-
1. Data: 2014-09-04 20:10:44
Temat: Przód na Tył
Od: sebolwg <sebolwg@_NOSPAM_onet.pl>
Witam.
Co się stanie gdy Oponę przeznaczoną na przód założę na tył ?
(Wymiary są takie jakie powinny być)
Pozdrawiam ;)
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
2. Data: 2014-09-05 08:15:01
Temat: Re: Przód na Tył
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze:
> Witam.
> Co się stanie gdy Oponę przeznaczoną na przód założę na tył ?
> (Wymiary są takie jakie powinny być)
Motocykl zacznie jezdzic wspak.
pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
3. Data: 2014-09-05 09:37:52
Temat: Re: Przód na Tył
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-09-05, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze:
>> Witam.
>> Co się stanie gdy Oponę przeznaczoną na przód założę na tył ?
>> (Wymiary są takie jakie powinny być)
>
> Motocykl zacznie jezdzic wspak.
>
Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?! Nic nie bedzie jezdzic wspak
tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie.
--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6
-
4. Data: 2014-09-05 12:52:50
Temat: Re: Przód na Tył
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2014-09-05 09:37, AZ pisze:
> Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?!
Nie. Ale znam sie na rybach.
> tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie.
Albo kierownik, masz to przetestowane leszczu ;)
pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
5. Data: 2014-09-05 14:03:56
Temat: Re: Prz�d na Ty�
Od: p...@b...pl
W dniu czwartek, 4 września 2014 20:10:44 UTC+2 użytkownik sebolwg napisał:
> Witam.
>
> Co si� stanie gdy Opon� przeznaczon� na prz�d za�o�� na ty� ?
>
> (Wymiary sďż˝ takie jakie powinny byďż˝)
Karkas opony ma konstrukcję kierunkową uwzględniającą fakt że tylna opona głównie
napędza a przednia głównie hamuje, a jeśli jeszcze bieżnik ma również charakterystykę
kierunkową to założenie przodu na tył skutkuje albo przeciążeniem karkasu (jeśli
założysz zgodnie z kierunkiem rotacji) albo złym odprowadzaniem wody (jeśli założysz
odwrotnie).
Poza tym węższy profil przodu da Ci co najmniej szybsze skręcanie całego motocykla
ale niewykluczone że da Ci też brak stabilności, a kładzenie moto w zakręty może stać
się wydarzeniem samym w sobie.
Jeśli weźmiesz udział w zdarzeniu drogowym i na oponie będzie front tyre only to
znaczy że jechałeś nie sprawnym motocyklem co może skutkować prawnie i sporo
kosztować na koniec.
Producenci generalnie zabraniają takich praktyk.
KJ