eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPulsacje momentu hamulca
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2012-03-26 21:53:15
    Temat: Re: Pulsacje momentu hamulca
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Niekoniecznie polubić :). Wszystko zależy od oczekiwanych parametrów takiego
    silnika, nie mniej zjawisko coggingu jest wyeliminowane w silnikach DC
    bezszczotkowych, czujnikowych (sensored brushless DC motors). Wymagają
    specjalnego sterownika (regulatora) innego niż silniki bezczujnikowe. Takie
    silniki i regulatory oferują sklepy z modelami samochodów RC.
    PP

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 12. Data: 2012-03-27 00:53:04
    Temat: Re: Pulsacje momentu hamulca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 21:19:48 +0200, PeJot napisał(a):
    > W dniu 2012-03-26 16:35, PL(N)umber_One pisze:
    >> W niektórych typach silników, szczególnie DC - z magnesami trwałymi, zjawisko
    >> tętnienia momentu obrotowego "cogging" występuje niezależnie od rodzaju układu
    >> przeniesienia napędu a jego przyczyna leży "wewnątrz" silnika:
    >> http://www.ewh.ieee.org/soc/es/Nov1998/12/BEGIN.HTM
    >
    > Poniekąd by się zgadzało, chodzi o silnik DC na magnesach. Aby się o tym
    > przekonać, musiałbym zastosować silnik AC z identyczną przekładnią.
    > Jeśli okazało by się to prawdą, pozostanie mi polubić owe pulsacje :)

    Duzy ten silnik ? Moze da sie sprawdzic recznie hamujac i sprawdzajac prad.

    Bo nie napisales przy jakich obrotach to zjawisko i jaka czestotliwosc tej
    pulsacji - to jest kilka pulsow na obrot czy puls na kilka obrotow ..

    I jak sie wtedy zmienia prad zasilajacy i moze napiecie ..

    Przyczyn tych oscylacji moze byc duzo.

    J.


  • 13. Data: 2012-03-27 06:42:55
    Temat: Re: Pulsacje momentu hamulca
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-03-27 00:53, J.F. pisze:
    >
    >> Poniekąd by się zgadzało, chodzi o silnik DC na magnesach. Aby się o tym
    >> przekonać, musiałbym zastosować silnik AC z identyczną przekładnią.
    >> Jeśli okazało by się to prawdą, pozostanie mi polubić owe pulsacje :)
    >
    > Duzy ten silnik ?

    Kilkaset watów.

    Moze da sie sprawdzic recznie hamujac i sprawdzajac prad.

    A czego konkretnie szukać ? Wielkości elektryczne przy wyznaczaniu
    charakterystyk zwyczajowo uśredniam, dobra metoda na zgubienie
    szczegółów. Mogę także przyglądnąć się składowej stycznej drgań na
    silniku i na hamulcu; nie pamiętam, czy mogę cokolwiek sensownie
    pomierzyć przy tak niskich częstotliwościach.
    >
    > Bo nie napisales przy jakich obrotach to zjawisko i jaka czestotliwosc tej
    > pulsacji - to jest kilka pulsow na obrot czy puls na kilka obrotow ..

    Raczej to drugie, ale widzę że muszę się zjawisku przyglądnąć.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 14. Data: 2012-03-27 10:02:47
    Temat: Re: Pulsacje momentu hamulca
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jkrggg$3u4$...@i...gazeta.pl...
    W dniu 2012-03-27 00:53, J.F. pisze:
    >>> Poniekąd by się zgadzało, chodzi o silnik DC na magnesach. Aby się
    >>> o tym
    >>> przekonać, musiałbym zastosować silnik AC z identyczną
    >>> przekładnią.
    >>> Jeśli okazało by się to prawdą, pozostanie mi polubić owe pulsacje
    >>> :)
    >
    >> Duzy ten silnik ?

    >Kilkaset watów.
    >>Moze da sie sprawdzic recznie hamujac i sprawdzajac prad.

    >A czego konkretnie szukać ?

    Zrobic powoli (moze wymagac obnizenia napiecia zasilania) jeden obrot
    i wyczuc/zmierzyc czy sa roznice w momencie.

    >> Bo nie napisales przy jakich obrotach to zjawisko i jaka
    >> czestotliwosc tej
    >> pulsacji - to jest kilka pulsow na obrot czy puls na kilka obrotow
    >> ..

    >Raczej to drugie, ale widzę że muszę się zjawisku przyglądnąć.

    Czyli raczej zwykle wzbudzenie obiektu z petla sprzezenia.

    J.


  • 15. Data: 2012-03-27 14:04:13
    Temat: Re: Pulsacje momentu hamulca
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-03-27 10:02, J.F pisze:

    > Czyli raczej zwykle wzbudzenie obiektu z petla sprzezenia.

    Jestem po kolejnych eksperymentach. Trafił się silnik AC o zbliżonych
    parametrach na wyjściu. Sprzęgło *identyczne*. Wydaje mi się że układ
    jest na granicy wzbudzenia dla zbliżonych wartości momentów i obrotów
    jak w silniku DC, co wypada gdzieś na końcu charakterystyki n(M). W
    dostępnym zakresie P ( 0-100 %), wzbudzeń unikam przy P=0, choć
    oscylacje sygnału momentu są, średnia z 64 próbek ucieka od wartości
    zadanej o jakieś 2%. Wzrost P momentalnie wprowadza układ w oscylacje.
    Silnik AC ( szeregowy ) dla małych obciążeń ma znacznie wyższe obroty, i
    w tym zakresie układ jest spokojny.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: