eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2011-11-21 16:08:54
    Temat: Re:
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-11-21 15:24, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2011-11-21, Arek<a...@a...pl> wrote:
    >
    >>>> Polska to tragedia. Na zachodzie sobie przyjmuje srednią 80km/h do
    >>>> obliczen, jade 90 na tempomacie i rzadko gdzies sie spozniam. W Polsce
    >>>> przyjmuje 60 i jeszcze sobie dodaje jakis zapas. Czasami i to jest mało.
    >>>
    >>> Właśnie odkryłeś, że w Polsce mamy kiepską sieć dróg. Nobla za to nie chcesz?
    >>
    >> Z tej sieci można wycisnąć sporo więcej, by odrobinie chęci i
    >> minimalnych nakładach finansowych.
    >
    > Dawaj przykłady.

    Kilka prostych zasad (zresztą masowo stosowane poza naszymi granicami -
    wersja a. to logiczna, b. to stosowana u nas):

    1a. Unikanie niepotrzebnych ograniczeń, teren zabudowany zminimalizowany
    jak się da. Dodatkowo nawet w terenie zabudowanym krajówki mają 70km/h.
    50km/h tylko w ścisłym centrum.

    1b. Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia. Na wszelki wypadek gdzie
    się da. Ograniczenie przed remontem na drodze, zostawia się i po
    remoncie. Teren zabudowany wydłużany jak się da, bo lepiej się kosi na
    FR. Jak teren zabudowany, to zawsze 50km/h (bardzo rzadko trafia się 70km/h)


    2a. Ułatwienie wyprzedzania wolniej jadących pojazdów - na krajówkach
    zamiast zbędnych poboczy robi się trzy pasy jazdy 2+1. I co kilka
    kilometrów zmiana. Efekt jeździ się szybciej i w ogóle nie trzeba
    wyprzedzać na trzeciego.

    2b. Ogranicza się możliwość wyprzedzania jak tylko można - na krajówkach
    robi się trzy pasy. Z czego środkowy jest wyłączony z ruchu. Służy to
    tzw. "uspokajania ruchu". Pozostałe mają oczywiście szerokie nikomu
    niepotrzebne pobocza. Przy większym ruchu możliwości wyprzedzenia
    praktycznie zerowe. Jedna cipa potrafi zblokować solidny kawałek drogi.

    Te dwie rzeczy wystarczą, aby zwiększyć średnią szybkość co najmniej o
    10, a przypuszczam, że da się więcej. I znacznie poprawić bezpieczeństwo
    na drogach.

    Pytanie: "po co". Państwo z obecnego stanu czerpie same korzyści.

    >
    >> Tylko nikomu się nie chce, a głupi naród to akceptuje.
    >
    > Raczej nie ma siły się sprzeciwiać. Jak w Wawie Galas rozregulował
    > światła na Górczewskiej to poprawił chyba po czterech czy pięciu
    > miesiącach. I to tylko dlatego, że politycy dołączyli do krytyków.

    Prawda.


    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: