  • 1. Data: 2012-12-12 10:18:51
    Temat: Przywracanie systemu jednym guzikiem?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Od dłuższego czasu szukam jakiegoś najprostszego systemu do backupu,
    który umożliwiałby osobie mało kumatej awaryjne ożywienie systemu.
    Powiedzmy, że jest człowiek który kopie zapasowe danych umie robić,
    natomiast w przypadku zdechnięcia systemu (w tym przypadku XP)
    kompletnie traci głowę.
    Czy jest może jakiś sposób, żeby np. raz dziennie zrobić backup
    partycji systemowej, a w razie padnięcia systemu przywrócić go do
    życia w prosty sposób? Kolega podrzucił mi pomysł z clonezilla, macam
    go w chwili obecnej ale jednak chyba jest trochę zbyt skomplikowany.
    Idealnie byłoby mieć np. dysk zewnętrzny na usb, który miałby guzik
    "backup" i "restore" ;) czy coś podobnego ktoś wymyślił?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2012-12-12 10:59:27
    Temat: Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-12-12 10:18, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Powiedzmy, że jest człowiek który kopie zapasowe danych umie robić,
    > natomiast w przypadku zdechnięcia systemu (w tym przypadku XP)

    Swego czasu w sprzedaży były karty IDE/PCI jakiejś izraelskiej firmy,
    które po każdym reboocie automatycznie przywracały system do stanu z
    chwili utworzenia obrazu. Do pracowni informatycznych, kafejek itp.
    świetna sprawa, ale domyślam się, że nie o to Ci chodzi.

> [...]
    > Idealnie byłoby mieć np. dysk zewnętrzny na usb, który miałby guzik
    > "backup" i "restore" ;) czy coś podobnego ktoś wymyślił?

    Ale wziąłeś pod uwagę, że jak system padnie to nie będzie miało co robić
    za PC-host dla takiego urządzenia USB? Owszem, zdarzenie zostanie
    wygenerowane po naciśnięciu takiego przycisku, ale jak system nie wstaje
    to po drugiej stronie nie ma softu, który by to obsłużył.
    Z kolei zaszycie tego w firmware obudowy HDD USB jest skrajnie
    niebezpieczne ze względu na możliwy inny układ partycji, przepięcie
    urządzenia do innego komputera itp. W sumie mam taką kieszeń Revolteca -
    File Protector 3,5" SATA z backupem "na guzik", ale to wymaga
    zainstalowania tego całego One-touch-bacckup, czyli typowego softu do
    backupu sterowanego naciśnięciem guzika => wymaga wstania OSa.
    W wolnej chwili sprawdzę czy nie da się zrobić czegoś takiego jak
    piszesz, ale szczerze wątpię.

    Koniec końców - IMHO zamiast zdawać się na automatyczne rozwiązania
    lepiej na spokojnie wytłumaczyć komuś jak działa przywracanie z backupu
    - taki np: EaseUS Backup startujący w razie awarii z wypalonego DVDR/USB
    w środowisku WinPE nie powinien być problemem nie do przeskoczenia dla w
    w miarę myślącej osoby o IQ oscylującym ~100 ;)

    --
    /MB

  • 3. Data: 2012-12-12 11:35:12
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 12/12/2012 09:18, Lisciasty wrote:
> [...]
    > Idealnie byłoby mieć np. dysk zewnętrzny na usb, który miałby guzik
    > "backup" i "restore" ;) czy coś podobnego ktoś wymyślił?

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to dysk USB z możliwością montowania
    obrazów ISO (startuje jako CDROM) + np. ShadowProtect. Przyciskiem
    nie będzie, trzeba nauczyć... czyli jednak taniej wyjdzie:

    - dysk USB
    - ShadowProtect (czy inny wynalazek tego typu)
    - 'ratunkowy' CDROM z ShadowProtect
    - kilka kroków do podniesienia systemu

    (automatyczne bootowanie, wsadzić płytkę, nacisnąć Enter, żeby nie
    wystartował z HDD i odzyskanie partycji...).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-12-12 12:37:26
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 12 Dec 2012 01:18:51 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Powiedzmy, że jest człowiek który kopie zapasowe danych umie robić,
    > natomiast w przypadku zdechnięcia systemu (w tym przypadku XP)
    > kompletnie traci głowę.

