    From: kazio101 <s...@k...ok>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: QNAP TS-212 czy Synology DS212j?
    Date: Tue, 30 Oct 2012 19:56:32 +0000

    Zdecydowałem się na zakup NAS-a. Najpierw myślałem o najtańszym, jedno
    dyskowym. Później stwierdziłem że możliwość dodania drugiego dysku
    przyda się, podobnie jak dodatkowe funkcje. Jestem mało zaawansowany
    komputerowo i proszę nie namawiać mnie na coś więcej. Te maszyny moim
    zdaniem są na wyrost dla moich domowych potrzeb (filmy-także HD,
    zdjęcia, ściąganie torrentów, muzyka, może monitoring CCTV, itp). Na
    początek planuję zakup dysku 2TB WD serii Red. Planuję podłączyć NAS do
    routera wifi przez Ethernet.

    Po głębokich analizach widzę że:
    QNAP ma gniazdo USB z przodu a Synology nie ma, (fajne do robienia kopii
    na pendrive gdy będzie stał pod biurkiem)
    Synology wyłącza wentylator gdy śpi, QNAP nie (na poczatek NAS ma stać w
    mojej sypialni)
    QNAP obsługuje kartę wifi, Synology nie (nie wiem czy się przyda,
    zapewne dla komunikacji wifi router jest lepszy niż karta wifi na USB
    wpięta do NAS-a).

    To jedyne dla mnie istotne różnice między nimi.

    Dla mnie jest bardzo ważna łatwość konfiguracji i wsparcie ze strony
    producenta lub ze strony forum fanów sprzętu. Który produkt będzie dla
    mnie bardziej przyjazny? Czy są jeszcze jakieś istotne różnice dla
    domowego, mało zaawansowanego użytkownika?