, za to masz nieodparta chec udowodnienia rs czy tez mi ze gadamy
    glupoty, bo nie pracujemy jak Ty, wez wyluzuj...

> [...]
    > do pracy uruchamiamy raz, a nie co chwilę zamykamy i uruchamiamy. Również

    No i fajnie, ze Ty i Twoi znajomi robicie w kolko to samo. Inni robia w
    ciagu dnia w pieciu dziedzinach z piecioma zestawami softu. Dasz wiare, ze
    nie wszyscy pracuja jak Ty i Twoi znajomi?

    > instalacja nowych narzędzi, które koniecznie wymagają restartu systemu,
    > przynajmniej raz dziennie nie występuje.

    Ale 2-3 razy w tygodniu owszem. To kwestia skali, jesli uzywasz 5 programow
    to ich instalacja i aktualizacje masz rzadko. Jesli 30tu to masz czesto,
    zero magii.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K