    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Date: Fri, 31 Jan 2014 11:26:16 +0100

    Dnia 2014-01-31, o godz. 01:32:02
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Nie musi. Weź popytaj fotografów, ile potrafią ważyć RAWy po jednej
    > sesji w plenerze...

    Nie muzę pytać. Zastanawiam się tylko jak to nagle wszyscy użytkownicy
    laptopów stali się grafikami, operatorami kamer jeżdżącymi co chwila do
    Chorwacji, miłośnikami kina codziennie ściągającymi dziesiątki płyt BR,
    programistami przewalającymi codziennie setki GB wirtualnych maszyn czy
    serwisantami codziennie żonglującymi obrazami całych twardzieli I to
    wszystko na laptopie. ;-)

    Tyle że tacy użytkownicy to margines - rozejrzyjcie się co robią
    handlowcy czy domownicy. Piszą maila, jakiś tekst, liczą w arkuszu,
    oglądają internet. I jeśli mają wiFi całkiem możliwe że nigdy nie
    skorzystają z sieci przewodowej.

    Ja sobie doskonale zdaję sprawę że prędkość karty czasami jest
    przydatna. Ale w przytłaczającej większości przypadków ta prędkość jest
    zbędna. Ja to widzę - choć jak pisałem karta do sieci przewodowej jest
    u mnie wykorzystywana codziennie.

    Sytuacja jest podobna jak w przypadku np. serwerów Della i napędów
    optycznych. Pewnie mało kto zwrócił uwagę że siedzi tam napęd DV albo
    tylko CD. Nie ma nagrywarki - a przecież to też różnica tylko paru
    dolarów. Czemu nie ma w domyślnej konfiguracji? Ano z tego samego
    powodu czemu w laptopach nie ma często kart 1Gbps - prawdopodobieństwo
    potrzeby użycia nagrywarki przez przeciętnego użytkownika jest tak
    niskie że nie opłaca się montować bardziej rozbudowanego napędu.
    Ta nieduża część która takiego napędu będzie potrzebować wybierze go
    dopłacając.

    Zdrówko