  • 1. Data: 2013-10-08 23:49:34
    Temat: Quiet HDD
    Od: Filip <f...@f...pl>

    Co sądzicie o tym programie, czy on rzeczywiście wyłącza blokowanie głowicy?

    Ustawiłem odpowiednią wartość 254, a w HD Tune zwiększa się liczba parkowań.

  • 2. Data: 2013-10-10 10:39:23
    Temat: Re: Quiet HDD
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.10.2013 Filip <f...@f...pl> napisał/a:

    > Co sądzicie o tym programie, czy on rzeczywiście wyłącza blokowanie głowicy?

    Program programem, często dysk zlewa komendy ATA dotyczące ustawień
    oszczędzania energii. Czasem ma własny sposób ustawienia, jak np. WD Green
    (wdidle), czasem nie.

    > Ustawiłem odpowiednią wartość 254, a w HD Tune zwiększa się liczba parkowań.

    Najprościej wymusić króciutki zapis na dysk co kilka sekund.

    while true; do
    /usr/bin/touch /var/lock/biciedysku
    /bin/sleep 5
    done

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 3. Data: 2013-10-23 00:02:23
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Dominik & Co wrote:

> [...]
    > (wdidle), czasem nie.

    > Najprościej wymusić króciutki zapis na dysk co kilka sekund.

    Nie lepiej zmodyfikować ustawienia w firmware dysku?
    Do WD Green jest program wdidle3, czy jakoś tak. Przestawiłem czas
    autoparkowania na maksymalny i problem minął. Może do innych dysków też
    coś jest.

  • 4. Data: 2013-10-23 11:49:15
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 22.10.2013 Poldek <n...@g...pl> napisał/a:

    > Nie lepiej zmodyfikować ustawienia w firmware dysku?
    > Do WD Green jest program wdidle3, czy jakoś tak. Przestawiłem czas

    Gdybyś przeczytał post, na który odpisujesz, dowiedziałbyś się,
    że m.in. o tym pisałem.