    From: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Date: Sun, 21 Dec 2014 21:55:56 +0100
    <m6kre2$dc6$1@dont-email.me> <m6ku23$omm$1@dont-email.me>
    <m6nhe3$pac$1@mx1.internetia.pl> <m6pab0$eu4$1@dont-email.me>
    <m6pc99$b8j$1@node2.news.atman.pl> <m6qdsg$c9l$1@mx1.internetia.pl>
    <m6qsju$h0e$1@dont-email.me> <m6rbfm$2pu$1@node1.news.atman.pl>
    <m6s00g$a1e$1@dont-email.me> <m6t159$4kj$1@dont-email.me>
    <m72mnt$sbj$1@dont-email.me> <m7415s$agl$1@dont-email.me>
    <m74eqj$9v9$1@dont-email.me> <m74hbj$91c$1@node1.news.atman.pl>
    <m74i1d$pln$1@dont-email.me> <m74ldi$dq2$1@node1.news.atman.pl>
    <m74r1o$683$1@dont-email.me> <m74sk8$d9p$1@node2.news.atman.pl>
    <m74u0a$jps$1@dont-email.me> <m7507o$qhr$1@node1.news.atman.pl>
    <m7521h$5os$1@dont-email.me> <m754u8$vf6$1@node1.news.atman.pl>
    <m755a3$iqm$1@dont-email.me> <m757of$2na$1@node1.news.atman.pl>
    <m75aib$iam$1@dont-email.me> <m76baa$44h$1@usenet.news.interia.pl>
    <m76bft$m6k$1@dont-email.me> <m76dj8$tub$1@node2.news.atman.pl>
    <m77029$jj9$1@dont-email.me>

    > Ktoś twierdzi że jechał szybciej?

    Ok, odpowiem ci jeszcze.
    Ty tak twierdziles. Podswiadomie uwazales, ze jest znacznie wyzsza niz 50.
    50km/h to nie jest duza predkosc na takie warunki, tym bardziej ze
    dozwolona. To jest dodatkowe usprawiedliwienie dla kierowcy osobowki jesli,
    ktos probowalby go pociagnac do odpowiedzialnosci.
    Stad twoje zdziwienie i kolejna nieudolna proba tlumaczenia sie. Gdybys od
    poczatku wiedzial ze jechal 50, nigdy bys nie napisal takich bzdur :"Przez
    to że miał dużą prędkość (silne auto, dynamiczne przyspieszenia na krótkich
    odcinkach drogi). Niestety jak zwykle nie pomyslales. Szczegoly sa wazne.

    > Właśnie o to chodzi, że gdyby w ciągu tych 5 sekund zrobił tylko 30m
    > to zdążyłby zobaczyć karetkę.

    Widziales gdzies, zeby wszyscy jezdzili po duzych skrzyzowaniach 20km/h,
    wlacznie z toba ? Gdyby karetek jezdzilo tyle co osobowek to moze mialoby to
    sens i byloby to inaczej uregulowane ale obecnie prawdopodobienstwo, ze
    cokolwiek cie trafi w takiej sytuacji jest znikome.
    Nie po to wymyslono swiatla i dopuszczalna predkosc, zeby z tego nie
    korzystac jesli warunki na to pozwalaja.
    Tu kluczem sa swiatla, nie musisz zwalniac.
    Mozesz zwolnic zawsze i wszedzie jesli uznasz, ze jest zagrozenie ale tu nic
    na to nie wskazywalo.
    Swietnie zostalo powiedziane na filmie: " To kierowca pojazdu uprzyw. ma
    myslec za siebie i za innych", zwlaszcza wjezdzajac na duze, "szybkie"
    skrzyzowanie na czerwonym swietle ! Musi zdawac sobie sprawe, ze nie wszyscy
    go uslysza i zobacza z róznych przyczyn. Jesli nie zachowa szczegolnej
    ostroznosci to taki bedzie final i nie zachowal. Naprawde juz czas zebys to
    zrozumial.

    > Co Ci się konkretnie nie zgadza?

    Wszystkie bzdury ktore tu wypisujesz. Niestety przyznac sie do bledu to
    sztuka.
    Zaskoczony tym filmem najpierw uznales, ze winny rowniez jest kierowca
    karetki !
    cyt. "Tu wina jest równiej rozłożona niż w przypadku pijaczka"
    Zrobiles krok naprzod bo zmieniles swoje zdanie na temat stosowania sie do
    przepisow przez pojazd uprzyw.
    Niestety dobity opinia rzecznikow policji i itd, ktorej oczywiscie nie
    znales, kompletnie zglupiales zmieniajac front.
    Wpadles w panike.
    Broniac sie jak dzieciak wymyslales na swoje potrzeby coraz to nowe
    watpliwosci:
    a to jechal jak szaleniec,
    za glosna muzyka,
    to nie opinia policjantow tylko redaktorow GW,
    to prywatne zdanie bo nie ma munduru,
    nie ma orzeczenia o winie,
    zamiast 50 powinien jechac 20km/h
    tylko po to by uchronic dobra opinie o sobie i wybielic wizerunek. Problem w
    tym, ze szacunek zyskuje sie w inny sposob, w odwrotny. Glupota jest sie w
    ten sposob pograzac bo to nie sa argumenty.
    I na koniec na moje zapytanie, informacja od kierowcy laguny:
    cytuje doslownie "Witam, sprawa jeszcze sie nie skonczyla....zapewne jeszcze
    potrwa...kierowca karetki nie przyjal mandatu i sprawa trafila do sadu"
    Nie przyjał mandatu ! To jakie zdanie ma na ten temat policja ?
    Badz cierpliwy, postaram sie nie zapomniec o tej sprawie. Tylko nie rob juz
    z siebie blazna.