  • 31. Data: 2013-04-28 12:06:15
    Temat: Re: Pytanie .....
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:17t9si6qmgfm9.29p482cdrn59$.dlg@40tude.
    net...

    > Bo przekraczalo to mozliwosci krajowego przemyslu, czy dlatego ze
    > wladza wiedziala iz mniejsza wladza tez musi zarobic ? :-)

    Mniejsza jakoś też nie zarabiała w takich ilościach, a przynajmniej nie
    utworzyła sobie z tego głównego źródła utrzymania.

    Chociaż piosenka "Chłopcy Radarowcy" lat ma wiele, a na aktualności nie
    straciła.

  • 32. Data: 2013-04-28 12:58:48
    Temat: Re: Pytanie - o nielegalne suszarki - na śniadanie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 26 Apr 2013 21:57:46 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > I jaki to ma związek z Twoim pytaniem?

    poproś swoją Panią od polskiego by nauczyła cię czytać i pisać ze
    zrozumieniem

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2013-04-28 13:00:10
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Alternatywą była rewolucja, wojna domowa i tysiące ofiar.
    > Niektórym o pustych łbach to by się bardziej podobało, taki Manierewicz
    > czy inne Kaczki z lubością by obserwowali ulice spływające krwią.....

    Niektorym o pustych lbach nie przychodzi na mysl dowolny inny kraj z
    bylych "demoludow", ktory w przeciwienstwie do Polski lustracje
    przeprowadzil. Jakos obylo sie bez splywajacych krwia ulic. W sasiedniej
    Czechoslowacji komuchy dostaly bana na wszelkie kierownicze stanowiska
    na 10 lat, a jak tam pracowalem w 86, to zamordyzm byl, jak u nas za
    Stalina. Jakos sie dalo. W NRD tez sie udalo, nawet w Bulgarii, w
    Rumunii Caulsescu dostal to, na co zasluzyl, u nas jeden general z
    drugim robia sobie jaja z sadu, ktory i tak nie ma najmniejszej woli
    doprowadzic sprawe do konca.

    > A niejaki kościół katolicki z poplecznikami to jaką wersję głosi?

    Ty z tych, co uzywaja "bynajmniej" jako przynajmniej?
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2488798
    KK wspomina o sprawiedliwosci. Normalnej zwyklej, potrzebnej, ba,
    niezbednej w kazdym ustroju i wszedzie.

    > To nie tak, to tylko chore z nienawiści oszołomy zajmują się szukaniem
    > dziur w całym w najnowszej historii, a że są chorzy to im wychodzą w
    > wyniku chore bzdury.
    > Nikt normalny się tym nie zajmie, stąd takie wrażenie.

    Sa ludzie, ktorych obchodzi cos wiecej niz mecz, dupa i zarcie. Masz
    racje, to rzeczywiscie rzadkosc, norma jest swiat wedlug TVN i brukowca
    Michnika. Z ich perspektywy samodzielne myslenie jest czyms niezrozumialym.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 34. Data: 2013-04-28 13:07:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 28 Apr 2013 13:00:10 +0200 osobnik zwany Pawel O'Pajak
    napisał:

> [...]
    > Rumunii Caulsescu dostal to, na co zasluzyl, u nas jeden general z
    > drugim robia sobie jaja z sadu, ktory i tak nie ma najmniejszej woli

    mylisz zakaz sprawowania stanowisk z lustracją. A co do Bułgarii czy
    Rumunii to rzeczywiście są to przodujące kraje spływające mlekiem i
    miodem.

  • 35. Data: 2013-04-28 13:32:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Sunday, April 28, 2013, 1:00:10 PM, you wrote:

    > Niektorym o pustych lbach nie przychodzi na mysl dowolny inny kraj z
    > bylych "demoludow", ktory w przeciwienstwie do Polski lustracje
    > przeprowadzil.

    Tylko, że Polska zaczynała całą zmianę a reszta uczyła się na naszych
    błędach. Dopóki u nas się nie udało - cała reszta demoludów siedziała
    cicho i robiła notatki. To my testowaliśmy, na co pozwoli ZSRR. I -
    niestety - dało to wystarczający czas na to, żeby uczynić lustrację
    farsą.

