  • 11. Data: 2014-09-13 17:57:55
    Temat: Re: Przetwornica Any->5V / 2A
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Saturday, September 13, 2014, 5:26:01 PM, you wrote:

    > :-) a tak na poważnie, są jakieś scalone przetwornice ( pracujące w
    > automacie step.up/down dla tak szerokiego zakresu nap. wejściowych i
    > powiedzmy Vout 3v@300mA?

    Bardzo trudne. Jakieś 150mA dałoby się w SEPICu na LM3578A...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2014-09-13 18:03:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-13 17:13, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Nie - jak na zasilanie 3V. Przy 12V byłaby to bułka z masłem. Łatwiej
    > przetwarzać 500W z 12V niż 10W z 3V.

    Jakoś płyty ATX robiły niezłe cuda z 5V. Pamiętam zasilacze z 40A na 5V
    [*] i dodatkowe przetwornice na płycie głównej robiące coś koło 1.5-2V
    dla CPU i to w kilka napięć jednocześnie. Nie wyglądało to na
    technologie kosmiczne. Wyglądało na kilka scalaków i cewek kiepskiej
    jakości i zajmowało niewiele miejsca. Cieżko mi uwierzyć że 3V@3A to
    jakiś kłopot, to przynajmniej 10x mniej niż gówniana chińska płyta
    główna do pentium.

    > Raczej niedoinformowany.

    Wybacz że tak dopytuje, zawiodłem się na twojej pierwszej odpowiedzi,
    jakoś Cie nie znam od tej przesmiewczej strony.

    [*] Zasilacze z 199x. Później wciskano większą moc na 12V bo było
    łatwiej przerabiać.

  • 13. Data: 2014-09-13 18:18:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Saturday, September 13, 2014, 6:03:17 PM, you wrote:

    > Jakoś płyty ATX robiły niezłe cuda z 5V.

    Z 12V a nie z 5V. Stare AT przetwarzały z 5V ale były to moce rzędu
    kilku-kilkunastu watów. Poza tym - mając dostępne 12V dla sterowania
    można przetwarzać niższe napięcia. Dodatkowo - tam wchodziło w grę
    tylko i wyłącznie przetwarzanie w dół.

    > Pamiętam zasilacze z 40A na 5V [*] i dodatkowe przetwornice na
    > płycie głównej robiące coś koło 1.5-2V dla CPU i to w kilka napięć
    > jednocześnie.

    Z 12V, powtarzam.

> [...]
    > Cieżko mi uwierzyć że 3V@3A to jakiś kłopot, to przynajmniej 10x
    > mniej niż gówniana chińska płyta główna do pentium.

    Problemem jest te 3V. Już przy 5V jest prościej.

    > Wybacz że tak dopytuje, zawiodłem się na twojej pierwszej odpowiedzi,
    > jakoś Cie nie znam od tej przesmiewczej strony.

    Moja odporność na pomysły ma swoje granice.

    > [*] Zasilacze z 199x. Później wciskano większą moc na 12V bo było
    > łatwiej przerabiać.

    Zastanów się, dlaczego.

    Standard ATX a już ATX 2.0 i nowsze, z samego założenia jest
    dostosowany do przetwarzania napięcia 12V na niższe. Bo tak jest
    najprościej i najtaniej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-09-13 18:27:20
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    najpierw up, po tym down?

  • 15. Data: 2014-09-13 18:43:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Cieżko mi uwierzyć że 3V@3A to jakiś kłopot, to przynajmniej 10x mniej niż
    > gówniana chińska płyta główna do pentium.

    Jako wyjścia OC (raczej OD) 1A stosuję OmniFETy LogicLevel.
    Jak z procesorami zeszliśmy z 5V na 3V3 to do sterowania tylko tego wyjścia
    specjalnie robię 5V bo z karty katalogowej nie wynika, aby wszystkie sztuki
    przy 3V3 dobrze działały (pewnie większość zadziała, ale po co mieć kłopoty
    z tą mniejszością).
    P.G.

  • 16. Data: 2014-09-13 19:34:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-13 18:18, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > [ciach]

    Poeksperymentuje z lm1577, twierdzą że łapie od 3.5V. Pewnie sprawność
    komplenie idiotyczna, ale może dzięki temu się czegoś nauczę. Dzięki.

  • 17. Data: 2014-09-13 19:49:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Saturday, September 13, 2014, 7:34:41 PM, you wrote:

    > Poeksperymentuje z lm1577, twierdzą że łapie od 3.5V. Pewnie sprawność
    > komplenie idiotyczna, ale może dzięki temu się czegoś nauczę. Dzięki.

    Nie osiągniesz oczekiwanej wydajności. Jak wyciśniesz w SEPICu jakieś
    3-4W przy 3.5V, to powinieneś się mocno cieszyć. O ile nie będziesz
    miał problemu ze startem układu - zdarza się to dość często :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-09-15 13:03:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Potrzebuje wpiąć do pewnego urządzenia dowolne napięcie z zakresu 3-24V
    > i dostac na wyjściu 5V. Wygląda na to że musze się zainteresować
    > przetwornicami innego typu niż najpopularniejsze.

    SEPIC na PIC16LF1705/09 + FET logic level.

    > a) zminimalizować ilośc elementów zewnętrznych

    Jeśli nie chcesz jechać po bandzie z obciążalnością pinów IO,
    to będzie potrzebny driver bramki -- 1 element dodatkowo.

    > b) dostać go w ilościach detalicznych

    Ja sprowadzałem z Microchip Direct z Malezji, ale może już jest w Farnellu.

    > c) dał się uruchomić bez żmudnych obliczeń i doświadczenia
    > w dobieraniu elementów

    :-)))

    No to chyba wycofuje poradę. :-)

    Pozdrawiam, Piotr