    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 19 Jan 2014 14:41:31 -0800 (PST)
    Subject: Przetwornica z CL2181 ki czort
    From: u...@g...com

    Czołem,
    Ostatnio walczę z piszczącym zasilaczem w komputerze (stary Dell z zasilaczem n875E -
    875 W)
    Układ jest taki. PFC - 400V - DC/DC - 12V i z tego reszta.
    Problem tyczy się przetwornicy DC/DC 400/12V. Sterownik to CL2181 o którym nic nie
    wiadomo.
    Piszczy więc zacząłem od wymiany kondensatorów - bo zwykle pomaga. Nie pomogło, no to
    zaimpregnowałem trafa próżniowo w żywicy poliestrowej, nie pomogło. No to odpaliłem
    oscyloskop...
    Widzę, że przetwornica ładuje paczki kluczowane 100 kHz co 5 kHz. Pięknie, akurat w
    okolicach największej czułości mojego słuchu. Prosty chłop to se myślę, że coś sie
    musi wzbudzać, pośliniłem palucha i jadę po pinach sterowania i pętli - nic się nie
    zmienia, piszczy jak kamerton na 5 kHz. No to wytargałem na drucie płytke sterowania
    i macam scalak. A on na nodze nr 7 ma piękną piłę 5 kHz (kondzioł 3,3n do masy) na
    nodze 6 piła 100 kHz. No to lipa, chyba nie zepsute, nie naprawie.
    Impulsy sterowania końcówki są pięknie modulowane piłą 5 kHz, widać jak czas
    włączenia klucza narasta i opada by zaniknąć na chwile całkiem.
    Nie mam weny po nocach odkrywać ameryki i poprawiać EE Changa czy jak mu tam bo się
    tak na druku podpisał. Wyciąłem płytkę pod trafem bo robiła za membrane, trochę
    pociąłem miedź na druku która wydawało mi się, że może odrobine robić za zwarte
    zwoje. Jest ciszej ale nadal mnie wk. Kto u diabła ciężkiego wybrał taką
    częstotliwość? Sam zasilacz jest zrobiony solidnie a tu taki zbuk.
    Panie Premierze jak życ?
    No właśnie co z tym g. zrobić?

    Łukasz