  • 241. Data: 2010-08-17 08:13:32
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Szanowny Panie - ale do więzienia nie idzie się za powiedzenie na ulicy
    "ty
    > draniu!"

    no byla proba jak na dworcu PKP bezdomny powiedzial "Ty ch..u" o panujacym
    wtedy leszku.

    > Jeśli dobrze sytuowanego gościa, który ma kasę na najlepszych prawników, w
    > końcu pakują do więzienia - to znaczy że naprawdę musiał przegiąć.

    albo podpasc politycznie (patrz np. blida, kornatowski, netzel i wielu
    innych)

    > I tutaj jest możliwość, którą bogaci sobie stwarzają - wynajmują lepszych
    > adwokatów, dzięki temu mogą robić większe wałki, niż typowy człowiek z
    > ulicy.

    I tak i nie. Tu tak jednoznacznie nie moge wypowiedziec sie po zadnej ze
    stron.

    Icek

  • 242. Data: 2010-08-17 08:14:20
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale on nie trafi do tego więzienia za to, że wybije szybę w supermarkecie,
    > żeby ukraść coś do jedzenia!

    ale tak samo jak bezdomny moze tam trafic za jazde po pijaki na rowerze

    Icek

  • 243. Data: 2010-08-17 08:24:07
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ma być sprawiedliwa i skuteczna.

    zapomnieliscie, ze ma byc nieuchronna

    Icek

  • 244. Data: 2010-08-17 08:26:17
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > tyle, że najpierw nieuchronność a dopiero potem wysokość

    lista nie byla lista priorytetow. Sadze, ze dla kazdego ta lista moze
    troszke inaczej wygladac (kolejnosc). Jednak jezeli chodzi o nieuchronnosc
    to dla mnie faktycznie na pierwszym miejscu

    Jak kulawo zaparkuje i zawsze dostane 50 zlotych mandatu to po chwili juz
    nie bede tego robi jak za kazdy taki wybryk bedzie mandat.

    Icek

  • 245. Data: 2010-08-17 08:44:14
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > tak samo jak posiadanie miliarda w nieruchomosciach i nie posiadanie
    > grosza
    > przy duszy
    >

    > Mozna miec spolke, ktora ma miliard w nieruchomosciach. Prowadzi
    > dzialalnosc
    > i zarabia ale udzialowiec nie ma z tego tytulu ani grosza
    >
    > To ze Kulczyk ma 5,6 miliarda to oznacza, ze on to wszystko ma na siebie
    > ??
    > On moze miec tylko udzualy w paru spolkach i na PIT miec 0 (zero) zlotych.
    >
    > Zyje z tego co ma w skarpecie czy domowym sejfie.

    Musi mieć zajebiście dużą skarpetę...

    Jurand.

  • 246. Data: 2010-08-17 08:48:08
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > begin Rafał \"SP\" Gil

    > Ktoś Cię zmusza?

    > Nie jesteś w stanie pojąć, że można być bogatym, mieć z czego żyć i NIE
    > MIEĆ ŻADNEGO DOCHODU? O takiej sytuacji mówię, a nie o takiej, gdzie ktoś
    > czerpie dochody inne niż pensja.

    Można. Niestety w swoim krótkim życiu jeszcze o takiej osobie nie słyszałem,
    nie czytałem, nie znam. Z prostego powodu - to jest zajebiście ciężkie do
    zrealizowania. Nie wchodzi w grę posiadanie wyłącznie nieruchomości, bo nie
    będziesz miał pieniędzy chociażby na jedzenie. Poza tym od razu się dojebie
    do Ciebie jakiś US, dlaczego nie czerpiesz dochodu z wynajmu. Można mieć
    same pieniądze, ale tylko skończony debil będzie je trzymał w innym miejscu
    niż bank. A jak są w banku - to masz odsetki, a więc i dochód. Można się
    uprzeć i dać je na nieoprocentowane konto - no ale to już zakrawa o zupełny
    brak mózgu, a ludzi, którzy się dorobili dużych pieniędzy, raczej nie można
    posądzać o to, że pozwolą sobie na to, aby pieniądze na nich nie zarabiały
    (nawet w minimalny sposób). Dlatego Twoja teoria jest naciągnięta jak guma w
    starych majtkach.

    Jurand.

  • 247. Data: 2010-08-17 08:49:56
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > jego

    > "ty
    >
    > no byla proba jak na dworcu PKP bezdomny powiedzial "Ty ch..u" o panujacym
    > wtedy leszku.

    No i dlatego miał problem, bo był bezdomny.
    Patrz w drugą stronę - spieprzaj dziadu też powiedział bezdomny? ;)

    > albo podpasc politycznie (patrz np. blida, kornatowski, netzel i wielu
    > innych)

    Ale my to nie o polityce, tylko o finansach.

