-
Data: 2011-11-21 16:08:54
Temat: Re:
Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-11-21 15:24, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2011-11-21, Arek<a...@a...pl> wrote:
>
>>>> Polska to tragedia. Na zachodzie sobie przyjmuje srednią 80km/h do
>>>> obliczen, jade 90 na tempomacie i rzadko gdzies sie spozniam. W Polsce
>>>> przyjmuje 60 i jeszcze sobie dodaje jakis zapas. Czasami i to jest mało.
>>>
>>> Właśnie odkryłeś, że w Polsce mamy kiepską sieć dróg. Nobla za to nie chcesz?
>>
>> Z tej sieci można wycisnąć sporo więcej, by odrobinie chęci i
>> minimalnych nakładach finansowych.
>
> Dawaj przykłady.
Kilka prostych zasad (zresztą masowo stosowane poza naszymi granicami -
wersja a. to logiczna, b. to stosowana u nas):
1a. Unikanie niepotrzebnych ograniczeń, teren zabudowany zminimalizowany
jak się da. Dodatkowo nawet w terenie zabudowanym krajówki mają 70km/h.
50km/h tylko w ścisłym centrum.
1b. Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia. Na wszelki wypadek gdzie
się da. Ograniczenie przed remontem na drodze, zostawia się i po
remoncie. Teren zabudowany wydłużany jak się da, bo lepiej się kosi na
FR. Jak teren zabudowany, to zawsze 50km/h (bardzo rzadko trafia się 70km/h)
2a. Ułatwienie wyprzedzania wolniej jadących pojazdów - na krajówkach
zamiast zbędnych poboczy robi się trzy pasy jazdy 2+1. I co kilka
kilometrów zmiana. Efekt jeździ się szybciej i w ogóle nie trzeba
wyprzedzać na trzeciego.
2b. Ogranicza się możliwość wyprzedzania jak tylko można - na krajówkach
robi się trzy pasy. Z czego środkowy jest wyłączony z ruchu. Służy to
tzw. "uspokajania ruchu". Pozostałe mają oczywiście szerokie nikomu
niepotrzebne pobocza. Przy większym ruchu możliwości wyprzedzenia
praktycznie zerowe. Jedna cipa potrafi zblokować solidny kawałek drogi.
Te dwie rzeczy wystarczą, aby zwiększyć średnią szybkość co najmniej o
10, a przypuszczam, że da się więcej. I znacznie poprawić bezpieczeństwo
na drogach.
Pytanie: "po co". Państwo z obecnego stanu czerpie same korzyści.
>
>> Tylko nikomu się nie chce, a głupi naród to akceptuje.
>
> Raczej nie ma siły się sprzeciwiać. Jak w Wawie Galas rozregulował
> światła na Górczewskiej to poprawił chyba po czterech czy pięciu
> miesiącach. I to tylko dlatego, że politycy dołączyli do krytyków.
Prawda.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.11.11 17:30 J.F
- 21.11.11 20:24 Cavallino
- 21.11.11 21:17 WildS
- 21.11.11 21:24 WildS
- 21.11.11 21:32 Adam Płaszczyca
- 21.11.11 21:36 Grejon
- 21.11.11 21:33 Adam Płaszczyca
- 21.11.11 21:51 Bartosz 'Seco' Suchecki
- 21.11.11 22:21 AZ
- 21.11.11 22:29 AZ
- 21.11.11 22:37 Artur Maśląg
- 21.11.11 23:30 AZ
- 21.11.11 23:32 AZ
- 22.11.11 00:17 Adam Płaszczyca
- 22.11.11 08:26 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=