  • 11. Data: 2009-03-05 21:42:31
    Temat: Re: Pytanie o GPRS
    Od: k...@w...pl

    On 5 Mar, 21:37, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Przecież dostałeś już konkretną odpowiedź. Moduł SIM300C/D ma stos
    > TCP/IP i jest chyba najtańszym modułem GSM/GPRS, który obecnie da się
    kupić.http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggi
    d/9760

    Problem w tym że ja jusz mam moduł WAVECOM WISMO2C-G900/i800

  • 12. Data: 2009-03-05 21:53:04
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    >Co do Zakupu modemu ze stosem TCP/IP są dużo droższe i całe urządzenie
    >mija się z celem z powodu CENY.

    Jesli wolisz modem GPRS bez stosu IP to też się nadaje.

    zbyszek

  • 13. Data: 2009-03-10 20:51:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik zbyszek napisał:

    > Jesli wolisz modem GPRS bez stosu IP to te? sie^ nadaje.

    Tylko musi sobie taką nietypową usługę u operatora wykupić - bo
    normalnie to po GPRS można protokołem TCP/IP do najbliższego węzła
    internetowego u operatora się połączyć. Nizsze warstwy nie są oferowane
    bezpośrednio jako powszechna oferta handlowa.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2009-03-10 22:57:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    > internetowego u operatora się połączyć. Nizsze warstwy nie są oferowane
    > bezpośrednio jako powszechna oferta handlowa.

    Ale o czym Ty właściwie piszesz?

    Jeżeli moduł nie ma stosu TCP/IP to na porcie szeregowym wypchnie
    wszystko od poziomu protokołu PPP/HDLC wzwyż. I to trzeba wtedy obrobić
    własnym prockiem. Do gadania przez TCP/IP wystarczy chociażby ATmega128
    albo (lepiej) kosztujący podobnie AT91SAM7S64.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/