    > I tak i nie. Tu tak jednoznacznie nie moge wypowiedziec sie po zadnej ze
    > stron.

    Po jakiej się nie możesz wypowiedzieć? Że mając więcej pieniędzy jesteś w
    stanie więcej ich wydać na prawników? Przecież tu się nawet nie trzeba za
    tym opowiadać - to jest oczywiste.

    Jurand.

  • 248. Data: 2010-08-17 08:51:46
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > nie
    > siebie,

    > ale tak samo jak bezdomny moze tam trafic za jazde po pijaki na rowerze

    Mam wrażenie, że nie do końca rozumiesz o czym piszę.

    Bezdomny jak będzie jechał po pijaku na rowerze, to go mogą wsadzić do
    więzienia, bo gość nie będzie miał możliwości, żeby tego uniknąć
    Jak naprany jak kopaczka na rowerze będzie jechał Rysiek Krauze, to nawet
    się o tym nie dowiesz, że to miało miejsce, bo od razu odpowiednią kwotą
    zostałaby wszystkim zamknięta buzia.

    Jurand.

  • 249. Data: 2010-08-17 09:03:08
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > begin Jurand
    >
    > begin Jurand

    > Ma być sprawiedliwa i skuteczna.

    I dotkliwa. Kara to ma być coś, co sobie zapamiętasz i będziesz unikał kary
    w przyszłości, właśnie ze względu na pamięć o jej dotkliwości.

    > Często robią tak obecnie menele, żeby przezimować, wyżywić się, wyleczyć.

    Naprawdę fajną grupę społeczną sobie wybrałeś do porównania.

    > Tak obecnie robią ludzie bez udokumentowanych źródeł dochodów, bo i tak
    > nie ma z czego ściągnąć im tych mandatów.

    Kolejna fajna grupa społeczna. Menele i biznesmeni bez dochodu. Znasz
    jeszcze jakichś innych, typowych obywateli?
    Wiesz jaki jest problem w dyskusji z Tobą - zawsze wynajdziesz sobie jakieś
    tak skrajne przypadki, z których usiłujesz stworzyć zachowania standardowe,
    że przestaje mieć jakikolwiek sens rozmowa o czymś, co nazywamy ogółem. Jak
    nie biznesmeni bez dochodu, to zaraz się pojawią jednoręcy głuchoniemi,
    pijani mordercy seryjni, gwałciciele owiec i inni...

    > Daruj sobie te durne przykłady i demagogię i odpowiedz na jedno proste
    > pytanie: dlaczego przeszkadza Ci większa dolegliwość mandatu dla osoby
    > biednej, a nie przeszkadza Ci większa dolegliwość więzienia dla osoby
    > zamożnej.

    Dlatego, że jak to sam nazwałeś, a do czego za cholerę się nie przyznasz -
    zaczyna się rozróżnianie na "większą dolegliwość" i "mniejszą dolegliwość".
    I teraz dasz sobie uciąć rękę, że więzienie będzie bardziej dolegliwe dla
    gościa, który pracował 16 godzin dziennie za biurkiem i dorobił sie dużych
    pieniędzy, od gościa, który całe życie sobie podróżował zwiedzając świat,
    dorabiając tu i ówdzie?
    A wiesz, że są osoby, które "godzą się" na pójście do więzienia, jeśli
    miałoby to mieć skutek uboczny w postaci zarobienia XXX PLN? Świadomie
    prowadzisz super dochodowy biznes, obarczony wysokim ryzykiem pójścia za
    kratki - coś za coś.

    Jurand.

  • 250. Data: 2010-08-17 09:04:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 08:51:46 +0200, Jurand wrote:
    >Mam wrażenie, że nie do końca rozumiesz o czym piszę.
    >
    >Bezdomny jak będzie jechał po pijaku na rowerze, to go mogą wsadzić do
    >więzienia, bo gość nie będzie miał możliwości, żeby tego uniknąć

    Dopiero za drugim razem.
    Za pierwszym sad da mu zawiasy, za drugim nie pozostanie mu nic innego
    jak odwiesic. Policjanci wpisza sobie wykrywalnosc i zgarna premie.

    >Jak naprany jak kopaczka na rowerze będzie jechał Rysiek Krauze, to nawet
    >się o tym nie dowiesz, że to miało miejsce, bo od razu odpowiednią kwotą
    >zostałaby wszystkim zamknięta buzia.

    Kluska jednak poszedl siedziec. Co prawda az na jeden dzien i tylko do
    aresztu, i nie za pijanstwo, ale komus sie nie spodobal.

    Tylko gdzie tu sprawiedliwosc - jednemu sad wymierzy 500zl grzywny,
    drugi bedzie musial dac w lape 5000 :-)

    J.