  • 11. Data: 2004-10-29 22:57:26
    Temat: Re: Pytanie do znawców internetu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>
    w wiadomości <news:clu8mo$30b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> wstukał:

    > januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > : Andrzej napisał(a):
    >
    > : > Czy możliwe jest poszywanie się pod czyjś adres IP ?
    >
    > : Owszem, jest.

    > natomiast w ogólnym przypadku raczej nie ma co liczyć na otrzymanie
    > odpowiedzi.

    IMHO o to chodzi w tej "zabawie" hakier -- admin ;)

    --
    ++++++++++++++++++++++ Weiler's Law +++++++++++++++++++++++++++++++
    Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself

  • 12. Data: 2004-10-30 04:29:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    f...@p...onet.pl napisał(a):

    > Włączam Internet Explorera.
    > Otwieram wybraną stronę.

    I tu sugerowalbym bym zrobic przerwe, w czasie ktorej
    zapoznasz sie z Netykieta.

    j.

  • 13. Data: 2004-10-30 07:08:57
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    > IMHO o to chodzi w tej "zabawie" hakier -- admin ;)

    Nie - nie o to chodzi.
    Jeszcze raz powtarzam - nie zamierzam robić nic podobnego.
    Po prostu chcę założyć swój pierwszy w życiu serwer i chciałem wiedzieć, czy
    ktoś mógłby mnie w ten sposób oszukać.

  • 14. Data: 2004-10-30 07:33:16
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    Andrzej <f...@p...onet.pl> wrote:
    : Po prostu chcę założyć swój pierwszy w życiu serwer i chciałem wiedzieć, czy
    : ktoś mógłby mnie w ten sposób oszukać.

    W zasadzie to pytanie na pl.comp.security, a nie na pl.internet.polip. Ale
    ogólnie: tak, z pewnym wysiłkiem da się zrobić tak, żeby w logach Twojego
    serwera pojawił się adres IP, z którego tak naprawdę wcale się nie łączono;
    nie, nie da się tego zrobić tylko przy pomocy IE (albo dowolnej innej
    przeglądarki); w ogólnym przypadku ten, kto to zrobi, nie zobaczy zawartości
    Twojej strony - wygeneruje tylko wpis w logu; a w ogóle czemu się tym
    przejmujesz - tajemnice państwowe tam chcesz trzymać? Jeśli tak, to raczej
    zatrudnij admina z doświadczeniem, a nie baw się samemu.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 15. Data: 2004-10-30 07:33:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej napisał(a):

    > Po prostu chcę założyć swój pierwszy w życiu serwer i chciałem wiedzieć, czy
    > ktoś mógłby mnie w ten sposób oszukać.

    Ktos moze. Jednak okreslenie zakresu tego "ktosia" wymaga wiedzy
    na temat tego jaki to serwer, gdzie jest podlaczony etc. Wtedy
    mozna okreslic, kto ewentualnie taki numer moze Tobie wykrecic.

    Mozliwosci, przynajmniej teoretycznie, jest wiele. Ktos moze sie
    wlamac gdzies i stamtad wejsc na Twoja strone lub prosciej moze
    pojsc do kafeiki internetowej z ktorej wejdzie na Twoja strone...

    Mysle, ze pomogloby gdybys konkretnie sprecyzowal pytanie.

    j.

  • 16. Data: 2004-10-30 07:57:20
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Ok - o to właśnie mi chodziło.
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

  • 17. Data: 2004-10-30 08:43:09
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:
    > januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > : Andrzej napisał(a):
    >
    > : > Czy możliwe jest poszywanie się pod czyjś adres IP ?
    >
    > : Owszem, jest.
    >
    > ...w pewnym stopniu i w określonych okolicznościach. Znaczy, można wysyłać
    > pakiety z fałszywym IP nadawcy, i jest spore prawdopodobieństwo, że dotrą do
    > celu (chyba że po drodze jest router, który je odrzuci),
    No tak, tylko że z TCP, jak się nie widzi odpowiedzi, to dużo nie da się
    zadziałać.

    > natomiast w ogólnym przypadku raczej nie ma co liczyć na otrzymanie
    > odpowiedzi.
    Chyba że można np. rozgłosić takiemu komuś dany prefix po BGP...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 18. Data: 2004-10-30 08:46:35
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:
[...]
    "Sequence number guessing". Czasem się da.

    : > natomiast w ogólnym przypadku raczej nie ma co liczyć na otrzymanie
    : > odpowiedzi.
    : Chyba że można np. rozgłosić takiemu komuś dany prefix po BGP...
    To właśnie jest przypadek szczególny (jeden z) :-)

  • 19. Data: 2004-10-31 19:52:10
    Od: Piotr Górski <piotr@wytnij_to.prokocim.org>

    Dnia pią, 29 paź 2004 o 23:02 GMT, na grupie pl.internet.polip
    użytkownik f...@p...onet.pl spłodził co następuje:

    > O tym wiem.
    > A jak się ma sprawa ze zwykłym prywatnym publicznym adresem IP ?

    Pytanie moze glupie ale co tam ;) Co to jest "zwykły prywatny publiczny
    adres IP"???

    --
    Piotr Górski - ROT13: c...@c...bet
    Jeśli chcesz zwiedzić świat - zostań pakietem w TPSA!

  • 20. Data: 2004-11-01 01:32:49
    Od: "Lost0" <l...@o...pl>

    > Pytanie moze glupie ale co tam ;) Co to jest "zwykły prywatny publiczny
    > adres IP"???
    to cos takiego jak publiczna prywatna toaleta ;]