  • 31. Data: 2012-12-21 20:28:10
    Temat: Re: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Nie wiem czy pamiętasz, ale taki na przykład IBM PC to miał obraz w
    > trybie znakowym i nie miał w ogóle karty dźwiękowej. Chciałeś mieć
    > lepszą grafikę to kupowałeś Herculesa.

    Nie, nie miał żadnej grafiki. Trzeba było wsadzić kartę MDA, CGA albo
    trochę później tego Herculesa -- co kto potrzebował. Można było też
    nie wsadzać nic -- jeśli nie było potrzeby. O tym, że również nie miał
    RTC, już pisałem.

    > Do dźwięku kupowałeś Sound Blastera albo robiłeś klona Covoxa.

    Karty dźwiękowe, to już znacznie później, jak już na dobre weszły AT.
    W czasach PC i XT, to może tylko jakieś super hiper profesjonalne.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2012-12-21 20:33:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Kluczowego, nie statystycznego.

    Tutaj kluczowym jest zdaje się ten, dla którego istotne są magiczne
    granice, na przykład 25 dolarów. Na tym nie zarabia sie tyle, co na
    iPhone'ach, więc każdy cent jest ważny.

    > Jeśli kluczowy mi marudzi, to na realizowaniu jego marudzeń zyskuję...
    > Jeśli nie realizuję, to zostaną już tylko "statystyczni".

    Na szczęście mało marudzą, a jednak kupują. Ci statystyczni.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2012-12-21 20:34:17
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Nie, nie miał żadnej grafiki. Trzeba było wsadzić kartę MDA, CGA albo
    > trochę później tego Herculesa -- co kto potrzebował.

    Oczywiście masz rację. Nie miał grafiki na pokładzie czyli na MB. Ale
    standardowa konfiguracja w sklepie to było najczęściej MDA. Za Herculesa
    trzeba było sporo dopłacić.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2012-12-21 20:45:43
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie wiem jak jest w PICach, ale w innych uC jak nie włączysz przerwania
    > to nie wyjdziesz z uśpienia (nie wystarczy samo ustawienie flagi
    > przepełnienia przez timer) i nie popchniesz zegarka.

    Podobnie jest i tu. Jednak dlaczego nie mam włączyć przerwań.
    Na początku POP sprawdzam co wywołało przerwanie
    a) Jeśli TMR1IF=1 to RETFIE i jestem w pętli głównej
    B) JEŚLI NIE - to wysyłamy I2C, SPI lub cokolwiek.
    BTFSc PIR1,TMR1F
    RETFIE
    POPI2C
    RETFIE
    S.

  • 35. Data: 2012-12-21 20:46:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Oczywiście masz rację. Nie miał grafiki na pokładzie czyli na MB. Ale
    > standardowa konfiguracja w sklepie to było najczęściej MDA. Za Herculesa
    > trzeba było sporo dopłacić.

    Nie było (na szczęście) czegoś takiego jak "standardowa konfiguracja".
    Na początku w PC był wybór między MDA i CGA. MDA szybko się skończyło,
    nie wiem czy dotrwało do XT. Można było też mieć obie karty w jednym
    komputerze -- kiedyś takiego używałem.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2012-12-21 20:48:25
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-21 16:58, Pawel O'Pajak pisze:

    > Powitanko,

    > Tak sie zastanawiam, czy nie lepiej kupic jakas tania nawigacje, wywalic
    > WinCE, wepchnac Linuxa... dotykowy LCD "gratis", obudowa, ladowarka, GPS.

    Można nawigację, można routera. Dostajesz za niewielkie pieniądze coś
    znacznie mocniejszego od PI, ale za to bez możliwości podłączania
    peryferii przez GPIO. No możesz się podpiąć z transoptorkiem na miejsce
    diodki LED, ale to jest straszne rzeźbienie. Zestawy uruchomieniowe dla
    małych developerów czy hobbystów, pracujące pod linuksem to była cena ze
    100$ a nie 35. PI jak dla mnie to takie Arduino ale dla tych którzy chcą
    pisać aplikacje linuksowe. Ja mu kibicuję chociaż sam z braku czasu nie
    piszę na niego aplikacji. Kupiłem przez RS i wrzuciłem na niego Raspbmc.
    W sumie niezłe ale jako domowe centrum multimedialne trochę mnie wkurza.
    Nie wyświetla mi dobrze zdjęć, które przechowuję na serwerze, więc i tak
    muszę do TV podpinać laptopa gdy chcę pozanudzać gości zdjęciami :)

    > Nie wiem co w tym PI takiego fajnego, nawet RS232 to nie ma, no chyba,
    > ze na ktoryms GPIO jest/da sie zrobic. Nawet jako sterownik srednio to
    > przydatne.

    Czemu? Chyba lepiej niż Arduino czy coś w tym rodzaju. Zamiast PLC się
    nie nadaje ale może być jako prosty hobbystyczny sterownik domowej
    automatyki, czy mózg robocika lub drona.

    > Jako odtwarzacz filmow? Well, za tyle mozna kupic cos
    > dzialajacego w obudowie z zasilaczem ze wszystkimi potrzebnymi kodekami,
    > gotowe do pracy.

    Za 35$?

    > Zeby choc jakies MEMSy byly, ale nawet RTC brak.
    > To o co kaman, jak mawia mlodziez, dla satysfakcji dlubania w czyms?

    Satysfakcja dłubania w czymś to się nazywa hobby. PI to gadżet dla
    hobbystów elektroników.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2012-12-21 20:52:53
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    Pi to nie zabawka dla dlubaczy w gownie z 2 diodami LED a maly sieciowy
    kombajn AudioVideo.

  • 38. Data: 2012-12-21 21:17:02
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Pi to nie zabawka dla dlubaczy w gownie z 2 diodami LED a maly sieciowy
    > kombajn AudioVideo.
    Tak tylko spytam, bo go nie znam:
    Ile diod ma Pi?
    S.

  • 39. Data: 2012-12-21 22:25:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 21.12.2012 21:17, Sylwester Łazar wrote:
    > Tak tylko spytam, bo go nie znam:
    > Ile diod ma Pi?
    > S.

    Diodek ma 5, GPIO na złaczu 17.
    Zabawka, ale IMHO można fajnie wykorzystać choćby do wyświetlania
    jakichś informacji (hdmi).
    Może ktoś kiedyś pomyśli nad kernelem RT? - przydał by się do sterowania.

    Coś kapryśne to jest jeśli chodzi o karty SD. Często mam coś takiego:
    [ 1984.535709] mmc0: final write to SD card still running
    [ 1994.408120] mmc0: Timeout waiting for hardware interrupt - cmd12.
    [ 1994.409315] mmcblk0: error -110 sending stop command, original cmd
    response 0x900, card status 0x900
    Natomiast kolega, który wykorzystuje to do sciągania torrentów skarży
    się na gubienie filesystemu.

    Mirek.

  • 40. Data: 2012-12-22 00:06:22
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Dnia 21-12-2012 o 22:25:21 Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > Diodek ma 5, GPIO na złaczu 17.
    A powinno być 3, a GPIO 14

    > Coś kapryśne to jest jeśli chodzi o karty SD. Często mam coś takiego:
    > Natomiast kolega, który wykorzystuje to do sciągania torrentów skarży
    > się na gubienie filesystemu.

    No i potem są skutki :-)
    S.