> [...]
    > Czechoslowacji komuchy dostaly bana na wszelkie kierownicze stanowiska
    > na 10 lat, a jak tam pracowalem w 86, to zamordyzm byl, jak u nas za

    I właśnie dlatego tam lustracja miała sens. U nas straciła sens w
    momencie, gdy SBcja zaczęła palić akta. To, co zostało, to
    przypadkowe strzępki informacji. Zbyt wiele zostało zniszczone, żeby
    na podstawie resztek oskarżać. Bo ci najmocniej umoczeni zadbali o
    swoje teczki. I nigdy się już nie dowiemy, którzy to byli.

    > Jakos sie dalo. W NRD tez sie udalo, nawet w Bulgarii, w
    > Rumunii Caulsescu dostal to, na co zasluzyl

    Znaczy uznajesz prawo linczu?

> [...]
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2488798
    > KK wspomina o sprawiedliwosci. Normalnej zwyklej, potrzebnej, ba,

    a zlustrowali się? Czy tylko poprzestali na jednym Wielgusie, który
    komuś był niewygodny...

    [...]

    > Sa ludzie, ktorych obchodzi cos wiecej niz mecz, dupa i zarcie. Masz
    > racje, to rzeczywiscie rzadkosc, norma jest swiat wedlug TVN i brukowca
    > Michnika. Z ich perspektywy samodzielne myslenie jest czyms niezrozumialym.

    Dla mnie to Ty myślisz niesamodzielnie i Gazeta Polacka Ci z paluchów
    wyłazi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2013-04-28 14:06:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 13:00:10 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
> [...]
    > Czechoslowacji komuchy dostaly bana na wszelkie kierownicze stanowiska
    > na 10 lat, a jak tam pracowalem w 86, to zamordyzm byl, jak u nas za

    Ale:
    a) dlaczego wyrzucac dyrektora, ktory sie zna na rzeczy ?
    b) minely 4 lata, i narod demokratycznie powiedzial "komuno wroc".
    No moze nie komuno, a komuchy wroc. Chcesz zablokowac ustawowo
    wolny wybor ?
    c) od 1990 solidarnosc miala wolna reke w obsadzaniu stanowisk
    kierowniczych. I skonczylo sie kryzysem gospodarczym i powrotem
    partyjniakow do wladzy.

    > W NRD tez sie udalo, nawet w Bulgarii, w

    Co do NRD to jestem ciekaw, musialbym popytac.
    Tam o ile pamietam to cos 1/3 ludzi miala swoje teczki.
    Nie bardzo sobie wyobrazam jakies zakazy dla takiej ilosci.

    A zreszta ... zaklady sprzedali, przyszedl nowy wlasciciel, mianowal
    nowego dyrektora, i nie bardzo wiem co jeszcze miano by dekomunizowac.
    Szkoly, rady miejskie ? To sie u nas i bez ustawowych zakazow
    zrealizowalo.

    > Rumunii Caulsescu dostal to, na co zasluzyl, u nas jeden general z
    > drugim robia sobie jaja z sadu, ktory i tak nie ma najmniejszej woli
    > doprowadzic sprawe do konca.

    Bo tez i oskarzenie to sa jaja. Oskarzac legalna i realna wladze o
    zamach stanu w celu zagarniecia wladzy :-)

    Bylo nie chowac d* za murem, zrobic narodowe powstanie, wtedy mozna by
    paru powiesic na latarniach i miec zasluzona satysfakcje.

    J.

  • 37. Data: 2013-04-28 14:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 12:06:15 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    > Mniejsza jakoś też nie zarabiała w takich ilościach, a przynajmniej nie
    > utworzyła sobie z tego głównego źródła utrzymania.

    Ja tam nie wiem, ale jak sie dorobi 50zl/h to calkiem niezla pensja
    wychodzi. Zupelnie nieporownywalna z oficjalna.
    No moze w warunkach inflacji i bez punktow kierowca bedzie wolal
    mandat zaplacic, bo to jakies grosze :-)

    > Chociaż piosenka "Chłopcy Radarowcy" lat ma wiele, a na aktualności nie
    > straciła.

    Boja sie. Pensje wzrosly, premie za lapownikow przyszly, CBA do
    wczoraj dzialalo .. no i FR przybylo.
    Ogolnie mam wrazenie ze drogowka jakby stracila motywacje do pracy -
    stoja rzadko, nie chowaja sie, suszarki czesto podnosic im sie nie
    chce :-)

    J.

