-
11. Data: 2010-07-14 20:49:45
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos zarobi
> na badaniach i moze troche na patentach.
>
> Waldek ma racje - co chwila sie takie rewolucyjne pomysly pojawiaja .. i
> najwyrazniej nie sa warte tyle co inwestorzy sobie obiecuja :-)
>
> Az takiej rewolucji tu nie ma - okienka w cylindrach sa znane, dwusuwy
> sa znane, a powszechnie uzywane juz tylko w postaci okretowych diesli no
> i kosiarek.
No innowacyjne tu jest to, że jeden z tłoków pracuje jak w klasycznym
dwusuwie, a w tym czasie ruch drugiego mu pomaga wydajniej
przewentylować cylinder przez okna.
I jak rozumiem że dzięki temu nie będzie potrzeby żeby mieszanka była
zaciągana pod tłok.
Ale skąd by się tu miała dużo większa sprawność brać niż w klasycznym
silniku, to nie bardzo widzę.
Raczej widzę tu możliwość jeszcze większego wyżyłowania obecnych dwusuwów.
W warunkach niewielkiego obciążenia nie zdziwiłbym się gdyby to było
mniej sprawne od klasycznego dwusuwa gdzie chyba dwusuw sobie radzie
wystarczająco dobrze.
-
12. Data: 2010-07-14 21:20:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Jul 2010 16:36:11 +0200, Hinek wrote:
>Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
>> Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
>> wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
>>
>Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
>zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
>mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
Glowy nie dam, ale Carnot to to samo pokolenie - tylko 6 lat mlodszy.
Swoja prace opublikowal w 1824.
>Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]
Free piston czy thermoacoustic moze byc faktycznie problem :)
>Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna
>nowoscia. Pol wieku temu byly np. spotykane w konstrukcjach okretowych.
>W takich dziwnych rozwiazaniach lubowali sie konstruktorzy z ZSRR.
>Produkowano tam np. silniki w ukladzie delta 3-walowe... slynely
>one z niezwyklej halasliwosci.
nie tylko oni
http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic
J.
-
13. Data: 2010-07-14 21:23:19
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote:
>Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
>dwusuwach rozchodzi.
To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
- ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.
J.
-
14. Data: 2010-07-14 21:28:30
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote:
>> Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
>> dwusuwach rozchodzi.
>
> To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
> - ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
> okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.
No podstawowe podobieństwo będzie takie, że suw pracy będzie co 360
stopni, a nie co 720.
Ja tam widzę klasyczny dwusuw, któremu drugi tłok pomaga wentylować
cylinder.
-
15. Data: 2010-07-14 21:34:27
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Hinek pisze:
> Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
>>
>> Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
>> wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
>>
>>
> Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
> zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
> mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
> Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]
Jeżeli chodzi o to jak intuicyjnie poczuć zasadę działania tego silnika,
najłatwiej chyba na podstawie silnika tego rodzaju:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Alpha
_Stirling.gif
-
16. Data: 2010-07-14 21:35:07
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> nie tylko oni
> http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic
No ten to chyba identyczna sprawa jak "Ecomotor" - a nawet od razu trzy
ecomotory :)
-
17. Data: 2010-07-14 22:13:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Jul 2010 21:28:30 +0200, Tomasz Pyra wrote:
>J.F. pisze:
>> On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote:
>>> Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
>>> dwusuwach rozchodzi.
>> To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
>> - ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
>> okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.
>No podstawowe podobieństwo będzie takie, że suw pracy będzie co 360
>stopni, a nie co 720.
>Ja tam widzę klasyczny dwusuw, któremu drugi tłok pomaga wentylować
>cylinder.
W klasycznym dwusuwie do cylindra naplywa mieszanka, a otwarte sa oba
okna, wiec paliwo leci w wylot. Tu tego nie bedzie.
No chyba ze to benynowy ma byc i trzeba jakos kontrolowac stopien
napelnienia ..
J.
-
18. Data: 2010-07-14 22:17:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
Przemysław Czaja wrote:
> zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów
...4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.
--
pozdr
nalesnik
-
19. Data: 2010-07-14 22:54:48
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
nalesnik pisze:
> Przemysław Czaja wrote:
>> zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów
>
> ...4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.
>
to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z
wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach
ToMasz
-
20. Data: 2010-07-14 22:56:12
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
Dnia Wed, 14 Jul 2010 05:18:06 -0700 (PDT), JAM napisał(a):
> Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
> cylindrach.
A ja jestem ciekaw jak rozwiązali smarowanie tłoków z braku mokrej komory
korbowodowej (przynajmniej tych zewnętrznych). Chyba że to jakieś
ceramiki/teflony bezsmarowe.
--
Jacek