    Nienormalna sytuacja jest zdychanie systemu ot tak. Mi sie to nie zdarzylo
    przez ostatnie 10 lat.
    Probujesz leczyc skutek, a moze warto przyczyne? Np. dac konto usera a nie
    admina, dac UPS lub zmienioc zasilacz - jesli system pada po skoku
    zasilania, sprawdzic dyski, etc.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2012-12-12 12:40:21
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Może ukryta partycja? Niektóre płyty mają taki ficzer, umożliwiając
    stworzenie i przywrócenie systemu z ukrytej partycji z poziomu biosu.

  • 6. Data: 2012-12-12 12:50:05
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości
    > Nienormalna sytuacja jest zdychanie systemu ot tak. Mi sie to nie zdarzylo
    > przez ostatnie 10 lat.

    A mi się zdażyło - instalacja Avasta na Win7 i już tylko stawianie systemu
    od zera było możliwe.
    Instalacja antywira raczej jest normalną sytuacją... może nie tutaj Avasta.
    Teraz jest AVG.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2012-12-12 13:41:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 12, 12:40 pm, "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>
    wrote:
    > Mo e ukryta partycja? Niekt re p yty maj taki ficzer, umo liwiaj c
    > stworzenie i przywr cenie systemu z ukrytej partycji z poziomu biosu.

    To jakiś niezbyt wyszukany Gigabyte, ale pomacam i sprawdzę choć
    szanse raczej nie są duże...

    L.

  • 8. Data: 2012-12-12 13:44:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 12, 12:37 pm, "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote:
> [...]
    > Probujesz leczyc skutek, a moze warto przyczyne? Np. dac konto usera a nie
    > admina, dac UPS lub zmienioc zasilacz - jesli system pada po skoku

    Kompa sam składałem i nie oszczędzałem na jakości o ile to było
    możliwe, działał bez zakłóceń 2,5 roku a teraz padł z przyczyn
    nieznanych, być może ktoś coś grzebnął za mocno, a może system zdechł
    ze starości. To nie jest tak że to się dzieje często, ale jak się
    trafi to problemy są spore bo daleko tam mam a użytkownik potrzebuje
    tego sprzętu 16h/dobę :>

    L.

  • 9. Data: 2012-12-12 14:25:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 12, 11:35 am, DooMiniK <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > (automatyczne bootowanie, wsadzić płytkę, nacisnąć Enter, żeby nie
    > wystartował z HDD i odzyskanie partycji...).

    Czyli startuje z CD i partycję odzyskuje z USB? Bo nie wiem czy kąsam
    temat :>

    L.

  • 10. Data: 2012-12-12 15:38:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.12.2012 10:18, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Idealnie byłoby mieć np. dysk zewnętrzny na usb, który miałby guzik
    > "backup" i "restore" ;) czy coś podobnego ktoś wymyślił?

    Podczas pracy, czy też "zamykam system i robię kopię"?

    Bo jeśli podczas pracy to w sumie jedyne w miarę proste i bezpieczne to
    RAID1 - dokładasz drugi dysk, każesz dodać do macierzy, robiona jest
    "lustrzana" kopia, czekasz aż skończy, odpinasz dysk od macierzy i masz
    klon aktualnego stanu systemu.

    W razie padu wypinasz "oryginalny" dysk i startujesz z klona - jak
    kontroler w miarę inteligentny, to nie powinien się pogubić (mam pewne
    wątpliwości co do tych pół-sprzętowych RAIDów na "domowych" płytach
    głównych).

    Jeszcze inna opcja to wirtualizacja, ale to już może trochę armata na
    komary ;)