  • 38. Data: 2013-04-28 14:56:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 13:32:14 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Tylko, że Polska zaczynała całą zmianę a reszta uczyła się na naszych
    > błędach. Dopóki u nas się nie udało - cała reszta demoludów siedziała
    > cicho i robiła notatki. To my testowaliśmy, na co pozwoli ZSRR. I -

    No nie calkiem - Niemcy mur obalili listopadzie 1989.
    Ile to miesiecy po naszych pierwszych czesciowo wolnych wyborach ?

    DDR co prawda istnialo dalej jeszcze rok, ale wolne wybory mieli juz w
    marcu 1990.
    I mysle ze tam caly RFN byl mocno teczkami zainteresowany, przy czym
    donosiciele ich nic nie obchodzili, ale szpiedzy u siebie.

    Czesi tez w listopadzie zaczeli na ostro.

    > niestety - dało to wystarczający czas na to, żeby uczynić lustrację
    > farsą.

    Ja tam z tej lustracji nic nie moglem zrozumiec. Chcieli zlustrowac ?
    To trzeba bylo udostepnic to wszystko. I niech sie donosiciele
    wstydza, o ile mieli czego.
    Ale oni chyba chcieli miec teczki na innych.

    > Znaczy uznajesz prawo linczu?

    Jak zasluzyl ... rewolucja wymaga ofiar.

    J.

  • 39. Data: 2013-04-28 15:32:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > Powitanko,

    > Niektorym o pustych lbach nie przychodzi na mysl dowolny inny kraj z
    > bylych "demoludow", ktory w przeciwienstwie do Polski lustracje
    > przeprowadzil.

    O czym Ty babolisz?
    Nie było mowy o żadnej lustracji, tylko o obaleniu ustroju (socjalizmu)
    siłą.
    Myślisz dziecko, że czerwoni by po dobroci władzę oddali, czy nie wierzysz,
    że ją mieli te 25 lat temu i to zdecydowanie bardzo realną?

    Oddali właśnie dzięki okrągłemu stołowi i grubej kresce, dzięki temu co Ci
    się tak nie podoba, a co było ceną za bezkrwawą zmianę ustroju.
    Powtarzam - niską ceną.

> [...]
    >dalo. W NRD tez sie udalo, nawet w Bulgarii, w Rumunii Caulsescu dostal to,

    Z tą skromną różnicą, że to wszystko stało się PO zmianach w Polsce i dzięki
    nim, a nie odwrotnie (również dzięki pieriestrojce w ZSRR rzecz jasna).
    Bez tych faktów nie byłoby mowy o wiośnie ludów w demoludach.
    Puste łby nie kojarzające faktów oczywiście nie są w stanie połączyć
    wydarzeń we wspólną całość, kurzy mózg pozwala tylko ogarniać jedno
    zdarzenie naraz, a i to niekoniecznie patrząc np. na Macierewicza.

    > Ty z tych, co uzywaja "bynajmniej" jako przynajmniej?
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2488798
    > KK wspomina o sprawiedliwosci.

    Ciekawe, bo ja znam jakieś hasła w stylu "społeczna nauka kościoła" która
    jest wypisz wymaluj kalką komunizmu, z inną mafią na czele.

    > Sa ludzie, ktorych obchodzi cos wiecej niz mecz, dupa i zarcie.

    Oczywiście, tylko tacy na prawicę nie trafiają, bo i po co?
    Więc padlinożercy we własnym gronie się obracają.

  • 40. Data: 2013-04-28 15:36:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > No nie calkiem

    Całkiem, całkiem.

    > - Niemcy mur obalili listopadzie 1989.
    > Ile to miesiecy po naszych pierwszych czesciowo wolnych wyborach ?

    A co mają z tym wspólnego wybory?
    To co się miało stać, stało się na okrągłym stole, a nie na wyborach.

    Wybory tylko potwierdziły, że komuchy postanowiły dotrzymać zawartej umowy,
    w co niewielu wierzyło po wynikach wyborów.
    Gdyby Kaczka 20 lat później miała podobną ilość honoru co te przebrzydłe
    komuchy, to POPIS-y rządziłyby sobie wspólnie pewnie do dziś, zamiast naród
    dzielić i rewolucji próbować.