-
1. Data: 2010-07-14 14:18:06
Temat: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: JAM <j...@y...com>
Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
szef napedow VW.
http://www.ecomotors.com/
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
2. Data: 2010-07-14 14:48:05
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: "SET" <b...@m...pl>
Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
news:e9f727af-d59c-43a5-b6bc-80b8a22469f7@r27g2000yq
b.googlegroups.com...
> Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
> cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
> od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
> zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
> szef napedow VW.
>
> http://www.ecomotors.com/
>
> JAM
> http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
>
Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
pomysl byl ale technologia nie dawala rady.
-
3. Data: 2010-07-14 15:13:53
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET napisał(a):
> Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
> pomysl byl ale technologia nie dawala rady.
Wpadł, takie pomysły pojawiają się od jakiś 20 lat, z dosyć dużą
regularnością
Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
Kolejny paten to silnik Kindermanna - patentu udzielono w 1877 roku:
http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/500080
Co więcej - niemcy podczas wojny zastosowali to już w silniku Jumo 223:
http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/tech/
121-2.asp
Jedyne co tutaj jest, to trochę prostsza konstrukcja z jednym wałem
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
4. Data: 2010-07-14 15:28:23
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
Waldek Godel napisać:
> z jednym wałem
No i o to się głównie rozchodzi...
--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player
-
5. Data: 2010-07-14 15:38:04
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 14 Jul 2010 13:28:23 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):
>> z jednym wałem
>
> No i o to się głównie rozchodzi...
co wcale nie znaczy, że rozwiązanie powyżej jest prostsze technologicznie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
6. Data: 2010-07-14 16:07:57
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Myjk"
>
>> z jednym wałem
>
> No i o to się głównie rozchodzi...
Czy chodzi również o to, że przy raptem 2 cylindrowej jednostce są AŻ 4
ruchome elementy? i co z tego, że na jednym wale? zwykły 2- suw w takim
układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów
-
7. Data: 2010-07-14 16:20:59
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "SET" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
news:i1kboo$8r$1@inews.gazeta.pl...
> Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
>> Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
>> cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy
>> paliwowo
>> od zblizonej jednostki klasycznej.
>> http://www.ecomotors.com/
>>
> Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie
> wpadl? A moze
> pomysl byl ale technologia nie dawala rady.
Wymogow jakies wielkiej technologii w tym nie widac.
Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos
zarobi na badaniach i moze troche na patentach.
Waldek ma racje - co chwila sie takie rewolucyjne pomysly pojawiaja
.. i najwyrazniej nie sa warte tyle co inwestorzy sobie obiecuja
:-)
Az takiej rewolucji tu nie ma - okienka w cylindrach sa znane,
dwusuwy sa znane, a powszechnie uzywane juz tylko w postaci
okretowych diesli no i kosiarek.
J.
-
8. Data: 2010-07-14 16:22:19
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"JAM" <j...@y...com> wrote in message
news:e9f727af-d59c-43a5-b6bc-80b8a22469f7@r27g2000yq
b.googlegroups.com...
> Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
> cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
> od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
> zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
> szef napedow VW.
Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
dwusuwach rozchodzi.
Pozdrawiam
Kamil
-
9. Data: 2010-07-14 16:36:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
>
> Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
> wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
>
>
Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]
Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna
nowoscia. Pol wieku temu byly np. spotykane w konstrukcjach okretowych.
W takich dziwnych rozwiazaniach lubowali sie konstruktorzy z ZSRR.
Produkowano tam np. silniki w ukladzie delta 3-walowe... slynely
one z niezwyklej halasliwosci. Na kutrach rakietowych, ktore byly i
u nas - montowano 36 cylindrowe diesle w ukladzie poczwornej gwiazdy,
mialy one 4500 KM. Bylo wiele roznych "dziwolagow"
Historia rozwoju silnikow spalinowych jest naprawde ciekawa.
Pozdr
--
Hinek
-
10. Data: 2010-07-14 19:25:01
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-14 14:18, JAM pisze:
> Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
> cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
> od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
> zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
> szef napedow VW.
>
> http://www.ecomotors.com/
>
> JAM
> http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
A o revetecu słyszałeś? To był ciekawy konstrukcyjnie wynalazek...
Szkoda że nie doczekał się seryjnej produkcji...
--
Pozdrawiam
Lewis