    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <4c6825a2$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <i49abv$jsr$1@mx1.internetia.pl>
    <4c682c8d$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
    <i49ann$o93$1@mx1.internetia.pl>
    <4c682e0a$0$22809$65785112@news.neostrada.pl> <i4c5nk$rc$1@news.onet.pl>
    Date: 17 Aug 2010 03:12:07 GMT

    begin Jurand

    > Nie rozumiesz jednej, prostej rzeczy. Kara ma być DOTKLIWA.

    Ma być sprawiedliwa i skuteczna.

    > 1. Mandaty % od dochodu i adekwatny "standart" więzieniu. Jestem sobie
    > biznesmenem. Zarabiam dajmy na to 40-krotność średniej krajowej
    > miesięcznie. Dochodzę do wniosku, że zrobię sobie fajny przekręt na parę
    > grubych baniek - w sumie co mi szkodzi - w więzieniu posiedzę 2 lata w
    > standardzie takim, że będę miał jednoosobowy pokój, sprzątaczkę i
    > kucharza, dostęp do internetu, siłowni i prywatną masażystkę. W końcu
    > jak to ma być standart 40x wyższy, niż w przeciętnym więzieniu, to
    > zbliżamy się do standartu dobrej klasy hotelu. 2 lata da się przeżyć.

    Często robią tak obecnie menele, żeby przezimować, wyżywić się, wyleczyć.

    > 2. Mandaty w określonych kwotach, więzienie taki sam standart
    > Jestem sobie biznesmenem, zarabiam 40-krotność średniej krajowej. To
    > oznacza, że mandaty w kwotach 100-500 PLN (typowe widełki w Polsce)
    > centralnie mnie walą, bo nawet nie poczuję ubytku takiej kwoty w
    > portfelu. Centralnie mam więc w dupie przepisy ruchu drogowego. Siedzę
    > sobie na pensyjce prezia jakiejś firmy do końca swoich dni. A jak mi
    > fikniesz, to Ci rozjadę Twoje auto osobowe swoją terenówką, będzie to
    > mnie kosztowało mandat + parę punktów + utrata zniżek na OC (które też
    > mnie będą walić).

    Tak obecnie robią ludzie bez udokumentowanych źródeł dochodów, bo i tak
    nie ma z czego ściągnąć im tych mandatów.

    Daruj sobie te durne przykłady i demagogię i odpowiedz na jedno proste
    pytanie: dlaczego przeszkadza Ci większa dolegliwość mandatu dla osoby
    biednej, a nie przeszkadza Ci większa dolegliwość więzienia dla osoby
    zamożnej.

    --
    ignorance is bliss