  • 1. Data: 2009-02-04 13:25:07
    Temat: Pytanie o telefon robiacy ladne zdjecia.
    Od: "Miecio" <h...@v...pl>

    Witam,
    zdaje sobie sprawe, ze ten temat co jakis czas moze sie pojawiac, ale co chwila
    pojawiaja sie tez nowe telefony, a google najczesciej wypluwa posty z 2005r,
    gdzie wiekszosc poleca SE K750i, ktory mam od ponad 2 lat. Czy byl jakis test w
    necie lub w prasie od polowy ubieglego roku wlasnie pod katem zdjec?
    Chodza mi po glowie KU 990 lub F-480 ale boje sie, ze jesli chodzi o zdjecia,
    to moga nie byc lepsze od tego SE.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Miecio

  • 2. Data: 2009-02-04 13:37:40
    Temat: Re: Pytanie o telefon robiacy ladne zdjecia.
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    Każdy telefon, nawet za 3000zł będzie robił gorsze zdjęcia od każdego
    kompaktu, nawet za 300zł.

  • 3. Data: 2009-02-04 14:23:14
    Od: "Miecio" <h...@v...pl>

    > Każdy telefon, nawet za 3000zł będzie robił gorsze zdjęcia od każdego
    > kompaktu, nawet za 300zł.

    Wiem o tym, mam dobry kompakt i D70 z trzema obiektywami, SB 800 i statywem,
    ale nie noszę tego na co dzień. Bardzo fajne, sytuacyjne fotki mam zrobione
    K750i ale niestety siada AF. Jakie fotki mozna robic K750i mozna sobie
    sprawdzic na pbase.com Zmieniajac telefon chcialbym miec cos lepszego.

    Pozdrawiam,
    Miecio

  • 4. Data: 2009-02-04 14:25:58
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    Miecio pisze:
    > Wiem o tym, mam dobry kompakt i D70 z trzema obiektywami, SB 800 i statywem,
    > ale nie noszę tego na co dzień. Bardzo fajne, sytuacyjne fotki mam zrobione

    A jaki masz kompakt że nie nosisz go na co dzień?

  • 5. Data: 2009-02-04 14:40:32
    Od: "Szczesiu" <s...@p...pl>

    Może N82? Oprócz dobrej optyki i matrycy (jak na telefon) ma np. lepszą
    lampę od N95:
    http://thenokiablog.com/2007/11/15/video-nokia-n82-v
    ersus-nokia-n95-night-photos/

  • 6. Data: 2009-02-04 15:04:55
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "darkelf" <d...@d...darkelf> napisał w wiadomości

    > A jaki masz kompakt że nie nosisz go na co dzień?

    NTG :P

    M.

  • 7. Data: 2009-02-04 17:56:34
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Miecio pisze:

> [...]
    > K750i ale niestety siada AF. Jakie fotki mozna robic K750i mozna sobie
    > sprawdzic na pbase.com Zmieniajac telefon chcialbym miec cos lepszego.
    obawiam sie ze każdy telefon mający autofokus, bedzie robił zdjęcia jak
    k750, lub TROCHĘ lepsze.
    jeśli chcesz mieć reczywiście lepsze zdjęcia z telefonu, to porównaj
    fizyczne rozmiary matryc. jeśli to porównanie jest niewykonalne, to
    załóż ze zdjęcia będą tej samej klasy bez względu na podaną ilość pixeli.

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-02-05 08:44:16
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    ToMasz pisze:
    > jeśli chcesz mieć reczywiście lepsze zdjęcia z telefonu, to porównaj
    > fizyczne rozmiary matryc. jeśli to porównanie jest niewykonalne, to
    > załóż ze zdjęcia będą tej samej klasy bez względu na podaną ilość pixeli.

    Megapiksele nie mają praktycznie żadnego związku z jakością zdjęć,
    chyba, że piksele są tak upakowane, że każde zdjęcie wychodzi fatalnie.

  • 9. Data: 2009-02-05 14:59:07
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.02.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:
    > jeśli chcesz mieć reczywiście lepsze zdjęcia z telefonu, to porównaj
    > fizyczne rozmiary matryc. jeśli to porównanie jest niewykonalne, to
    > załóż ze zdjęcia będą tej samej klasy bez względu na podaną ilość pixeli.

    A czy to aby nie zależy bardziej jeszcze od rozdzielczości optycznej
    obiektywu? Bo wybacz nawet matryca z lustrzanki przez pleksi to zdjęcia
    porządnego nie zrobi.
    Ww. się zgadza, pod warunkiem że mamy to samo szło.

    No i jeszcze ilość pixeli też ma znaczenie, o ile szłko zapewni odpowiednią
    ilość informacji na matrycy. No i bardzo istotne jest to jakie to są
    te pixle. Bo 5M pix, z czego 1pix ma 4 bity, a 1pix ma 12 bitów w przetworniku
    to jednak jest różnica. Wolałbym przy gorszym szkle mniej pixli (bo i tak
    szkło więcej nie da) ale za to np 12bit/pixel niż pełno Mpix z których
    sąsiednie i tak bazują na tym samym fragmencie szkła i to w 4-6 bitach.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 10. Data: 2009-02-05 23:47:14
    Od: igoR szczurka <T...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 14:25:07 +0100, Miecio napisał(a):

    > Czy byl jakis test w
    > necie lub w prasie od polowy ubieglego roku wlasnie pod katem zdjec?

    http://www.gsmarena.com/8_megapixel_grand_shootout-r
    eview-296.php
    http://www.gsmarena.com/grand_five_megapixel_shootou
    t-review-206.php
    http://www.gsmarena.com/5_megapixel_faceoff-review-1
    91.php
    http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k850_vs_nokia_
    n95-review-162.php
    http://www.gsmarena.com/kg920_k800_n73_photo-review-
    125.php
    i tak dalej.

    Jeśli nie ufasz słowu pisanemu, możesz porównać załączone przykłady zdjęć.
    --
    Igor