  • 11. Data: 2009-09-23 18:05:01
    Temat: Re: Przetwornica push-pull na TL494 -problem
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 23.09.2009 18:30, entroper pisze:

    > bez przewijania ? to masz sporo za małą (kilkukrotnie) indukcyjność dla
    > tego wysokiego napięcia i pewnie przetwornica się blokuje od szpil prądu.
    > Przez te same szpile wszystko się grzeje, bo prąd o takim kształcie ma
    > duży RMS.

    Ok.
    Przewinę i zobaczymy co będzie dalej.
    A moze jest jakaś prosta zależność do obliczania takiego dławika ?

    G.B.

  • 12. Data: 2009-09-24 15:52:34
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Tak mi teraz wpadlo ze ewentualnej niesymetrii pradow moglby scalak
    > nie zauwazyc, no bo sprzezony przez trafo, wiec odciecie tu
    > skladowej stalej tez sie liczy.

    w półmostku niesymetria prądów (jeśli przekłada się na wartość średnią
    prądu klucza w dłuższym czasie) prowadzi do "odwrotnie działającej"
    niesymetrii napięcia i zjawisko się kasuje.
    A scalak aż do zadziałania ograniczenia nie zauważa.

    e.

  • 13. Data: 2009-09-24 15:54:22
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" <g...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:h9do08$lom$2@inews.gazeta.pl...

    > Przewinę i zobaczymy co będzie dalej.
    > A moze jest jakaś prosta zależność do obliczania takiego dławika ?

    w zasadzie jak dla step-downa (transformator zastąp źródłem wynikającym z
    przekładni)

    e.